Русская беседа
 
25 Ноября 2024, 19:33:36  
Добро пожаловать, Гость. Пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь.

Войти
 
Новости: ВНИМАНИЕ! Во избежание проблем с переадресацией на недостоверные ресурсы рекомендуем входить на форум "Русская беседа" по адресу  http://www.rusbeseda.org
 
   Начало   Помощь Правила Архивы Поиск Календарь Войти Регистрация  
Страниц: [1]
  Печать  
Автор Тема: Какой «паспорт» у российской революции?  (Прочитано 2080 раз)
0 Пользователей и 1 Гость смотрят эту тему.
Владимир К.
Администрация форума
Ветеран
*****
Сообщений: 3940


Просмотр профиля
Православный, Русская Православная Церковь
« : 16 Марта 2012, 17:42:25 »

Какой «паспорт» у российской революции?
Не праздный вопрос: ведь от того, какому Богу молишься, зависит и то, в какую сторону ты поклоны кладешь

Чтобы сентенция не казалась надуманной, делюсь информацией: передо мной ксерокопия паспорта одного из старейших оппозиционных российской власти лидеров, ставших в глазах многих из них неким образцом продолжительности политической жизни. Номер паспорта - 7 10160620. Выдан 23 декабря далекого уже 2002 года Национальным паспортным центром в Портсмуте, США, и, соответственно, национальная принадлежность владельца документа – Соединенные Штаты Америки. А имя владельца документа – Алексеева Людмила. Та самая, 1927 года рождения, глава Московской хельсинкской группы правозащитников, чью деятельность оплачивают американские Ford Foundation , Mac Arthur ’ s Foundation , National Endowment for Democracy (НЕД), USAID и Open Society Institute – детище знаменитого финансового мошенника Сороса, в компании с Евросоюзом. При этом только НЕД в минувшем году, к примеру, выделил гражданке США Людмиле Алексеевой два гранта на общую сумму 105 тысяч долларов (смотри список грантополучателей ниже). Выделил для чего? Понятно, что московский ответ на этот вопрос будет очень отличаться от вашингтонского, но именно этот последний для нас более значим.

Кто интересовался вопросом, помнит, что НЕД появился на свет после того, как в 1977 году в результате «уотергейтского» скандала, связанного с разоблачением секретных операций ЦРУ и ФБР и повлекшего отставку президента США Ричарда Никсона, новый президент Картер запретил своим спецслужбам секретное финансирование индивидуумов, политических партий и неправительственных организаций (НГО), поддерживающих интересы США. Но кто-то ведь должен был заниматься этой грязной работой!

И уже новый президент США Рейган созвал группу специалистов во главе с Уильямом Кейси, будущим директором ЦРУ, «для выработки мер по укреплению возможностей разведки США за рубежом». Главной такой мерой стало восстановление тайной политической активности с помощью НГО, не имеющих видимых связей с ЦРУ. И в итоге Фонд поддержки демократии ( NED ) появился по закону Конгресса 1983 года как «бесприбыльная, негосударственная, непартийная, выдающая гранты организация помощи в укреплении демократических институтов во всем мире».

Эта квази-правительственная организация с 1994 года действует на средства   фондов, выделяемых конгрессом, как части бюджета Информационного агентства США ( USIA ).

Треть этих средств, выделяемых NED , направляется зарубежным организациям напрямую, остальные - через «головные организации»: Международный республиканский институт ( IRI ), Национальный демократический институт международных дел ( NDI ), Центр международной частной инициативы ( CIPE ) и Институт свободных профсоюзов ( FTUI )..

Завершу краткую историю этого «фонда грязных операций» цитатой из «Исполнительного меморандума номер 461» Госдепа США от 13 сентября 1996 года: «НЭД продвигает американские национальные интересы, поддерживая развитие стабильных демократий, дружественных США, в стратегически важных частях мира. США не могут позволить себе упразднить такой эффективный инструмент внешней политики в то время, когда американские интересы и ценности находятся под постоянными идеологическими нападками со стороны широкого ряда антидемократических сил по всему миру… Российские политические активисты, связанные с НЭД, в начале этого года так же играли главную роль во второй избирательной компании Бориса Ельцина (той самой, во время которой проигравший Ельцин остался у власти, фальсифицировав итоги – авт.) против вновь укрепляющейся Коммунистической партии… НЭД есть наиболее дешевый путь к привлечению несвободных наций к своему освобождению без вовлечения США в достаточно рискованные и дорогостоящие военные компании по освобождению их от коммунизма».

На последний аргумент обратите внимание особо – стоит того!

Без малого двадцать лет назад в США уже понимали, что «НЭД вызывает возмущение (за рубежом) как американское вмешательство; еще большее возмущение вызывают его попытки ввести в заблуждение зарубежных жителей, представляя свои программы как частную поддержку… В ряде случаев НЭД использовал преимущества своего присвоенного частного статуса, чтобы влиять на зарубежные выборы, совершая действия, выходящие за пределы возможностей АИД (Агентства по международному развитию) или ЮСИА и которые в ином случае были бы возможны только черезтайные операции ЦРУ…» (Брифинг по внешней политике номер 27, 8 ноября 1993 года). Не смотря на это, нынешние российские правозащитники по сей день гордятся тем, что накрепко с ним связаны.

Редко кому сегодня надо доказывать, что внешняя политика любого государства строится только из одного императива – его возможностей в достижении максимального господства вне собственных границ. Это равнозначно подчинению в той или иной форме своим интересам внутренней и внешней политики иных государств, не обязательно соседей. Соответственно, на практике эта политика определяется четырьмя ключевыми факторами: состоянием собственных вооруженных сил, возможностями бюджета, степенью проникновения «агентов влияния» во властные структуры страны или стран, подлежащих применению такой политики, и наличием политической воли руководства.

Чем полнее и масштабнее присутствуют эти факторы в действительности, тем активнее государство проводит в жизнь выгодную ему внешнюю политику и тем меньше заботится о том, какую реакцию такая политика вызывает в странах, ей подверженных.

Даже беглый анализ этих четырех составляющих вполне ясно показывает, что наибольшими перспективами на международной арене сегодня обладают США, содержащие под ружьем полтора миллиона профессиональных военных и 700 тысяч национальных гвардейцев; военная компонента бюджета этой страны крупнейшая в мире и равна 700 миллиардам, а присутствие «агентов влияния», по большей части закамуфлированных под «неправительственные организации», поддерживающих демократию в ее американском понимании, абсолютно повсеместно и находится в масштабах, катастрофических для национальной безопасности независимых от США государств.

Что касается четвертого тезиса о «политической воле», то события последнего десятилетия - уничтожение Югославии, провозглашение независимости Косово, война в Афганистане, вторжение в Ирак и Ливию, подготовка вторжения в Сирию и Иран, политическая интервенция в Грузии, Киргизии и на Украине – ясно показывают, что у США «доброй воли» раздавить неамериканокомыслие более чем достаточно. Вот почему было бы верхом наивности ожидать, что применительно к России США станет действовать из каких-либо иных побуждений.

Уместно сразу же уточнить, что подоплекой всякого политического вмешательства США во внутренние дела той или иной страны, прежде всего, остается жажда достижения контроля над стратегическими природными ресурсами, мало чем отличающаяся по своей сути от примитивной страсти варваров к ограблению захваченной ими территории. 
Продолжение в следующем сообщении
Записан
Владимир К.
Администрация форума
Ветеран
*****
Сообщений: 3940


Просмотр профиля
Православный, Русская Православная Церковь
« Ответ #1 : 16 Марта 2012, 17:44:25 »

Понятно, что такой примитивный инстинкт в современном мире следует тщательно маскировать, чтобы удовлетворять его потребности при минимуме затраченных усилий. Чему и служит мощный идеологический аппарат, работающий под патронажем Государственного департамента США.

Стратегической целью идеологической машины США является утверждение в массовом сознании общества (как внутри страны, так и за рубежом) представления о том, что:

не существует демократии иной, чем демократия по-американски;

не существует иных способов построения демократического общества, чем те, которым учит Госдепартамент Соединенных Штатов и подконтрольные ему и им оплачиваемые так называемые независимые организации (НГО и НПО);

приоритет национальных интересов в любой национальной среде обитания, кроме американской (ведь они тоже считают себя нацией), есть антипод истинной демократии;

сфера национальных интересов США есть всеобъемлющая сфера интересов «цивилизованного демократического мира», противостояние которым означает приверженность антидемократическим, тоталитарным формам правления и, в отдельных случаях, даже поддержку терроризма;

не существует образа жизни иного, чем тот, который декларируют западные, проамериканские в своем большинстве – и особенно в России - средства массовой информации;

что, по сути дела, демократия – это и есть США. И наоборот.

Отсюда неизбежно следует вывод: «формула демократии» США есть мощный инструмент борьбы за политическое доминирование этой страны в различных регионах мира, - инструмент, который находится в руках американского президента. И самую грязную работу на этом нелегком пути по переустройству мира по-американски делают «подвижники демократии», финансируемые из США.

В том числе и в России.

Следует помнить о том, что самый опасный период американского вторжения   начался недавно. 18 декабря 2006 года новая хозяйка Госдепартамента США Кондолиза Райс объявила о реформировании своего департамента под новые политические реалии. Смысл реформы в том, что, я цитирую Райс, «как обычно, официальная дипломатия остается важной частью в перечне обязанностей каждого дипломата. И это ключевой момент – демонстрировать общее представление о надежде и процветании, вовлекая иностранных подданных и средства массовой информации в продвижение интересов США за рубежом» (сайт Госдепа США www . state . gov . « Transformational Diplomacy »). И наиболее для нас важное: «Жизненно необходимо в этом плане продолжение сотрудничества с военными. Дипломаты должны быть способны работать эффективно на критическом пересечении дипломатических отношений, реорганизации экономики и военных операций».

Таким образом, теперь в практику американской дипломатии введено требование прямого вмешательства во внутренние дела государства пребывания: «Дипломаты будут не только анализировать политику и определять ее итоги, но и так же осуществлять программы. Они будут помогать иностранным гражданам развивать строительство демократии, бороться с коррупцией, открывать бизнесы, улучшать здравоохранение и реформировать образование» (смотрите официальный сайт Госдепа США http://www.state.gov/r/pa/prs/ps/2006/59339.htm). Что они уже и делают у нас в России, нимало не заботясь о том, что такого рода деятельность находится в полном противоречии с нормами международного права, запрещающими вмешательство во внутренние дела суверенных государств – читайте Устав ООН (глава 1 статья 2: принципы), Декларацию о принципах международного права… (2625, Преамбула) и другие документы ООН, членом которого являются США.

Мне трудно отказать себе в удовольствии присоединиться к точке зрения американского журналиста Тони Карталуччи, занимающегося журналистикой расследования и получившего широкую известность после серии его материалов, разоблачающих деятельность американского госдепартамента на Ближнем Востоке и Индокитае.

«Что сказали бы американцы, - пишет он, - если бы в один прекрасный день обнаружили, что их отдельные политические партии финансируются на китайские деньги, избирательные участки контролируются китайскими наблюдателями и поддерживаемые китайцами кандидаты продвигают китайские интересы на американских выборах? Ответная реакция может включать в себя требования для виновных судебных процессов с выдвижением обвинений в мошенничестве, организации мятежа и даже предательства с вынесением тюремного приговора сроком от десятка лет до пожизненного, может быть, даже требование смертной казни, а также возможного начала военных действий в ответ на то, что легко может считаться актом агрессии» (Оригинал статьи BOMBSHELL : USCaughtMeddlinginRussianElections ! Putincompares US fundedNGOstoJudasthebetrayer ).

Подобные «крамольные» цитаты можно бесконечно выбирать теперь не только из статей Карталуччи. Ими полны и собственно западные СМИ: « Нью-Йорк Таймс» в статье «США помогали выпестовать арабские восстания» - «группы людей и отдельные лица, непосредственно участвовали в восстаниях и массовых требованиях реформ в регионе», «низовые активисты, такие как Энстар Кади (Entsar Qadhi) - молодежный лидер в Йемене, - прошли подготовку и получали финансирование от Международного Республиканского Института (International Republican Institute), Национального Демократического института (National Democratic Institute) и Freedom House, некоммерческой организации по правам человека, основанной в Вашингтоне». «TheTimes» уточняет: «Республиканской и Демократической институты слабо связаны с Республиканской и Демократической партиями. Они были созданы американским Конгрессом и финансируются за счет «Национального фонда за демократию» (National Endowmentfor Democracy), который был создан в 1983 году для распределения грантов на продвижение демократии в развивающихся странах. «Национальный фонд» получает от Конгресса около $ 100 миллионов в год. Freedom House также получает большую часть своих денег от американского правительства, в основном, из Государственного департамента».
Применительно к нашей стране Тони Карталуччи сообщает, что «в России и союзной ей стране Белоруссии эта сеть финансируемых США неправительственных организаций, попытались начать «Белорусскую весну» с целью свержения лидера страны Александра Лукашенко, который твердо настроен против ползучего приближения НАТО к своим и российским границам. А теперь и сама Россия намерена искоренить заговор этих самых НПО, обвивающихся вокруг политических институтов страны и заполняющих все пространство внутри них, в попытке подорвать и заменить эти институты собою».

То есть, в строгом соответствии с «паспортом», - собственно Госдепартаментом США.

Такие сравнения нисколько не нарочиты. Возьмите того же Карталуччи: «После падения Советского Союза, на постсоветском пространстве образовалась территория беззакония, свободная для всех, куда начали врываться иностранцы, в попытке создать свой собственный порядок из хаоса. Ведущим в этом процессе был миллиардер-олигарх Михаил Ходорковский, который организовал Фонд «Открытая Россия», в составе совета директоров которого был такой представитель западной корпоративной элиты как Джейкоб Ротшильд (Jacob Rothschild), а Генри Киссинджер (Henry Kissinger) был председателем совета директоров. Сегодня всем уже хорошо знаком планировавшийся сценарий: Ходорковский и сеть финансирующихся из-за рубежа НПО пытались консолидировать в своих руках и передать богатства России, власть в ней и судьбу ее народа в руки Уолл-стрит и глобальной Лондонской «корпоратократии». Россия, однако, оказалась не совсем беззащитной. Реакция была жесткой и разрушительной – Ходорковский оказался в сибирской тюрьме, где он находится и по сей день, в то время как другие олигархи, обслуживавшие западные интересы, рассеяны, как тараканы, в Лондоне и Нью-Йорке».

Не скрою: мне приятно, что это близкое мне суждение высказывает мой американский коллега. Как и то, что он обратил внимание, что «на официальном сайте «Национального фонда за демократию» можно найти список поразительного количества вмешивающихся не в свои дела НПО, действующих на территории Российской Федерации, чего ни один американец в здравом уме не позволил бы внутри США. «Голос» является лишь одним из многих НПО, финансируемых правительством США, контролируемых посольством США в России, и используемых для вмешательства в суверенные внутренние дела этой страны».

Однако, свобода, с которой сегодня мои коллеги, в том числе американские, используют такого рода информацию, показывает, что американская администрация перешла некий «Рубикон» и уже не смущается тем, что ее «пятая колонна» разоблачена и потому безвредна. Увы – далеко не безвредна.

Я очень доверяю талантливому американскому экономисту, живущему в Германии – прямо говоря, американскому диссиденту – Вильяму Энгдалу, который взял себе труд уточнить, кто в России сейчас в авангарде «протестного» движения. В статье «Почему Вашингтон желает конца Путину»   он прошелся по ним поименно. Чтобы не утруждать себя их полным перечислением, предлагаю читателям одну из самых узнаваемых нынче фигур: Алексей Навальный.

«Имеет смысл посмотреть на лидера оппозиции, который заявил о себе в России в последние дни. Настоящий плакатный мальчик, фаворит российской молодежи и особенно западных СМИ российский блоггер Алексей Навальный, блог которого есть в «Живом журнале». Он стал популярным квази-мучеником после того, как провел 15 дней в путинской тюрьме за участие неразрешенном митинге. На большом протестном новогоднем ралли 25 декабря в Москве, Навальный, по-видимому, насмотревшись слишком романтичными фильмами Сергея Эйзенштейна о русской революции 1917 года, кричал толпе: «Я вижу достаточно людей здесь, чтобы взять Кремль и Белый дом прямо сейчас»… Тем не менее, факты свидетельствуют, что он входит в число избранных ( Yale World Fellow ) Йельского университета на Восточном побережье США, которое является домом для семьи Бушей. Харизматичный Навальный, вместе с тем, получал деньги и от Национального фонда поддержки демократии (НЕД), вашингтонского инструмента по «дестабилизации режимов». В соответствии с информацией его же блога, НЕД финансировал его в 2007-2008 годах. Имя его вашингтонского шефа от НЕД Франк Конатсер ( Frank Conatser )». 
Продолжение в следующем сообщении
Записан
Владимир К.
Администрация форума
Ветеран
*****
Сообщений: 3940


Просмотр профиля
Православный, Русская Православная Церковь
« Ответ #2 : 16 Марта 2012, 17:46:14 »

Почему, несмотря на очевидное присутствие кукловодов у всех «оранжистов» в России, их организации плодятся, регистрируются, получают из-за рубежа деньги, покупают на них протестантов, выводят их протестовать? Признак ли это слабости власти? Или «оранжевый фронт», идеология и лозунги которого чужды абсолютному большинству населения России, в чем-то устраивает самих хозяев кремлевских кабинетов, и это попытка проамериканского лобби, сформировавшегося при Ельцине, воспитать привычку к «оранжистам» сначала на улице, а потом и в политике?

Ответа на этот вопрос, в отличие от всех предыдущих, у меня нет. Но есть предложение: отселять их из Москвы и России по месту выдачи паспортов.

Russia

All-Russian Public Organization for the Victims of Terrorism “Voice of Beslan”

$20,000
To monitor government responsiveness to victims’ concerns and to encourage greater openness and transparency in the handling of terrorism attacks, natural disasters and other extraordinary situa­tions. To promote justice and accountability for the victims of the September 2004 hostage seizure in Beslan, Ingushetia, and more than 1,600 surviving family mem­bers who have never received adequate compensation for their loss or a coher­ent explanation of what took place.

Center for Social and Labor Rights

$60,000
To maintain, expand and promote its interactive online portal, www.trudprava.ru, which provides information about labor rights and equips workers with the neces­sary skills to defend these rights. This website serves as an independent and ob­jective source of information to help work­ers make informed decisions and improve their working conditions. The Center will promote the use of its website by Russian media as a source of news on labor issues.

Memorial Center for the History of Political Repression Perm-36

$50,000
To conduct a series of seminars for teachers from neighboring regions and prepare electronic versions of histori­cal and methodological material. Seminar participants will later use their knowledge to lead classroom lessons on the history of political repression in the Soviet Union. The Center will host electronic versions of educational material on its website for pub­lic access. The Center will also maintain its museum dedicated to political repression.

Yuri Levada Analytical Center

$61,460
To conduct qualitative research into the organization, strategies and perspectives of leaders in the noncommercial sector and socially active youth, with a particular focus on their strategies for interacting with government institutions and the public. Levada Center will conduct one hundred interviews with experts, opinion leaders and members of Russian NGOs and will publish a report detailing the results of the project, to be used for discussion in a wide variety of academic and activist forums.

Institute of Globalization and Social Movements

$22,125
To produce a film examining the antifascist youth movement in Russia. The Institute will increase awareness of racism and xenophobia in Russia through interviews with leaders of the antifascist movement in Moscow, Petrozavodsk, St. Petersburg, and Kirov. The film will examine subcul­tures of anti-fascism such as music, art, and civic activism. The filmmakers will also travel to Kyiv and Minsk to investigate the connection between football hooligan­ism and the spread of neo-Nazi ideology.

Agency for Social Information (ASI)

$65,000
To increase the transparency and ac­countability of NGOs in Russia, as well as public trust in NGOs. ASI will hold open discussions with NGO representatives, civil society experts, and civic activists in five oblasts; develop expert recommenda­tions on improving NGO transparency and accountability; and hold a seminar for regional NGOs on improving public trust. 
Продолжение в следующем сообщении
Записан
Владимир К.
Администрация форума
Ветеран
*****
Сообщений: 3940


Просмотр профиля
Православный, Русская Православная Церковь
« Ответ #3 : 16 Марта 2012, 17:47:32 »

Mashr

$55,000
To publicize incidents of kidnapping and forced disappearance, and to encourage officials to investigate such events thor­oughly. Mashr will collect information about abductions, rapidly publicize such cases, and offer legal assistance for the victims.

Centre de la Protection Internationale

$50,000
To provide advanced training on inter­national judicial procedures to human rights lawyers from Russia and other CIS countries. The Center serves as the Strasbourg office of the Moscow-based International Protection Center (IPC), an Endowment recipient with extensive experience assisting citizens whose rights have been violated in appealing to the European Court of Human Rights.

Ural Human Rights Group

$57,000
To conduct a human rights and legal education program in Chelyabinsk and Sverdlovsk Oblasts. The Center will oper­ate four distinct programs: first, the School of Human Rights, which will provide training to student journalists and leaders; second, a resource center for local NGOs; third, the “Human Rights Ambulance,” which will provide legal aid in pretrial detention centers; and fourth, “Feedback,” an assistance program for journalists.

Civil Rights Defenders

$115,000
To continue the “Stockholm Process” which coordinates strategies to ad­dress human rights abuses in the North Caucasus among relevant NGOs. A training, a conference, and advocacy events will be organized to support the activists working in the region.

Dagestan Regional Social Organization “Informational – Analytical Center ‘Rakurs’”

$54,998
To publish its newspaper, DagestanskiiRakurs(Dagestan Perspective), an in­dependent human rights publication in Dagestan. The newspaper will be pub­lished biweekly in an eight-page tabloid format with a print run of 1,500 copies. DagestanskiiRakurscovers topics of relevance to human rights and democracy.

Etudes Sans Frontières

$15,832
To develop the organization’s ability to disseminate human rights information to a global audience. A staff member from Memorial’s Grozny office will complete a course of study at the University of Illinois.

Foundation “Independent Press Center”

$60,000
To support its Press Center in Mos­cow, which has working contacts with more than 80 leading NGOs that use the Center’s premises to organize press conferences, briefings, seminars and roundtables. The Center focuses on is­sues such as corruption, illegal actions by government officials and human rights violations, which would otherwise get little coverage in the Russian press.

Foundation for the Support of Information Freedom Initiatives

$80,000
To ensure citizens’ rights to find, view, and distribute government information in accordance with the Russian con­stitution. The organization will monitor government information resources and related practices, disseminate news and resources on its web site, and sup­port litigation to secure greater public access to government information.

Human Rights Resource Center (HHRC)

$39,000
To increase the level of legal knowledge among NGOs in the Saint Petersburg and Saratov regions. The HHRC will offer training and other forms of assistance to newly-formed NGOs and initiative groups. HRRC will work in St. Petersburg and Saratov oblasts, two regions in which it has identified large numbers of new NGOs that need assistance with registration.

The Andrei Sakharov Foundation

$75,000
To organize its eighth annual “Interre­gional Contest of Teachers on the His­tory of Political Repression in the USSR.” This contest provides history teachers in schools across Russia with an opportu­nity to create an original lesson plan and supplementary materials on topics such as Stalinism, political repression, the GULAG system, human rights and the dissident movement. The lessons plans are then en­tered into a national contest, with the best entries compiled for use by other teachers.

Interregional Association of Human Rights Organizations “AGORA”

$100,000
To render legal and informational assis­tance to Russian activists and organiza­tions under pressure from the authorities as a result of their work. AGORA will support human rights groups and activ­ ists faced with criminal and civil suits, arrests, repeated investigations, and campaigns to discredit their work. AGORA will also help NGOs improve the security of their finances, information systems, management, and personnel, and will assist with public relations.

Center for Information and Protection of Human Rights

$40,000
To support its operations, including main­taining exhibits on human rights, operating a library on the history of political repres­sion, and providing a video center and an Internet classroom for students and teach­ers studying human rights. It will also oper­ate a public legal aid office, help teachers and NGO activists develop teaching materi­als for young people, and offer manage­ment and financial training to NGO leaders.

Center for the Development of Social Partnership

$50,000
To support its program of increasing citizen participation in local government in Yaroslavl oblast. In addition, the Center will evaluate the state of civil society and devel­op suggestions to make the work of NGOs more effective in cooperation with the local government and the Yaroslavl oblast Public Chamber. The Center will focus its efforts through its NGO School, School of Public Politics, and Annual Civil Forum.

Committee Against Torture (CAT)

$79,540
To reduce the incidence of torture in Chechnya. The Committee will moni­tor and publicize cases of torture at the hands of law enforcement officials and will offer legal aid to the victims. With a field office in the Chechen capital of Grozny, and legal staff and project coordination based in Nizhny Novgorod, CAT is uniquely positioned to carry out these activities.

Council of Non-Governmental Organizations

$45,000
To gather and disseminate reliable, timely information about events in Chechnya and the North Caucasus via the inter­net, and to support the development of Chechen civil society through round­tables, conferences and other events.

Center of Social and Educational Initiatives (CSEI)

$28,600
To strengthen civil society in Izhevsk, the capital of the Udmurt Republic, by pro­moting cooperation among NGO activ­ists, members of local government, the business sector, and media representa­tives. CSEI will host four roundtables and organize a “School for Civic Lead­ers,” to bring together members from the private and public sectors from Izhevsk and the surrounding region. CSEI will maintain its support, consultation, and information resources and update its website with NGO events in the region.

Kabardino-Balkar Republic Public Human Rights Center

$50,000
To continue its program of human rights activism in the predominantly Muslim republic of Kabardino-Balkaria in the North Caucasus. The Center will render free legal aid, monitor the activity of the courts, research Stalin-era crimes in Kabardino-Balkaria, and hold a series of roundtables and conferences to deepen local under­standing of these issues and reduce the appeal of political extremism by lowering tensions between law enforcement author­ities and the region’s Muslim community.

National Democratic Institute for International Affairs

$134,200
To foster youth participation in the northwest federal district of Russia through a youth debate club program, study mission for young leaders, and a series of issue advocacy and leadership workshops, webinars and a funders fair designed to help youth begin or expand into civic and political activism. NDI will follow up with program participants to assist in conducting civic advocacy and other community-based projects. 
Окончание в следующем сообщении
Записан
Владимир К.
Администрация форума
Ветеран
*****
Сообщений: 3940


Просмотр профиля
Православный, Русская Православная Церковь
« Ответ #4 : 16 Марта 2012, 17:49:17 »

Non-Profit Partnership “Lawyers for a Civil Society”

$50,000
To maintain and expand its publicly ac­cessible online database of federal and regional laws that regulate NGOs and their interactions with authorities. The organization will develop draft legislation to strengthen cooperation between civil so­ciety and government and will provide free online consultations for NGOs throughout Russia on legislation pertaining to NGO-government cooperation. The organiza­tion will add a new feedback component to its website to help answer questions from authorities on working with NGOs.

Media Lawyers Collegium

$27,008
To prepare twelve issues of the Mass Media Legislative Journal, which provides Russia’s media community with timely and reliable information relating to media law. The publication focuses on legisla­tion, news about legal actions against media, accounts of incidents of harass­ment and intimidation against journalists, and practical advice for media workers about how to deal with these problems.

Nonviolence International

$50,000
To develop dialogue between local authorities and youth in the Republic of Dagestan. The organization will con­tinue to partner with Dagestan-based NGO “Alternative to Violence” to pro­vide local insight, and assist in program implementation and monitoring. The organization will hold seminars at five Dagestani universities, conduct work­shops on issues affecting youth, sup­port the implementation of community initiatives, and prepare policy documents and hold consultations on regional youth policies with local and federal officials.

Ozersk City Socio-Ecological Public Organization “Planet of Hopes”

$45,852
To stem widespread abuses of human rights in Russia’s closed cities, or ZATOs. The project will involve research, lobbying, teacher training, and public information campaigns in Ozersk and nearby cities. Planet of Hopes will organize mobile legal reception centers in other small towns and villages in the Ozersk area, prepare and submit cases to the European Court of Human Rights in Strasbourg, and publish its own small-circulation newspaper.

Perm City Public Organization “Center for Civic Education and Human Rights”

$55,000
To improve the teaching of human rights and civic education in Russia’s schools and universities. The Center will hold its annual Human Rights Olympiad for students in Perm oblast, organize educational semi­nars for graduates of the Center for Civic Education and teachers in rural Russia, and further develop its national teacher training seminar for the development of human rights curricula. The Center will maintain a blog and conduct an internet campaign to increase youth activism.

Pskov Regional Public Organization “Council of Soldiers’ Mothers”

$21,692
To conduct human rights training and consultations for approximately 1,000 draftees, draft-age youth, servicemen, and their families in Pskov oblast. The organi­zation will hold seminars, publish a bulletin, and provide individual consultations.

Regional Civic Institute Research and Information Center Memorial

$55,000

To organize, preserve, and digitize the Center’s physical archives document­ing political repression during the Soviet era. The Center will purchase a server and additional hosted-server space for its database, through which entries will be accessible by direct content searches and macro-tags. Memorial will also lead a two-day seminar for nine partner organizations in the Memorial Network to train them in the use of its custom-designed proprietary database software and archival techniques.

Regional Civic Organization in Defense of Democratic Rights and Liberties “GOLOS”

$65,000
To carry out a detailed analysis of the autumn 2010 and spring 2011 election cycles in Russia, which will include press monitoring, monitoring of political agita­tion, activity of electoral commissions, and other aspects of the application of elec­toral legislation in the long-term run-up to the elections. GOLOS will hold local and national press conferences and publish reports on its findings, as well as pro­vide detailed methodological advice to its monitors and other monitoring agencies.

Regional Human Rights Public Organization “Niiso”

$23,623
To conduct three seminars and training sessions for at least 20 selectively chosen students aimed at raising civic aware­ness and engagement among the youth of Chechnya. Topics will include human rights, civic activism and tolerance. Activities will include theoretical lectures, brainstorm­ing, practical exercises and small-scale initiatives to be completed by the students to help them develop skills to defend their own interests and those of others and actively agitate for human rights.

International Protection Center

$50,000
To offer free legal representation and consultation to the victims of human rights violations in Russia. The Center will help individuals who have exhausted all available remedies under the Russian court system to pursue their cases through the Euro­pean Court of Human Rights or the United Nations’ Committee on Human Rights.

Chechen Committee for National Salvation

$75,000
To promote adherence to the rule of law, especially as it applies to refugees and forced migrants in Ingushetia and Chechnya. To monitor abuses against refugees in Ingushetia and Chechnya, provide legal assistance to victims of abuse, and publicize its findings.

Independent Council of Legal Expertise

$50,000
To perform activities related to the Rus­sian legal system and the development of legislation through nongovernmental efforts. The Council will continue to moni­tor legislative developments in the State Duma and regional legislatures, provide legal assistance to human rights organiza­tions and media personnel, and publish commentary on significant pieces of draft legislation and their relation to constitu­tional and international norms. The Council will also hold regular roundtables and seminars, help students with human rights work, and publish legal education material.

Information Research Center ‘PANORAMA

$65,000
To improve communication between deputies of regional administrations, their peers, and constituents. Panorama will work with five to ten deputies from regional councils to gather their opinions on pending financial reform measures, communal housing law, possible improve­ments to public service delivery, and improving public access to information on legislative initiatives. In addition, Panorama will continue to work with youth, training them in the fundamentals of journalism.

Moscow Group of Assistance in the Implementation of the Helsinki Accords

$50,000
To draw greater attention to the issue of freedom of assembly in Russia and to the “Strategy 31” movement, which seeks to protect this fundamental right. The organization will train a network of regional activists and coordinate their activities through mini-seminars and field visits, and conduct an information cam­paign through press conferences, posters, and educational handouts pertaining to freedom of assembly, to be distributed to the general public by regional partners.

Moscow Group of Assistance in the Implementation of the Helsinki Accords

$55,000
To reduce the prevalence of torture and other forms of abuse in prison through support of a prison monitoring system in seven pilot regions of the Russian Federa­tion; to present recommendations based on this effort to the federal government; and to promote international standards of prison management and monitoring.

Regional Civic Initiative – The Right to Life and Human Dignity

$47,000
To publish its journal, The Caucasian Inde­pendent Cultural and Historical Magazine DOSH. Four Russian-language issues of DOSH and two English-language digests will be published with reporting from correspondents throughout the North Caucasus covering regional issues, includ­ing the consequences of war, human rights abuses, the role of women, and federal policies affecting the North Caucasus. The organization will also conduct three train­ing courses to improve the professional qualifications and skills of its editorial staff.

Regional Public Organization for Assistance in Observance of Human Rights “Hot Line”

$65,810
To draw greater attention to human rights abuses through legal aid and outreach programs. This program will seek to improve the treatment of prisoners who are incarcerated in Russia’s system of prisons and penal colonies. The organiza­tion will investigate violations of prisoners’ rights, bring legal measures and public pressure to decrease the occurrence of such violations, and hold public tribunals to review particularly egregious cases.

Center for Public Information (CPI)

$60,000
To continue building a network of re­gional partners that gather and dissemi­nate information about human rights. CPI collects updates from NGOs, the media and the Russian Human Rights Ombuds­man’s office on human rights violations, activities of activists, and events orga­nized by other NGOs. CPI then prepares press releases for Russian and foreign media outlets, NGOs and government agencies. CPI also disseminates infor­mation bulletins of other Russian orga­nizations to its distribution network.

Information and Analysis Center ‘SOVA’

$70,000
To monitor the press and extremist groups for instances of xenophobia, racism and intolerance. SOVA will publish reports and lead educational and mentoring activities to encourage democratic and antifascist activ­ists, and the general population, to oppose xenophobia in Russia. SOVA will coordinate and advance the efforts of experts, journal­ists, activists and law enforcement officials to secure effective enforcement of existing laws and to prevent the restriction of civil liberties in the name of anti-extremism.

Rostov City Nonprofit Organization “Eko-logika”

$25,000
To help citizens engage the local bu­reaucracy to increase transparency and accountability. Eko-Logika will organize training seminars to teach participants how to request information from lo­cal government sources and will con­tinue to operate its resource center, which provides the necessary office equipment and consultative support needed to submit such requests.

Rostov Regional Public Organization “League for Civil Rights Protection”

$40,000
To encourage transparency and ac­countability in the municipal budgeting processes. The project will involve four components: an education component to train local activists and administra­tors on cooperative budget oversight; an evaluation component consisting of a survey of the public’s perception of corruption in the regional administra­tion; an analytical component, in which local activists will hold public hearings to discuss the city’s budget; and an informa­tion component to present the results of the project to the media and public.

Russian-Chechen Friendship Society

$49,980
To expand and develop a web site that publishes the book An International Tribu­nal for Chechnya. The two volume study documents human rights abuses during the two Chechen Wars and argues that several incidents constitute war crimes within the meaning of the Geneva Convention.

St. Petersburg Human Rights Public Organization “League of Women Voters”

$45,000
To support the activities of small NGOs in six regions in northwest Russia: Arkhan­gelsk, Vyborg, Kaliningrad, Pskov, Tver and St. Petersburg. The organization will conduct a series of online seminars, in-person training sessions, and discussion clubs to educate and train representatives of unregistered NGOs and civic initiative groups in organizational capacity building skills. The organization will also provide free legal consultations to civic activists.

St. Petersburg Public Organization “Environmental Human Rights Center ‘Bellona’”

$49,720
To increase access to information about Russian human rights and environmen­tal issues, and to encourage networking among NGOs. Bellona will maintain its web­site, www.bellona.ru a valuable source of independent information for the NGO com­munity, the media and the general public.

Soldiers’ Mothers of St. Petersburg

$85,000
To conduct its Human Rights School, and other workshops, for thousands of draft-age youth and conscripts. The organization will also continue to maintain a database on draftees and servicemen in order to track cases of human rights abuse at military bases across Russia, and will continue to develop and improve its interactive website to provide legal information and advice to draftees, servicemen, and their families.

Sverdlovsk Oblast Public Organization “Parity”

$30,984
To increase youth advocacy programs in Sverdlovsk oblast, specifically those dealing with youth labor rights. Parity will conduct a sociological survey to deter­mine the nature of labor rights violations in Sverdlovsk oblast. Using the survey information, Parity will develop a variety of informational materials on labor rights issues, which will be distributed through its partners, public events, and website. Finally, Parity will implement a consultation program, which will include both one-on-one and electronic consultation sessions.

Vladimir Oblast Intellectual Public Movement “Lebed”

$45,570
To support its independent news and opinion website “Vibor33.” Two full-time correspondents will cover current events in Vladimir oblast and update the web­site daily. Lebed will also host four public forums for site users to discuss pressing regional issues and will work with partners to develop a more sophisticated interac­tive website interface. Lebed will work with local academics, politicians, entre­preneurs, and social activists to increase the number of blogs hosted on its site.

Yaroslavl Regional Public Organization in support of Civic Initiatives “Dialog”

$24,000
To increase participation of young people in social and political life in Yaroslavl oblast. The organization will select four secondary schools in which to hold informational seminars on topics in­cluding student government, leadership training, communications strategies, and volunteer initiatives. The organiza­tion will also develop student councils in these schools, publish two informa­tional brochures, conduct study trips to the Yaroslavl Oblast Duma, sponsor four youth-oriented community projects, and operate a youth-leadership camp.

The grant listings posted here are from the 2010 Annual Report, published in August 2011.
Utility Menu

National Endowment for Democracy

1025 F Street NW, Suite 800

Washington, DC 20004 / (202) 378-9700

info@ned.org

[NED Staff Access]

Елена Пустовойтова
http://voskres.ru/articles/pustovoitova31.htm
Записан
Страниц: [1]
  Печать  
 
Перейти в:  

Powered by MySQL Powered by PHP Valid XHTML 1.0! Valid CSS!