Русская беседа
 
21 Сентября 2024, 03:51:37  
Добро пожаловать, Гость. Пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь.

Войти
 
Новости: ВНИМАНИЕ! Во избежание проблем с переадресацией на недостоверные ресурсы рекомендуем входить на форум "Русская беседа" по адресу  http://www.rusbeseda.org
 
   Начало   Помощь Правила Архивы Поиск Календарь Войти Регистрация  
Страниц: [1] 2 3 ... 10
 1 
 : 20 Сентября 2024, 23:45:07 
Автор Александр Васильевич - Последний ответ от Александр Васильевич
Икона Богородицы Рождество Богородицы Лукиановская



Празднование - 21 сентября

История

Лукиановская икона Рождества Богородицы – из храма в честь Рождества Пресвятой Богородицы в селе Игнатьевском. В 1594 году трижды оказывалась в пустынном месте Поковитино-Раменье, недалеко от села. Священник Григорий, посоветовавшись с прихожанами, испросил у патриарха Иова благословение перенести храм на место явлений иконы. Вместе с перенесенной церковью переселился и священник.

Во время польско-литовского нашествия церковь была разграблена. В 1640 году в Раменье пришел из Угличского монастыря молодой подвижник Иларион (принявший позднее пострижение с именем Лукиана) и нашел в запущенной церкви две иконы, оставшиеся невредимыми: храмовую, в честь Рождества Пресвятой Богородицы, и Запрестольную – Смоленскую. В честь явленной чудотворной иконы был выстроен новый храм, основана Лукиановская обитель.

Особую известность икона Рождества Пресвятой Богородицы приобрела в 1771 году, когда над Россией, пронеслось страшное моровое поветрие. Ужасающие многочисленные жертвы, которые оно принесло, заставили русский народ обратиться со всем усердием к Богу и Его Пречистой Матери с мольбой об избавлении от постигшей напасти. После совершенного вокруг города в 6-ю неделю по Пасхе крестного хода с чудотворной иконой Рождества Пресвятой Богородицы из Лукиановой пустыни, чума отступила.

В настоящее время оригинал Лукиановской иконы утрачен, однако, в 1992 году был обретен чтимый список иконы 19 века.

https://azbyka.ru/days/ikona-rozhdestva-bogorodicy-lukianovskaja

 2 
 : 20 Сентября 2024, 23:37:22 
Автор Александр Васильевич - Последний ответ от Александр Васильевич
Икона Богородицы Зна́мение Курская-Коренная


Празднование:

21 марта

20 июня (переходящая) - 9-я пятница по Пасхе

21 сентября

10 декабря


История

Курская икона «Знамение» Божией Матери — одна из древнейших икон Русской Церкви. В ХIII веке, во время татарского нашествия, когда все Русское государство испытывало величайшее бедствие, город Курск, разоренный полчищами Батыя, пришел в запустение. Однажды в окрестностях города один охотник заметил лежавшую у корней дерева икону, обращенную ликом к земле. Охотник поднял ее и увидел, что изображение иконы подобно иконе «Знамение» Новгородской. Одновременно с явлением этой иконы совершилось и первое чудо. Как только охотник поднял святую икону с земли, тотчас на месте, где лежала икона, с силой забил источник чистой воды. Это произошло 8 сентября 1295 года. Охотник не решился оставить икону в лесу и, построив на месте обретения небольшую деревянную часовню, поставил в ней новоявленный образ Богоматери.

Вскоре об этом узнали жители города Рыльска, расположенного неподалеку, и стали посещать место явления для поклонения новой святыне.

Икону перенесли в Рыльск и поставили в новом храме в честь Рождества Пресвятой Богородицы. Но икона пробыла там недолго, чудесным образом она исчезла и возвратилась на место своего явления. Жители Рыльска неоднократно брали ее и относили в город, но икона непостижимым образом возвращалась на прежнее место. Тогда все поняли, что Богоматерь благоволит к месту явления Своего образа.

Ежегодно в пятницу девятой недели после Пасхи икона «Знамение» торжественно с крестным ходом переносилась из курского Знаменского собора на место ее явления в Коренную пустынь, где она и оставалась до 12 сентября, а затем снова торжественно возвращалась в Курск. Этот крестный ход был установлен в 1618 году в память перенесения иконы из Москвы в Курск и в воспоминание ее первоначального явления.

Особая помощь Божией Матери через эту икону связана с важными событиями в истории России: освободительной войной русского народа во время польско-литовского нашествия 1612 года и Отечественной войной 1812 года.

Чудотворная икона Божией Матери «Знамение» Курская-Коренная в последний раз пребывала на русской земле 14 сентября 1920 года в Крыму, в войсках, сражавшихся против большевиков. Покинув Россию в 1920 г., святая икона стала «Одигитрией» (Путеводительницей) Русского рассеяния, неотлучно пребывая со всеми первоиерархами Русской Православной Церкви заграницей. Ныне она пребывает в Знаменском соборе в Нью-Йорке (США). В курском Знаменском соборе хранится список с чудотворного образа.



Тропарь, глас 4

Я́ко необори́мую сте́ну и исто́чник чуде́с/ стяжа́вше Тя раби́ Твои́,/ Богоро́дице пречи́стая,/ сопроти́вных ополче́ния низлага́ем./ Те́мже мо́лим Тя:/ мир гра́ду Твоему́ да́руй// и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Кондак, глас 4

Честна́го о́браза Твоего́ зна́мение/ пра́зднующе лю́дие Твои́, Богороди́тельнице,/ и́мже ди́вную побе́ду на сопроти́вныя гра́ду Твоему́ дарова́ла еси́./ Те́мже Тебе́ ве́рою взыва́ем:// ра́дуйся, Де́во, христиа́н похвало́.


Молитва

О, Цари́це Небе́сная! Кто́ изочте́т вели́кое мно́жество чуде́с Твои́х, кто́ исчи́слит во́пли моли́твенных проше́ний, то́ки умиле́нных сле́з, благода́рных воздыха́ний, пролитых пред ико́ною Твое́ю. Ове́яна у́бо вся́ она́ ско́рбию наро́дною, пла́чем угнете́нных и ра́достною хвало́ю уте́шенных. Припа́даху к не́й лю́дие, поне́сшие ага́рянское и́го, пла́каху Москва́ в сму́тное вре́мя, взыва́ше Ку́рск в наше́ствие вра́жеское. Вопия́ше вся́ о́бласть во дни́ смертоно́сных боле́зней и бе́д, и вся́ ско́рби на ра́дость прелага́ла еси́. Те́мже и ны́не благослови́ зе́млю Ру́сскую. Спаси́ от греха́, поги́бели и собла́знов страну́ на́шу. Изле́й благода́ть на тру́д земледельческий и на вся́кое благо́е начина́ние обще́ственное. Помяни́, Пресвята́я Де́во, по и́мени все́х предстоя́щих и моля́щихся и вся́ лю́ди, тре́бующия Твоего́ утеше́ния, по́мощи и милосе́рдия. Ты́ у́бо ве́си та́йная серде́ц на́ших. Те́мже все́м по потре́бе и́х проше́ния испо́лни. Изря́днее же заблу́ждших обрати́ к покая́нию, на́с же все́х умудри́ све́том Ева́нгельския любви́ и до́брых де́л. Архипа́стыри и па́стыри и вся́ ве́рныя в Правосла́вии до сме́рти тве́рды покажи́, в Ца́рство Небе́сное упра́ви и со Христо́м жи́ти сотвори́ во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Величание
Велича́ем Тя,/ Пресвята́я Де́во,/ и чтим о́браз Твой честны́й,/ и́мже показа́ла еси́// пресла́вное зна́мение.

https://azbyka.ru/days/ikona-znamenie-kurskaja-korennaja

 3 
 : 20 Сентября 2024, 23:23:11 
Автор Александр Васильевич - Последний ответ от Александр Васильевич
(Окончание)

Икос 8

Весь аз недостойный грехами исполнихся, мирскому разсеянию вдався и о души своей вознерадев, обаче на святую икону Твою, Владычице, взирая, и просвещение от нея безчисленным людем, зде приходящим, видя, паки на путь спасения устремляюся и в радости сердца воспеваю Ти сице:

Радуйся, чистоты сокровище;
радуйся, милостей бездно.

Радуйся, к Сыну Твоему о верных моления выну приносящая;
радуйся, моления грешных не отвергающая.

Радуйся, яко Тобою мнози отчаяния греховнаго избегоша;
радуйся, яко призывающии имя Твое от падения страннаго восташа.

Радуйся, Еюже иконоборная ересь во вселенней посрамися;
радуйся, Еюже истинная вера Волынской стране возвратися.

Радуйся, к подвигу целомудрия души возводящая;
радуйся, обидящим прощати научающая.

Радуйся, сердец наших умиление;
радуйся, душ наших упование.

Радуйся, похвало Почаевская и всего мира надеждо и утешение.

Кондак 9

Всякия отступства и еретическая блуждания покаявшемуся народу земли Волынския отпустила еси, Владычице, и паки источник исцелений от чудотворныя Твоея иконы, от следа стопы Твоея на горе Почаевстей в православной Лавре Твоей людем открыла еси, токмо аще покаяние о гресех своих принесут Богу и, о Твоей помощи не сумнящеся, возопиют Ему: Аллилуиа.

Икос 9

Вития славы Твоея явишася, Владычице, слепии и хромии исцеление от Твоея иконы, православным людем возвращенныя, приявшии, яко и еретической жене некоей болящей, Тя в помощь призвати и по исцелении истинную веру исповедати и облобызати, нам же вопити Тебе сице:

Радуйся, Царя Небеснаго умоление;
радуйся, земных присное предстательство.

Радуйся, от лютерских заблуждений жену некую недуга исцелением отвратившая;
радуйся, вся люди во истине Православия уверившая.

Радуйся, яко Тебе ради православнии людие столькраты прельщения агарянская победиша;
радуйся, яко Тебе ради и совращеннии от латын паки православную веру облобызаша.

Радуйся, к Нейже вси живущии молитвенно очи воздвизают;
радуйся, Юже и молящиися о упокоении умерших в помощь призывают.

Радуйся, и от житейских нужд притекающия к Тебе изъемлющая;
радуйся, паче сих всякия нужды претерпевающим крепость дарствующая.

Радуйся, христолюбивому воинству во бранех вспоможение;
радуйся, на демоны воинствующим благое наставление.

Радуйся, похвало Почаевская и всего мира надеждо и утешение.

Кондак 10

Спасти хотящи Пречистая Богородица препростую некую старицу, во ослеплении латынстем бывшую и внуку малую имущую, Православием убо просвещенную, но телесными очесы слепотствующу, сима обема благое желание влагает, еже на горе Почаевстей чудотворному Ея образу поклонитися, идеже абие слепую отроковицу чудесне исцеляет и старицу православную веру исповедати научает, вопиющую Богу: Аллилуиа.

Икос 10

Стена нерушимая истинныя веры явилася еси, Владычице, зане, якоже нечестивии еретицы от прославления Тебе, яко Истинныя Богородицы, со упорством отвергошася, тако и православнии в вере Твоей тверди пребыша и от молитв, непрестанно Тебе приносимых, николиже отвратитися восхощут, и сих ради еретических глагол во ушеса своя приимати не дерзнут, но сердцем благодарным восхваляти Тя не престанут, глаголюще:

Радуйся, христианом отрадо и утешение;
радуйся, ангельским чином славо и поклонение.

Радуйся, от льстивых глагол еретических нас отвращающая;
радуйся, памятованием милостей Твоих умы наша к Богу возносящая.

Радуйся, святыя Апостолы ко Успению Твоему на облацех воздушных призвавшая;
радуйся, и грешныя люди в той день на гору Почаевскую в тысящах и тмах на всяко лето собирающая.

Радуйся, Еяже ради христиане трудность пути, аки сладкое упокоение, подъемлют;
радуйся, Еяже ради и ленивии подражати им тщатся.

Радуйся, иноком сладость мирскую забыти благодатию Твоею пособствующая;
радуйся, вспять озирающияся сновиденьми грозными устрашающая.

Радуйся, Церкве Христовы лучшая диадимо;
радуйся, страны нашея щите неодолимый.

Радуйся, похвало Почаевская и всего мира надеждо и утешение.

Кондак 11

Пение благодарное о Твоих, Владычице, благодеяниях во всем мире от христиан возносимое, аки фимиам, к Небеси непрестанно восходящий, помышляюще, и наша убогая хваления не отвратити Тебе просим, еще же и благодать покаяния даровати Тебе молим, со упованием поюще Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Свет живота временнаго и вечныя жизни упование явилася еси, Владычице, человеку некоему в Бессарабии умрети имущему, но внезапу, по вкушении воды от святыни Почаевския, здраву бывшему, еже сродницы его видевше, со страхом и умилением Тебе воззваша:

Радуйся, болящих исцеление;
радуйся, скорбящих слышание.

Радуйся, Тобою бо смерть пришедшая отгнася;
радуйся, Тобою бо вера несуменная нам даровася.

Радуйся, яко предвещание Гавриила пред очию нашею сбывается;
радуйся, яко от всех родов, по глаголу Твоему, ныне и присно ублажаешися.

Радуйся, гору Почаевскую, яко место пребывания Твоего, освятившая;
радуйся, аки вторый Назарет тую явившая.

Радуйся, Яже никогоже упования отвратившая;
радуйся, всех молитвы тепле приемлющая.

Радуйся, здравие нам подавающая;
радуйся, ко спасению нас возводящая.

Радуйся, похвало Почаевская и всего мира надеждо и утешение.

Кондак 12

Благодать исцелений и умиления молитвеннаго от Твоея, Владычице, иконы источаемая, да не вотще душам нашим будет, аще бо грех ради во окамененное безчувствие впадохом, обаче, яко имущая власть мертвыя воскрешати, и наше пробуди душевное омертвение и помыслом лучшим сердца наша озари, да, греховную прелесть возненавидевше, воспоем Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще Твоя чудеса во обители Почаевстей явленная, молим Тя, Владычице, лица Твоего от страны нашея не отврати, но и всем приходящим на святую гору Твою и милости от Тебе ищущим во благое прошение исполни, да вси воспоют Ти сице:

Радуйся, всеправеднаго Бога умилостивление;
радуйся, христиан ко Христу дерзновение.

Радуйся, торжество веры в Лавре Твоей являющая;
радуйся, сердца человеков любовию распаляющая.

Радуйся, яко древним чудесем подобное зде видети людие сподобишася;
радуйся, яко гора сия, аки вторый Синай, в странах христианских прославися.

Радуйся, Бога, на земли явльшагося, во чреве Твоем понесшая;
радуйся, человеки молитвою Твоею к Богу возносящая.

Радуйся, икону Твою, яко проповедницу спасения, во обители Твоей оставившая;
радуйся, след стопы Твоея, целебною водою исполняемый, чудесы прославившая.

Радуйся, с небесных высот на рабы Твоя призирающая;
радуйся, на благия деяния верныя наставляющая.

Радуйся, похвало Почаевская и всего мира надеждо и утешение.

Кондак 13

О, Всепетая Мати Христа Бога, вся роды христианския любовию Себе всыновившая, достойныя похвалы воспети Тебе недоумеем мы, грешнии, обаче, любовию Твоею побеждаемии и к Твоему чудотворному образу очи своя возносяще, молим Тя: в борении и нуждах наших не остави чад Твоих, заступлению Твоему тепле верующих и Сыну Твоему вопиющих: Аллилуиа.

[Се́й конда́к глаго́лется три́жды.]
[Далее повторяем 1‑е икос и кондак:]

Икос 1

Архангел Гавриил первее «Радуйся!» тебе приношаше, Владычице, егда зачатие Сына Божия благовествоваше, по преславнем же Успении Твоем вся Небесныя силы туюжде хвалу на Небеси Тебе непрестанно приносят; како убо мы, грешнии, своя гласы с гласы Безплотных совокупити дерзнем? Обаче, милосердие Твое ко всем кающимся поминающе, устне наша со страхом и любовию отверзаем, глаголюще сице:

Радуйся, милости бездно;
радуйся, любве неистощимое море.

Радуйся, рода христианскаго благая Предстательнице;
радуйся, обители Почаевския стено нерушимая.

Радуйся, православныя люди на гору Почаевскую узами любве привлекающая;
радуйся, всякую печаль от душ их отгоняющая.

Радуйся, Еяже чудотворный образ, яко звезда, от горы Почаевския нас путеводствует;
радуйся, Ейже возносимыя молитвы страстныя прилоги вскоре отражают.

Радуйся, явлением Своим на горе сей люди утешившая;
радуйся, след стопы Твоея на ней нам оставившая.

Радуйся, верных присное дерзновение;
радуйся, сумнящихся доброе утверждение.

Радуйся, похвало Почаевская и всего мира надеждо и утешение.

Кондак 1

Взбранной Воеводе родов христианских и страны нашея известней Избавительнице хвалебныя песни принесем, вернии, на святей горе Ея собравшеся; Ты же, яко имущая милосердие неизреченное, о, Владычице Богородице, моления нашего, пред чудотворным Твоим образом возносимаго, не отвержи, да в умилении сердец зовем Ти:

Радуйся, похвало Почаевская и всего мира надеждо и утешение.


Молитва

К Тебе, о, Богомати, молитвенно притекаем мы, грешнии, чудеса Твоя, во святей лавре Почаевстей явленная, поминающе и о своих сокрушающеся прегрешениих. Вемы, Владычице, вемы, яко не подобаше нам, грешным, чесого просити, токмо о еже Праведному Судии беззакония наша оставити нам. Вся бо нами в житии претерпенная, скорби же, и нужды, и болезни, яко плоды падений наших прозябоша нам, Богу сия на исправление наше попущающу. Темже вся сия истиною и судом Своим наведе Господь на грешныя рабы Своя, иже в печалех своих к заступлению Твоему, Пречистая, притекоша и во умилении сердец к Тебе взывают сице: грехов и беззаконий наших, Благая, не помяни, но паче всечестнии руце Твои воздвигши, к Сыну Твоему и Богу предстани, да люте содеянная нами отпустит нам, да за премногая неисполненная обещания наша лица Своего от рабов Своих не отвратит, да благодати Своея, спасению нашему пособствующия, от душ наших не отымет. Ей, Владычице, буди спасению нашему Ходатаица и, малодушия нашего не возгнушавшися, призри на стенания наша, яже в бедах и скорбех наших пред чудотворным Твоим образом возносим. Просвети умиленными помыслы умы наша, веру нашу укрепи, надежду утверди, любве сладчайший дар сподоби нас прияти. Сими убо, Пречистая, дарованьми, а не болезньми и скорбьми живот наш ко спасению да возводится, но, от уныния и отчаяния души наша ограждающи, избави нас, маломощных, от находящих на ны бед, и нужд, и клеветы человеческия, и болезней нестерпимых. Даруй мир и благоустроение жительству христианскому предстательством Твоим, Владычице, утверди Православную веру в стране нашей и во всем мире. Церковь Апостольскую и Соборную умалению не предаждь, уставы святых отец на веки непоколебимы сохрани и всех к Тебе притекающих от рова погибельнаго спаси. Еще же и ересию прельщенных братий наших или веру спасительную в греховных страстех погубивших паки ко истинней вере и покаянию приведи, да вкупе с нами, Твоему чудотворному образу покланяющеся, Твое предстательство исповедят. Сподоби убо нас, Пресвятая Госпоже Богородице, еще в животе сем победу истины Твоим заступлением узрети, сподоби нас благодатную радость прежде кончины нашея восприяти, якоже древле насельники Почаевския Твоим явлением победители и просветители агарян показала еси, да вси мы благодарным сердцем вкупе со Ангелы, и пророки, и апостолы, и со всеми святыми, Твое милосердие прославляюще, воздадим славу, честь и поклонение в Троице певаемому Богу Отцу, и Сыну, и Святому Духу, во веки веков. Аминь.

https://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-presvjatoj-bogorodice-pred-ikonoj-pochaevskaja.html

 4 
 : 20 Сентября 2024, 23:22:03 
Автор Александр Васильевич - Последний ответ от Александр Васильевич
Акафист Пресвятой Богородице пред иконой «Почаевская»


Кондак 1

Взбранной Воеводе родов христианских и страны нашея известней Избавительнице хвалебныя песни принесем, вернии, на святей горе Ея собравшеся; Ты же, яко имущая милосердие неизреченное, о, Владычице Богородице, моления нашего, пред чудотворным Твоим образом возносимаго, не отвержи, да в умилении сердец зовем Ти:

Радуйся, похвало Почаевская и всего мира надеждо и утешение.

Икос 1

Архангел Гавриил первее «Радуйся!» тебе приношаше, Владычице, егда зачатие Сына Божия благовествоваше, по преславнем же Успении Твоем вся Небесныя силы туюжде хвалу на Небеси Тебе непрестанно приносят; како убо мы, грешнии, своя гласы с гласы Безплотных совокупити дерзнем? Обаче, милосердие Твое ко всем кающимся поминающе, устне наша со страхом и любовию отверзаем, глаголюще сице:

Радуйся, милости бездно;
радуйся, любве неистощимое море.

Радуйся, рода христианскаго благая Предстательнице;
радуйся, обители Почаевския стено нерушимая.

Радуйся, православныя люди на гору Почаевскую узами любве привлекающая;
радуйся, всякую печаль от душ их отгоняющая.

Радуйся, Еяже чудотворный образ, яко звезда, от горы Почаевския нас путеводствует;
радуйся, Ейже возносимыя молитвы страстныя прилоги вскоре отражают.

Радуйся, явлением Своим на горе сей люди утешившая;
радуйся, след стопы Твоея на ней нам оставившая.

Радуйся, верных присное дерзновение;
радуйся, сумнящихся доброе утверждение.

Радуйся, похвало Почаевская и всего мира надеждо и утешение.

Кондак 2

Видевше пустынницы почаевстии и простец Иоанн Босый Пресвятую Богородицу на скале во огненном столпе явившуюся, след стопы Ея облобызаху и водою, зде от камени истекшею, окропляяся, вопияху Богу: Аллилуиа.

Икос 2

Разум недоразумеваемый о явлении Твоем, Владычице, ищуще, в сицевом уповании утверждается, яко первее от агарян, послежде от еретиков оплот Православия на горе Почаевстей утвердити благоволила еси, сего ради в Твой святый храм приходяще, теплою верою сердца наша исполняем, глаголющи:

Радуйся, истинныя веры утверждение;
радуйся, зловерия явное обличение.

Радуйся, древле в неопалимей купине синайстей известившаяся;
радуйся, христианом в столпе огненном зде явившаяся.

Радуйся, яко в пещи горящей, росою спасеннии, Авраамстии отроцы Тя предвозвестиша;
радуйся, яко водою от следа стопы Твоея исцеленнии благодать Твою проповедаша.

Радуйся, землю нашу, древле от агарян разоренную, явлением Твоим тогда утешившая;
радуйся, и ныне многими знаменьми молящияся зде ободряющая.

Радуйся, кающихся скорое услышание;
радуйся, подвизающимся помощь и прибежище.

Радуйся, и неведущих вразумление;
радуйся, и малодушных укрепление.

Радуйся, похвало Почаевская и всего мира надеждо и утешение.

Кондак 3

Силу сугубыя благодати явила еси, Владычице, на горе Почаевстей, егда место явления Твоего по триех стех летех чудотворною иконою Своею обогатила еси, юже рукою святителя Неофита Эллина, из Москвы грядущаго, первее боярыне Анне даровала еси, потом же от нея во обитель Почаевскую прияла еси, радующимся людем и поющим Богу: Аллилуиа.

Икос 3

Имущи в дому своем икону Твою, Владычице, боярыня Анна и исцеление от нея слепорожденному брату своему Филиппу бывшее уведевши, абие духом ревности о славе Твоей возгореся и обитель из камене во имя пречестнаго Успения Твоего пустынником почаевским устрояет, в ней же чудотворному образу Твоему поклоняющися взывает сице:

Радуйся, сокровище богатное в Твоей святей иконе нам преподавшая;
радуйся, святителя рукою дарованным образом Твоим землю нашу освятившая.

Радуйся, души наша от земнаго богатства отвращающая;
радуйся, Славу Божию пети нас научающая.

Радуйся, яко чудеса Твоя зряще, к Небеси сердцы своими восхищаемся;
радуйся, яко во обители Твоей, аки в преддверии рая обретаемся.

Радуйся, православныя люди иконою Твоею утешившая;
радуйся, от всех стран молящияся люди во обитель Почаевскую призывающая.

Радуйся, Еюже вера умножается;
радуйся, Еюже уныние отгонится.

Радуйся, иноков почаевских присное Радование;
радуйся, мирских людей непостыдное Упование.

Радуйся, похвало Почаевская и всего мира надеждо и утешение.

Кондак 4

Буря еретическаго неистовства на святую обитель Твою устремившися, Владычице, святую икону Твою рукою злых иконоборцев пленивши и на злохуление тех подвигши, вскоре гневом Божиим удержана бысть, егда невидимая сила безстудне пиршествующия хульники, аки Артаксеркса и Ирода, сляче и в недуг вверже, над святынею Твоею ругавшихся и не уведевших пети: Аллилуиа.

Икос 4

Слышаша иноцы почаевстии и вси православнии людие, яко святая икона Твоя по седминадесяти летех еретическаго пленения во святую обитель от посрамленных хулителей возвращается, абие на сретение ея изыдоша и плач свой на радость преложше, вопияху Тебе:

Радуйся, христианом прибежище;
радуйся, еретиков обличение.

Радуйся, обитель Почаевскую иконы Твоея до конца не лишившая;
радуйся, злохуление иконоборцев посрамившая.

Радуйся, яко в бедах не унывати и нас научаеши;
радуйся, яко правосудию Божию веровати нам повелеваеши.

Радуйся, Еюже Православие во стране нашей утвердися;
радуйся, Еюже и вся вселенная воплощенную Истину прияти сподобися.

Радуйся, долготерпению Божию подражающая;
радуйся, в терпении люди Твоя утверждающая.

Радуйся, яко смиреннии Тобою утешение приемлют;
радуйся, яко горделивии Тобою смиряются.

Радуйся, похвало Почаевская и всего мира надеждо и утешение.

Кондак 5

Боготечная звезда ищущим спасения явилася еси, Владычице, к Солнцу Правды сих приводящая, якоже бо в земнем житии Твоем о людех предстательница к Сыну Твоему в Кане Галилейстей показалася еси, тако и по преславном Твоем на Небеса отшествии моления о верных, от конец земли приносимая, к Сыну Твоему возносиши и зде, на горе Почаевстей, исцеления многоразличная от Него людем подаеши, вопиющим Богу: Аллилуиа.

Икос 5

Видеша людие, на гору Почаевскую, якоже в древняя, тако и в последняя лета притекающии, множества исцелений, Тобою подаваемая, в желании спасения души своя утверждаху и о гресех своих покаяние теплое приношаху, вопиюще Тебе:

Радуйся, слепых прозрение и хромых исцеление;
радуйся, бесных от демонов избавление.

Радуйся, плененнаго инока во обитель Твою на воздусе чудесне возвратившая;
радуйся, младенца Симеона предумерша по молитве старицы воскресившая.

Радуйся, яко в сих знамениих сила древних чудес Твоих людем паки явися;
радуйся, яко исцеления от святыя иконы Твоея и в последняя дни не оскудеша.

Радуйся, во всем мире источник исцелений от святых икон Твоих подающая;
радуйся, паче сих духовными дарованьми молящияся обогащающая.

Радуйся, Еюже православнии роди хвалятся;
радуйся, к Еяже помощи и маловернии притекают.

Радуйся, земнородных упование;
радуйся, Небесных чинов радование.

Радуйся, похвало Почаевская и всего мира надеждо и утешение.

Кондак 6

Проповедницы славы Пречистыя Девы явишася агаряне на обитель Почаевскую нашедшии и видения Пречистыя Богородицы с преподобным Иовом первее не уразумевшии; егда бо стрелы, от них пущаемыя, паки на ня устремишася, абие силу Владычицы проразумевше и покаяние о безумии своем принесше, верою возопиша: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия видение Твое, Владычице, на горе Почаевстей, егда братия обители, зело от агарян осаждаеми, с велиим воплем моление пред святою Твоею иконою и пред ракою преподобнаго Иова возношаше, егда же братия агаряны, видением сим смятенныя и бежащия, виде, абие с веселием воспе Тебе сице:

Радуйся, Избавительнице наша и спасение;
радуйся, рода христианскаго присное вспоможение.

Радуйся, нечестивыя враги от Твоея святыни отгнавшая;
радуйся, в покаяние их приводящая.

Радуйся, Еяже и невидимии спасения нашего врази трепещут;
радуйся, Ейже Святии Ангели и преставльшиися праведницы на Небеси покланяются.

Радуйся, преподобнаго Иова в молитву с Собою приемшая;
радуйся, агаряны ко Святому Крещению видением Своим приведшая.

Радуйся, яко Тобою вернии страх смертный в конец отложиша;
радуйся, яко Тебе ради нецыи от агарян богобоязненнии иноцы зде явишася.

Радуйся, истины присное изъявление;
радуйся, заблуждающимся доброе вразумление.

Радуйся, похвало Почаевская и всего мира надеждо и утешение.

Кондак 7

Хотящи желание вечнаго живота возгрети в сердцах христианских, Пресвятая Богородица болящия чудесы Своими исцеляет, бесы изгоняет, плененныя свобождает, мертвыя воскрешает, да мы вси, силу Божию уразумевше, земная возненавидим и о душах своих попечение приложим, непрестанно вопиюще Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Новыя и тягчайшия беды претерпе обитель Почаевская, егда вкупе со всею страною от Православия лестию отторженная во обладание еретиков вдадеся, обаче прошедшим стом и десятим летом паки православным христианом вдана бысть, в нюже православнии иноцы, пришедше и святыя мощи преподобнаго Иова из-под спуда изъемше, к чудотворному образу Владычицы припадаху, глаголюще:

Радуйся, Православия защитнице;
радуйся, еретиков обличительнице.

Радуйся, обитель Твою до конца не оставившая;
радуйся, страху Божию нас научающая.

Радуйся, яко предстательством Твоим страна Волынская паки ко Православию возвратися;
радуйся, яко от лет древних мнози еретицы Твоим вразумлением исправишася.

Радуйся, во святую Лавру Твою верных на молитву паки призывающая;
радуйся, и неверныя зде поклонятися православней святыне научающая.

Радуйся, Юже праведницы и праведнии непрестанно воспевают;
радуйся, к Нейже и падшии в покаянии притекают.

Радуйся, отступников к вере возвращение;
радуйся, прельщаемых к свету истины возведение.

Радуйся, похвало Почаевская и всего мира надеждо и утешение.

Кондак 8

Странное чудо зрим о Тебе, Богомати, елико бо телеснии недузи святыя Твоея иконы целованием и воды почаевския кроплением исцеляются, тако и душевныя страсти видением святыни Твоея отъемлются, вера утверждается и умиления сердца наша исполняются, поющих Богу: Аллилуиа.

(Окончание следует)

 5 
 : 20 Сентября 2024, 23:12:39 
Автор Александр Васильевич - Последний ответ от Александр Васильевич
Икона Богородицы Почаевская


Празднование
5 августа

21 сентября

История
История этой чудотворной иконы Богоматери неразрывно связана с Почаевским монастырём в честь Успения Пресвятой Богородицы (Украина). На горе, где ныне расположена Успенская Почаевская лавра, в 1240 году поселились два инока. Однажды один из них после молитвы пошёл к вершине горы и вдруг увидел Богородицу, стоящую на камне, словно объятую пламенем. Он позвал другого инока, который был также удостоен созерцать чудесное явление. Третьим свидетелем видения был пастух Иоанн Босой. Увидев необычный свет на горе, он поднялся на неё и вместе с иноками стал прославлять Бога и Его Пречистую Матерь.

После того, как явление исчезло, на камне, где стояла Богородица, остался отпечаток Её правой стопы. Отпечаток этот сохранился до сих пор и всегда наполнен водой, которую чудесным образом источает камень. Вода в стопе не оскудевает, несмотря на то, что многочисленные паломники постоянно наполняют ею свои сосуды для исцеления от недугов.

Сама же Почаевская икона Божьей Матери появилась в обители следующим образом. В 1559 году митрополит Неофит из Константинополя, проезжая через Волынь, посетил жившую в имении Орля, недалеко от Почаева, дворянку Анну Гойскую. В благословение он оставил ей привезённую из Константинополя икону Богородицы. Вскоре стали замечать, что от Почаевской иконы Богородицы исходит сияние. Когда в 1597 году перед иконой исцелился брат Анны Филипп, она передала образ инокам, поселившимся на Почаевской горе.

Через некоторое время на скале была выстроена церковь в честь Успения Божией Матери, ставшая частью монастырского комплекса. За свою историю Почаевский монастырь претерпел немало бедствий: притеснялся лютеранами, подвергался нападению турок, попадал в руки униатов, но благодаря заступничеству Божией Матери все невзгоды были преодолены.

На списках чудотворной Почаевской иконы Пресвятой Богородицы часто изображают камень с отпечатком стопы Божией Матери.


Тропарь, глас 5

Пред свято́ю Твое́ю ико́ною, Влады́чице,/ моля́щиися исцеле́ний сподобля́ются,/ ве́ры и́стинныя позна́ние прие́млют/ и ага́рянская наше́ствия отража́ют./ Те́мже и нам, к Тебе́ припа́дающим,/ грехо́в оставле́ние испроси́,/ по́мыслы благоче́стия сердца́ на́ша просвети́,/ и к Сы́ну Твоему́ моли́тву вознеси́// о спасе́нии душ на́ших.

Ин тропарь, глас 4

К Богоро́дице приле́жно ны́не притеце́м гре́шнии и смире́ннии, и припаде́м к ди́вному о́бразу Ея́, и́же на горе́ Поча́евстей: к нему́же уми́льно взира́юще и моля́щеся Цари́це Влады́чице из глубины́ душе́вныя вопие́м: О Пречу́дная Де́во, Ма́ти Го́спода Вы́шняго, от лет дре́вних избра́вшая оби́тель Поча́евскую в ме́сто селе́ния Своего́! Зе́млю оте́чественную на́шу в правосла́вии и ми́ре утверди́, и спаси́ всех предстоя́щих и моля́щихся Тебе́ умиле́нною душе́ю и сокруше́нным се́рдцем, пред Пречи́стым Твои́м о́бразом со слеза́ми. Не отврати́ рабы́ Твоя́ тщи́: Тя бо еди́ну Наде́жду и́мамы.

Кондак, глас 1

Исто́чник исцеле́ний и ве́ры Правосла́вныя утвержде́ние/ Поча́евская Твоя́ ико́на, Богоро́дице, яви́ся,/ те́мже и нас, к ней притека́ющих,/ от бед и искуше́ний свободи́,/ ла́вру Твою́ невреди́му сохрани́,/ Правосла́вие во о́крест стоя́щих страна́х утверди́,/ и грехи́ разреши́ моли́твенник Твои́х:// ели́ка бо хо́щещи, мо́жеши.



Молитва

К Тебе́, о Богома́ти, моли́твенно притека́ем мы, гре́шнии, чудеса́ Твоя́, во святе́й ла́вре Поча́евстей явле́нная, помина́юще и о свои́х сокруша́ющеся прегреше́ниих. Ве́мы, Влады́чице, ве́мы, я́ко не подоба́ше нам, гре́шным, чесого́ проси́ти, то́кмо о е́же Пра́ведному Судии́ беззако́ния на́ша оста́вити нам. Вся бо на́ми в житии́ претерпе́нная, ско́рби же, и ну́жды, и боле́зни, я́ко плоды́ паде́ний на́ших прозябо́ша нам, Бо́гу сия́ на исправле́ние на́ше попуща́ющу. Те́мже вся сия́ и́стиною и судо́м Свои́м наведе́ Госпо́дь на гре́шныя рабы́ Своя́, и́же в печа́лех свои́х к заступле́нию Твоему́, Пречи́стая, притеко́ша и во умиле́нии серде́ц к Тебе́ взыва́ют си́це: грехо́в и беззако́ний на́ших, Блага́я, не помяни́, но па́че всечестне́и ру́це Твои́ воздви́гши, к Сы́ну Твоему́ и Бо́гу предста́ни, да лю́те соде́янная на́ми отпу́стит нам, да за премно́гая неиспо́лненная обеща́ния на́ша лица́ Своего́ от рабо́в Свои́х не отврати́т, да благода́ти Своея́, спасе́нию на́шему посо́бствующия, от душ на́ших не оты́мет. Ей, Влады́чице, бу́ди спасе́нию на́шему Хода́таица и, малоду́шия на́шего не возгнуша́вшися, при́зри на стена́ния на́ша, я́же в беда́х и ско́рбех на́ших пред чудотво́рным Твои́м о́бразом возно́сим. Просвети́ умиле́нными по́мыслы умы́ на́ша, ве́ру на́шу укрепи́, наде́жду утверди́, любве́ сладча́йший дар сподо́би нас прия́ти. Си́ми у́бо, Пречи́стая, дарова́ньми, а не боле́зньми и скорбьми́ живо́т наш ко спасе́нию да возво́дится, но, от уны́ния и отча́яния ду́ши на́ша огражда́ющи, изба́ви нас, маломо́щных, от находя́щих на ны бед, и нужд, и клеветы́ челове́ческия, и боле́зней нестерпи́мых. Да́руй мир и благоустрое́ние жи́тельству христиа́нскому предста́тельством Твои́м, Влады́чице, утверди́ Правосла́вную ве́ру в стране́ на́шей и во всем ми́ре. Це́рковь Апо́стольскую и Собо́рную умале́нию не преда́ждь, уста́вы святы́х оте́ц на ве́ки непоколеби́мы сохрани́ и всех к Тебе́ притека́ющих от ро́ва поги́бельнаго спаси́. Еще́ же и е́ресию прельще́нных бра́тий на́ших или́ ве́ру спаси́тельную в грехо́вных страсте́х погуби́вших па́ки ко и́стинней ве́ре и покая́нию приведи́, да вку́пе с на́ми, Твоему́ чудотво́рному о́бразу покланя́ющеся, Твое́ предста́тельство испове́дят. Сподо́би у́бо нас, Пресвята́я Госпоже́ Богоро́дице, еще́ в животе́ сем побе́ду и́стины Твои́м заступле́нием узре́ти, сподо́би нас благода́тную ра́дость пре́жде кончи́ны на́шея восприя́ти, я́коже дре́вле насе́льники Поча́евския Твои́м явле́нием победи́тели и просвети́тели ага́рян показа́ла еси́, да вси мы благода́рным се́рдцем вку́пе со А́нгелы, и проро́ки, и апо́столы, и со все́ми святы́ми, Твое́ милосе́рдие прославля́юще, воздади́м сла́ву, честь и поклоне́ние в Тро́ице пева́емому Бо́гу Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, во ве́ки веко́в. Ами́нь.

https://azbyka.ru/days/ikona-pochaevskaja

 6 
 : 20 Сентября 2024, 23:03:38 
Автор Александр Васильевич - Последний ответ от Александр Васильевич
Икона Богородицы София – Премудрость Божия (Киевская)


Празднование - 21 сентября

История

В Русской Православной Церкви находится много икон с изображением Софии, Премудрости Божией, — например, в Киеве, Новгороде, Вологде, Тобольске, в Москве, в Троице-Сергиевой лавре и других местах. Все они, изображая Божию Матерь и воплотившуюся от Нее Ипостасную Премудрость — Сына Божия, выражают одну главную мысль. Под Премудростью, или Софией, разумеют Сына Божия на основании IX главы книги Притчей Соломоновых, где говорится: «Премудрость созда Себе дом и утверди столпов седмь». В этих словах содержится указание на Христа, Сына Божия, Который в Посланиях апостольских называется Божией силой и «Божией Премудростью»; а в слове «дом» содержится указание на Пресвятую Деву Марию, послужившую воплощению Сына Божия. На основании этих слов строится изображение икон Св. Софии, Премудрости Божией.

Древнейшая из таких икон есть образ Софии, Премудрости Божией, находящийся в Киеве, в Софийском соборе. Эта икона, заимствованная из церкви Юстиниана в Византии, изображает соединение Церкви Небесной и земной через воплощение Сына Божия — Премудрости Божией. На ней изображен дом или храм и в нем стоящая Богоматерь в хитоне, с покрывалом на голове, под сенью, поддерживаемой семью столпами. Руки и длани Ее распростерты, а стопы утверждены на серповидной луне. На персях Богоматери покоится Предвечный Младенец, правой рукой благословляющий, а в левой имеющий державу. На карнизе сени начертаны слова книги Притчей: «Премудрость созда Себе дом и утверди столпов седмь». Над сенью посредине изображен окруженный лучами Дух Святой, а немного выше, также окруженный сиянием, Бог Отец, имеющий в левой руке державу, а правой благословляющий; из уст Его исходят слова: «Аз утвердих стопы Ея». По обеим сторонам изображения Бога Отца и Духа Святого представлены семь архангелов с распростертыми крыльями и с знаками своего служения в руках: с правой стороны Михаил с пламенным мечом, Уриил с молнией, опущенной вниз, и Рафаил с алавастром мира; с левой стороны Гавриил с цветком лилии, Селафиил с четками, Иегудиил с царской короной и Варахиил с пучком цветов на белом плате.

Под облаком с серповидной луной, служащей подножием Богоматери, изображен амвон с семью ступенями, изображающий церковь Божию на земле с ветхозаветными тайнозрителями воплощения Премудрости праотцами и пророками. С правой стороны, на четвертой ступени сверху, изображен Моисей со скрижалями, на которых начертаны слова: «Радуйся, скрижале Божия, на ней же перстом Отчим написася слово Божие». За Моисеем на следующей ступени в нисходящем порядке изображены: Аарон в митре как первосвященник и с прозябшим жезлом и Давид в короне, царственной мантии и с ковчегом Завета. С левой стороны против Моисея на одной с ним ступени стоит пророк Исаия с висящей от левого плеча хартией, на которой видна надпись: «Се Дева во чреве приимет и родит Сына». Далее стоят Иеремия со свитком, Иезекииль с вратами затворенными и Даниил с камнем в руках. Кроме того, на каждой из семи ступеней этого амвона начертано по одному слову: вера, надежда, любовь, чистота, смирение, благость и слава. Семь ступеней амвона утверждаются на семи столпах, на которых находятся взятые из Апокалипсиса изображения и их объяснения. На первом столпе изображены 7 очес с надписью: дар совета; на втором — семисвечник с надписью: дар разума; на третьем — книга с 7 привешенными печатями и надписью: дар премудрости. С левой стороны на первом крайнем столпе изображены 7 труб и надпись: дар крепости; на втором — правая рука с 7 звездами и надписью: дар ведения; на третьем — 7 курильниц дымящихся и надпись: дар благочестия; на четвертом и последнем столпе — 7 струй молнии с надписью: дар страха Божия. Таким образом, на этой иконе, за исключением Богоматери и св. Троицы, все лица и вещи приспособлены к седмеричному числу и имеют символическое значение. Таково изображение Киевской иконы Софии — Премудрости Божией.

Не все изображения Софии — Премудрости Божией одинаковы. Новгородская икона Софии в Софийском соборе есть род Деисуса, или правильнее Деисиса (греческое слово «деисис» значит моление; так называются иконы, изображающие Спасителя, а перед ним Богоматерь и Иоанна Предтечу в молитвенном положении). На этой иконе изображен Господь Вседержитель в царской одежде, с огненными крыльями на огненном престоле, утверждающемся на семи столпах. Вокруг Вседержителя голубое небо, испещренное звездами. По сторонам изображены Божия Матерь и Иоанн Предтеча как ближайшие свидетели воплощения Слова Божия. Вверху изображен Спаситель в огненном круге, на котором имеется надпись: «Премудрость Божия». Выше этого изображено опять голубое звездное небо и здесь на золотом престоле лежащее Евангелие, перед которым шесть ангелов (по три с каждой стороны) преклоняют колена.

Новгородская икона Софии считается чудотворной. Сохранившееся историческое известие говорит, что от этой иконы в 1542 году получила исцеление одна женщина, страдавшая болезнью глаз. Все изображения Софии — Премудрости Божией выражают мысль о Матери Божией, послужившей орудием для воплощения Ипостасной Премудрости — Сына Божия. По этой причине и празднество иконе Софии совершается православной церковью в Богородичные дни и преимущественно на Рождество Богородицы, как в Киеве, или же на Успение Пресвятой Богородицы, как в Новгороде, Вологде, Тобольске, Москве и других местах, где имеются иконы Софии — Премудрости Божией.



Тропарь, глас 1

Преве́чная Прему́дросте, Христе́ Бо́же наш!/ Боже́ственным смотре́нием Свои́м преклони́вый Небеса́,/ благоволи́л еси́ всели́тися во утро́бу Чи́стыя Отрокови́цы,/ средосте́ние вражды́ разруши́в,/ освяти́л еси́ естество́ на́ше/ и Ца́рствие Твое́ нам отве́рзл еси́;/ сего́ ра́ди Тебе́, Творца́ на́шего и Изба́вителя,/ и ро́ждшую Тя,/ спасе́ния на́шего та́йне послужи́вшую Де́ву Чи́стую,// правосла́вно велича́ем.

https://azbyka.ru/days/storage/images/icons-of-our-lady/245/p1asmjbeb91s8h1ki9rb108m1b5n3.png

 7 
 : 20 Сентября 2024, 22:26:33 
Автор Дмитрий Н - Последний ответ от Александр Васильевич
Церковный календарь 21 сентября (8 сентября по старому стилю)


СУББОТА

Седмица 13-я по Пятидесятнице. Суббота перед Воздвижением

Поста нет. Глас 3-й

РОЖДЕСТВО ПРЕСВЯТОЙ ВЛАДЫЧИЦЫ НАШЕЙ БОГОРОДИЦЫ И ПРИСНОДЕВЫ МАРИИ.

Прпп. Иоа́нна (1957) и Гео́ргия, в схиме Иоанна (1962), исповедников (Груз.).

ИКОНЫ БОЖИЕЙ МАТЕРИ, КОТОРЫЕ ПРАЗДНУЮТСЯ В ЭТОТ ДЕНЬ

Иконы Божией Матери: София – Премудрость Божия (Киевская); «Рождество Богородицы» Сямская (1524); «Рождество Пресвятой Богородицы» Глинская (Пустынно-Глинская) (XVI); «Рождество Богородицы» Лукиановская (XVI); «Рождество Богородицы» Исааковская (1659); Холмская; «Зна́мение» Курская-Коренная; Почаевская (1559); Леснинская (1683); Домницкая (1696).

Икона Богородицы София – Премудрость Божия (Киевская)

Икона Богородицы Рождество Богородицы Сямская

Икона Богородицы Рождество Пресвятой Богородицы Глинская (Пустынно-Глинская)

Икона Богородицы Рождество Богородицы Лукиановская

Икона Богородицы Рождество Богородицы Исааковская

Икона Богородицы Холмская

Икона Богородицы Зна́мение Курская-Коренная

Икона Богородицы Почаевская


Икона Богородицы Леснинская


Икона Богородицы Домницкая


https://azbyka.ru/days/2024-09-21

 8 
 : 20 Сентября 2024, 22:18:29 
Автор Александр Васильевич - Последний ответ от Александр Васильевич
(Окончание)

Палаты царские обыкновенно строятся обширными, так чтобы они могли вместить не только царя, но и множество предстоящих слуг и приходящих к нему отовсюду людей. Обширное селение Слова, Пречистая Дева, пространно не только для Бога Слова, как Царя, но и для нас, притекающих рабов Божиих в Нее вселяющихся: Бога вмещает во утробе, нас же в Своем благоутробии. Избранный сосуд Божий, святой Апостол Павел, движимый любовью, говорил к своим возлюбленным чадам: "сердце наше расширено. Вам не тесно в нас" (2Кор.6:11-12). Но у кого из святых может найтись столь пространное благоутробие, как Мариино о Боге благоутробие? Здесь вмещается и целомудренный, и грешному здесь не тесно. Кающийся имеет в Ней свое место, и для отчаявшихся и некающихся Она есть невозбранное пристанище, подобно тому, как Ноев ковчег служил пристанищем не только чистым, но и нечистым животным. В благоутробии Её без тесноты вмещаются все скорбящие, обидимые, алчущие, странствующие, обуреваемые, больные, ибо не может не быть милосердной та утроба, которая родила нам благого Бога. Палаты царей земных охраняет много вооруженной стражи, которая не всякого, желающего войти в них, впускает, но удерживает, внимательно расследуя, откуда и зачем идет. А одушевленная палата Христова, хотя и окружена Херувимами и Серафимами и бесчисленными ликами ангелов и всех святых, но, тем не менее, в двери Её благоутробного милосердия никто не препятствует войти, если бы кто сего пожелал: ни стражи не отталкивают, ни воины не отгоняют и не расследуют, зачем кто идет, но всякий входит в них беспрепятственно с молением и приемлет дар по благопотребному прошению.

Итак, будем прибегать к милосердию Рожденной от неплодной утробы с таковым приветствием:

Радуйся, всенепорочная палата Царя всех! Радуйся, селение Бога и Слова, Коему со Отцом и Святым Духом, и Тебе, Дочери Отца, Матери Сына, Невесте Святого Духа, да будет от нас смертных честь и слава во веки. Аминь.


Примечания

1 Соломон – израильский царь, младший сын и преемник царя-псалмопевца Давида, царствовал с великою славою с 993 по 953 год до Р.Х. Он укрепил границы государства, подавил внутренние смуты, завел оживленную торговлю с со седними государствами. Век Соломона был самым блестящим для наук и искусств. Слава о его богатствах и еще более о его мудрости распространилась далеко за пределы царства Израильского. Имя Соломона стало впоследствии синонимом мудреца. Боговдохновенные писания его (книга Притчей, Екклесиаст, Песнь Песней) навсегда останутся училищем мудрости и добродетели для всех людей. Конец жизни Соломона был омрачен его падением; но при самом закате дней своих он познал суету всего земного.

2 С именем Хирама в библейской истории известны два лица, оба имевшие ближайшее отношение к построению храма Иерусалимского: 1) тирский царь, находившийся в дружеских отношениях с Соломоном, прославивший себя замечательными постройками; он присылал Соломону кедры и кипарисы, плотников и мастеров для постройки храма, и 2) тирский зодчий, по проекту которого были сделаны сосуды для храма Соломонова. Здесь естественнее разуметь сего последнего. Он владел искусством и умением производить всякие изделия из золота, серебра, меди и железа, и из камней и дерев, и из пряжи, и виссона, и багряницы. См. 3Цар.7:13-40 и 2Пар.2:13-14,4:11,16.

3 Ливан – горный хребет в северных пределах Палестины на границе между Иудеею и Сириею, отделяет от последней Финикию, по всему протяжению которой он тянется; славится своими прекрасными деревьями, особенно кедровыми, кипарисовыми и дубовыми.

4 Мориа – гора подле Иерусалима. Гора эта представляет один из холмов, на которых построен Иерусалим; лежит к северо-востоку от Сиона.

5 В сем событии свв. отцы: Ефрем Сирин, Августин и др. видят прообразовательные по отношению ко Христу черты: Давид умертвил Голиафа камнем, брошенным из пращи, – "в образе Христа; Голиаф – в образе диавола: диавол был поражен глаголом Божиим и смирением, наконец на Голгофе был сокрушен вконец".

6 Слово св. Иоанна Дамаскина на Рождество Пресвятой Богородицы.

7 Из службы на Введение Пресвятой Богородицы. Канон, ирмос 9.

8 Капернаум – город на северо-западном берегу Геннисаретского озера или Тивериадского моря, принадлежащий к Галилее, на границе между коленами Неффалимовым и Завулоновым. Он лежал на мысе, недалеко от впадения Иордана в море. Во время земной жизни Спасителя Капернаум отличался цветущим благосостоянием и богатством. В войнах с римлянами Капернаум был совершенно разорен, и ныне остаются здесь только несколько рыбачьих хижин и одни жалкие развалины.

9 Вифлеем – небольшой, незначительный городок в колене Иудином, недалеко от Иерусалима, около 2 часов пути к югу, названный так, вероятно, по плодородию земли; место Рождества Христова.

10 По слову Самого Спасителя, Который говорил о Себе: "Я хлеб живый, сшедший с небес; ядущий хлеб сей будет жить вовек" (Ин.6:51).

11 "Назарет" в переводе с еврейского может означать или "отпрыск", "отрасль", "ветвь", "кустарник", или огражденное, сокровенное место.

12 Акафист Пресвятой Богородице, кондак 13.

13 Акафист, икос 5.

14 Из молитвы Богородице "Достойно есть".

15 Слово на Рождество Богородицы.

16 Там же.

17 Октоих, мученичен на стиховне в пяток, гл. 8.

18 Служба на Рождество Богородицы, 1-я стихира на "Господи, воззвах".

19 Дионисий Ареопагит – член Ареопага Афинского, обращенный к христианству ап. Павлом (Деян.17:34); был первым епископом Афинским и писал послания ко многим лицам и церквам. Свое служение он запечатлел мученическою кончиною около 96 г. в царствование Домициана. Память его 3 октября.

20 Литургия св. Василия Великого, из песн. "О тебе радуется".




Тропарь, глас 4

Рождество́ Твое́, Богоро́дице Де́во,/ ра́дость возвести́ всей вселе́нней:/ из Тебе́ бо возсия́ Со́лнце пра́вды Христо́с Бог наш,/ и, разруши́в кля́тву, даде́ благослове́ние,// и, упраздни́в сме́рть, дарова́ нам живо́т ве́чный.

Кондак, глас 4

Иоаки́м и А́нна поноше́ния безча́дства,/ и Ада́м и Е́ва от тли сме́ртныя свободи́стася, Пречи́стая,/ во святе́м рождестве́ Твое́м./ То пра́зднуют и лю́дие Твои́,/ вины́ прегреше́ний изба́вльшеся,/ внегда́ зва́ти Ти:// непло́ды ражда́ет Богоро́дицу и пита́тельницу Жи́зни на́шея.



Молитва

О, Пресвята́я и Богоизбра́нная Де́во, Влады́чице на́ша Богоро́дице, Небеси́ и земли́ Цари́це, на ра́дость и утеше́ние всему́ от безпло́дных и безча́дных роди́телей Бо́гом дарова́нная! Роди́вшися Бо́жиим промышле́нием, Ты разреши́ла еси́ непло́дствие ро́ждшия Тя, и ны́не непло́дное се́рдце мое́ плодоно́стно сотвори́ предста́тельством Твои́м у Престо́ла Вседержи́телева, непло́дствовати же соде́лай мя злы́ми де́лы, гнилы́ми словесы́ и нечи́стыми помышле́ньми. О, Всеблаже́нная, да явлю́ся ча́до Бо́жие, доброде́телей благопло́дие при́сно принося́щее. Ты утоли́ла еси́ Пречи́стым Рождество́м Твои́м плач прама́тери на́шея Е́вы, и пра́ведныя роди́тели Твоя́ изба́вила еси́ поноше́ния безча́дства, и ны́не утоли́ плач и воздыха́ния многоболе́зненныя и грехолюбо́вныя души́ моея́ и изба́ви всех нас поноше́ния злосмра́дных дел на́ших, страсте́й безче́стия и от вся́кого порабоще́ния вра́жескаго. Наипа́че же да́руй нам, Пресвята́я Богоро́дице Де́во, во всесве́тлый день Рождества́ Твоего́ чи́стым се́рдцем разуме́ти и па́мятовати, с коли́кою ра́достию и благодаре́нием непло́дная утро́ба святы́я пра́ведныя А́нны ноша́ше Тя, да и мы не то́чию словесы́, но наипа́че де́лы свои́ми вы́ну бу́дем со умиле́нием серде́чнем прославля́ти Тя, вопию́ще: Сла́ва прише́ствию Твоему́, Чи́стая. Сла́ва Рождеству́ Твоему́. Сла́ва де́вству Твоему́, Ма́ти Безневе́стная. Ку́пно же с Тобо́ю сподо́би нас непреста́нно сла́вити и велича́ти Всесвяты́й Плод Твой, Сло́во воплоще́нно, во чре́ве Твое́м неопа́льно носи́мо, Ему́же сла́ва подоба́ет, честь и поклоне́ние, со Безнача́льным Его́ Отце́м, и с Пресвяты́м и Благи́м и Животворя́щим Его́ Ду́хом ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Величание

Велича́ем Тя, Пресвята́я Де́во, и чтим святы́х Твои́х роди́телей, и всесла́вное сла́вим Рождество́ Твое́.


https://azbyka.ru/days/prazdnik-rozhdestvo-presvjatoj-vladychicy-nashej-bogorodicy-i-prisnodevy-marii

 9 
 : 20 Сентября 2024, 22:11:59 
Автор Александр Васильевич - Последний ответ от Александр Васильевич
РОЖДЕСТВО ПРЕСВЯТОЙ ВЛАДЫЧИЦЫ НАШЕЙ БОГОРОДИЦЫ И ПРИСНОДЕВЫ МАРИИ


Даты - 21 сентября; в 2024 году 1 день предпразднства (с 20 сент.), 4 дня попразднства (по 25 сент.)

Святитель Димитрий Ростовский

Господь, на небесах живущий, восхотев явиться на земле и пожить с человеками, прежде уготовал на ней место селения славы Своей – Пречистую Свою Матерь: ибо в обычае у царей, когда они хотят прийти в какой-либо город, предуготовлять себе в нем для пребывания палату. И как палаты земных царей созидаются искуснейшими мастерами из драгоценнейших предметов, на возвышеннейшем месте, прекраснее и обширнее всех иных жилищ человеческих, так имела создаться и палата славы Царя Небесного. В Ветхом Завете, когда Бог восхотел жить в Иерусалиме, Соломон1 создал Ему храм (3Цар.5-7 гл.; 2Пар.2-4 гл.) чрез искуснейшего строителя Хирама2, который был исполнен художества, разума и знания на всякое дело. Создал же Соломон храм из драгоценнейших веществ: из превосходного камня (3Цар.5:17-18), из благовонных деревьев: кедра и кипариса (2Цар.6:9-10), привозимых из Ливана3, и из чистого золота, на возвышеннейшем месте, на горе Мориа4. Храм был тем прекраснее, что на стенах его были еще изваяны изображения херувимов, различных деревьев и плодов (3Цар.6:18-35,7:18-22,29-42). Пространством храм был столь велик, что в нем могло вместиться без тесноты всё множество людей израильских, и снизошла на него слава Господня в огне и облаке (3Цар.8:10-11). Однако храм сей был недостаточен для вмещения в себе Невместимого Бога. Соломон создал Ему храм, но Вышний не в рукотворенных храмах живет. "Какой дом созиждете Мне, – говорит Господь, – или какое место для покоя Моего?" (Деян.7:49). И вот Бог благоизволил, чтобы в начале новозаветной благодати был создан нерукотворенный храм – Пречистая, Преблагословенная Дева Мария. Каким же строителем создан был храм тот? Воистину – премудрейшим, самою Премудростью Божиею, как говорит Писание: "Премудрость построила себе дом" (Притч.9:1), а всё, сотворенное Премудростью Божиею, прекрасно и совершенно. А поелику Премудрость Божия создала одушевленную палату Слова, посему создался совершенный храм для совершенного Бога, пресветлая палата для пресветлого Царя, пречистый и неоскверненный чертог для пречистого и нескверного Жениха, непорочное селение для непорочного Агнца. Сему верный свидетель на небе, говорящий к Ней: "Вся ты прекрасна, возлюбленная моя, и пятна нет на тебе!" (Песн.4:7). И святой Дамаскин пишет: "Вся – чертог Духа, вся – град Божий, море благодатей, вся – добра, вся – ближняя Богу" (Слово 1-е на Рождество Пресвятой Богородицы).

Из каких же веществ создалась сия палата? Воистину – из драгоценнейших, ибо произошла, как от драгоценного камня, из царского рода, от Давида, который вложенным в пращу камнем, прообразовавшим камень – Христа, поразил Голиафа5 (1Цар.17:39-51); и, как из благовонных деревьев кедра и кипариса, Дева Богородица родилась из рода архиерейского, приносящего благовонные жертвы Богу. Отец Её, святой праведный Иоаким, был сыном Варлафира, ведущего свое происхождение от сына Давидова Нафана, а мать Её, святая праведная Анна, была дочерью священника Матфана из племени Ааронова; таким образом, Пречистая Дева по отцу была рода царского, а по матери – архиерейского. О, из сколь драгоценнейших веществ – разумею пречестнейшее происхождение – создалась Царю славы одушевленная палата! И как в Соломоновом храме каменные и деревянные здания приобретали особенную ценность от чистого золота, которым были позолочены; так в рождестве Пресвятой Богородицы благородство царского и архиерейского происхождения еще более заслужило почтения от целомудрия святых Её родителей, которое дороже, "нежели от золота: она дороже драгоценных камней; и ничто из желаемого тобою не сравнится с нею" (Притч.3:15). Ибо Пресвятая Дева родилась от целомудренных родителей, что выше всякого благородства. О сем святой Дамаскин, обращаясь к святым праведным Богоотцам говорит так: "О блаженные супруги Иоаким и Анна! Воистину по плоду чрева вашего вы явились непорочными, по слову Господню: "По плодам их узнаете их" (Мф.7:16,20). Вы устроили свою жизнь, как благоугодно Богу и как достойно сие Рожденной от вас. Ибо, живя целомудренно и праведно, вы произрастили сокровище девства – разумею Деву: прежде рождества Деву, в рождестве Деву, по рождестве Деву, и всегда Деву, единую приснодевствующую и умом, и душою, и телом. Подобало же, чтобы девство, от целомудрия рожденное, было принесено плотию Самому Единородному Свету. О, двоица чистейших словесных горлиц, Иоаким и Анна! Вы, соблюв целомудренно закон природы, божественно сподобились сверхъестественных дарований и родили миру Деву Божию Матерь. Вы, благочестиво и праведно пожив в человеческом естестве, произвели Дщерь высшую ангелов и ныне владычествующую над ангелами. О, прекраснейшая и сладчайшая Дщерь! О, крин, выросший посреди терния от благороднейшего царского корня! Тобою обогатилось царство священства"6. Сими словами святой Дамаскин ясно показывает, от каковых родителей рождена Божия Матерь, из сколь драгоценнейших веществ устроена палата Царя Небесного.

На каком же месте была устроена сия одушевленная палата? Воистину – на высочайшем, ибо Церковь дает о ней следующее свидетельство: "истинно вышши всех еси Дево чистая"7; но выше не местом, а добродетелями и высотою Божиих дарований. Местом же, где родилась преблагословенная Дева, был небольшой город в земле Галилейской, называемый Назаретом, зависевший от большого города Капернаума8, и жители его были презираемы, почему и о Христе было сказано: "из Назарета может ли быть что доброе?" (Ин.1:46). Но Господь, "Который, обитая на высоте, приклоняется, чтобы призирать на небо и на землю" (Пс.112:5-6), благоизволил, чтобы Его Пречистая Матерь была рождена не в Капернауме, в своей гордыне до неба вознесшемся, а в смиренном Назарете, "ибо что высоко у людей, то мерзость пред Богом" (Лк.16:15), а презираемое и уничижаемое ими высоко и драгоценно у Него. Самое имя Назарета при сем изображает высоту добродетелей Пречистой Девы. Ибо как в Своем рождестве Господь чрез Вифлеем, что значит: "дом хлеба"9, тайно прообразовал то, что Он есть хлеб, сшедший с неба10 для оживотворения и укрепления людей: так и в рождестве Пречистой Своей Матери Он чрез Назарет изображает возвышенные предметы; ибо наименование "Назарет" означает цветущее, огражденное, увенчанное и сокровенное место11: и всё сие ясно предызображает Пресвятую Деву. Она есть цвет, прозябший от неплодной и застарелой утробы сухого дерева, цвет неувядаемый, присноцветущий девством, цвет благоухающий, родящий благоухание Единого Царя, цвет, приносящий плод, – Христа Бога Господа, единственное яблоко благовонное. Она освящена благодатью нашедшего на Нее и осенившего Её Святого Духа и есть святейшая всех святых, как родившая "всех святых святейшее Слово"12. Она исключена из числа грешных земнородных как чистая и непорочная, и не только Сама чужда греха, но и грешников отводит от беззаконий, как и взывает к ней Церковь: "радуйся, скверных изымающая дел"13. Она увенчана славою и честью: увенчана славою, ибо произросла из царского корня; увенчана честью, потому что произошла из племени архиерейского. Увенчана славою, потому что произошла от целомудренных родителей; увенчана честью, потому что почтена благовещением и служением архангела. Увенчана славою, как Матерь Божия; ибо что может быть славнее того, как родить Бога? Увенчана честью, как Приснодева; ибо что может быть почетнее, как пребыть и по рождестве девою? Увенчана славою, "славнейшая Серафим", как серафимски возлюбившая Бога. Увенчана честью, "честнейшая Херувим"14, как превзошедшая Херувимов мудростью и познанием Божества: "слава и честь и мир всякому, делающему доброе" (Рим.2:10), - говорит Апостол. Но найдется ли кто из земнородных более добродетельный, чем Пречистая Дева? Она сохранила все заповеди Господни, исполняла всю волю Господа, все наставления Его соблюла, все слова Его сокрыла в сердце Своем, оказала ближним все дела милосердия. Посему достойно Она увенчана, как творящая всеблагое. Она же есть и некое хранилище; ибо сохраняла сокровище своего девического целомудрия столь тщательно, что даже ангелу не хотела вверить оное, потому что, увидев ангела, Она смутилась от слов его и размышляла, что бы значило сие приветствие (Лк.1:29). Всё сие Назарет прообразовал в Пречистой Деве своим наименованием. И кто не скажет, как высоко воздвиглась та палата Христова по добродетелям и дарованиям Божиим? Она высока, ибо дарована с неба, хотя родилась на земле от земнородных; – с неба, ибо, как говорят некоторые из богопросвещенных мужей, Архангел Гавриил, благовестивший Захарии о рождении Иоанновом, благовестил Иоакиму и Анне о зачатии Пресвятой Богородицы и принес с неба Ей преблагословенное имя, говоря неплодной матери: "Анна, Анна! Родишь ты Дочь преблагословенную, и наречется имя Ей: Мария". Итак, Она, без сомнения, может быть названа градом святым, Иерусалимом новым, сходящим с неба от Бога (Откр.21:2), скиниею Божиею. Высока сия Божия скиния, ибо, родив Царя Христа, Она возвысилась паче серафимов. О, высота, неудобовосходимая для человеческих помыслов!

А какова красота той мысленной Христовой палаты, о сем послушай того же сладкоглаголивого Иоанна Дамаскина, вещающего о Ней следующее: "Она принесена Богу, Царю всех, одеянная благолепием добродетелей, как бы золотою ризою, украшенная благодатью Духа Святого, и слава Её внутри Нее: ибо, как для всякой жены слава её – муж, приходящий отвне, так слава Богородицы внутри Её, т.е. плод чрева Ее"15. И еще Дамаскин говорит, обращаясь к Ней: "О Дево Богоблагодатная, святая Церковь Божия, Которую духовно создал оный сотворивший мир Соломон (Премудрый Творец мира) и вселился в Нее! Не золотом, не бездушными камнями украшена Она, но вместо золота сияет Духом, вместо дорогих камней имеет многоценный бисер – Христа16. Таково украшение той палаты, гораздо прекраснее бывшего в храме Соломоновом, в котором были изображены подобия херувимов, деревьев и цветов. Но и в сей одушевленной Церкви, в Пречистой Деве, ясно виден образ херувимский; ибо своим херувимским житием Она не только сравнялась с херувимами, но и превзошла их. Если Церковь обыкла иных святых называть херувимами, воспевая: "что вас наречем святии; херувимы, яко на вас почил есть Христос"17, то тем паче Дева Богородица есть Херувим, ибо в Ней Христос почил телом Своим, и на пречистых руках Её Бог воссел, как на престоле: Дева стала престолом херувимским. Она имеет в Себе подобия и деревьев благоплодовитых, духовно соделавшись маслиною плодовитою в дому Божием и цветущим фиником (Пс.55:10), почему ныне и именуется садом живоносным, когда Церковь воспевает: "от неплоднаго корене сад живоносен израсти нам, Матерь Свою, иже чудес Бог"18. Всё сие говорится о красоте Её духовной. Но Она не была лишена и красоты телесной, как о том свидетельствуют многие учители церковные, что во всей подсолнечной не было и не будет такой прекрасной девы, какова была Дева Богородица, узрев Которую, святой Дионисий Ареопагит19 хотел бы наречь Богом, если бы не знал Бога, от Нее рожденного. Ибо Божественная благодать, коей Она была исполнена внутри, просиявала и на Её пресветлом лице. Таковую предуготовал себе палату на земле Царь Небесный – палату прекрасную душою и телом, "приготовленную как невеста, украшенная для мужа своего" (Откр.21:2), притом палату пространную: "чрево Её пространнее небес содела"20 и вместился в Ней "невместимый Христос Бог".

(Окончание следует)

 10 
 : 20 Сентября 2024, 21:51:23 
Автор Александр Васильевич - Последний ответ от Александр Васильевич
Рождество Пресвятой Богородицы. Священник Валерий Духанинн



Сегодня на библейском портале "Экзегет" вместе со священником Валерием Духаниным
мы вспоминаем события Рождества Пресвятой Богородицы и её праведных родителей Иоакима и Анну :

🔸 Богородица - наша заступница
🔸 Исполнение ветхозаветных пророчеств
🔸 Священное Предание
🔸 Родители Пресвятой Богородицы
🔸 Род царя Давида
🔸 Правление царя Ирода
🔸 Царский и первосвященнический род
🔸 Праведная жизнь Иоакима и Анны
🔸 Позор бездетности
🔸 Воспитание смирения
🔸 Пренебрежение жертвой Иоакима
🔸 Молитвы Иоакима и Анны к Богу
🔸 Сретение Иоакима и Анны у Золотых врат Иерусалима
🔸 Дом родителей Богородицы
🔸 Семя жены сотрет главу змия
🔸 Тайна спасения
🔸 Первый великий праздник нового церковного года

См.видео по нижеприведённой ссылке:

https://rutube.ru/video/29ce3c717cf3ce88fccf65f959fe6363/

Страниц: [1] 2 3 ... 10
Powered by MySQL Powered by PHP Valid XHTML 1.0! Valid CSS!