Русская беседа
 
30 Октября 2024, 23:22:02  
Добро пожаловать, Гость. Пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь.

Войти
 
Новости: ВНИМАНИЕ! Во избежание проблем с переадресацией на недостоверные ресурсы рекомендуем входить на форум "Русская беседа" по адресу  http://www.rusbeseda.org
 
   Начало   Помощь Правила Архивы Поиск Календарь Войти Регистрация  
Страниц: [1]
  Печать  
Автор Тема: Икона Богородицы Спорительница хлебов  (Прочитано 911 раз)
0 Пользователей и 1 Гость смотрят эту тему.
Александр Васильевич
Глобальный модератор
Ветеран
*****
Сообщений: 106327

Вероисповедание: православный христианин


Просмотр профиля WWW
Православный, Русская Православная Церковь Московского Патриархата
« : 27 Октября 2023, 23:19:51 »

Икона Богородицы Спорительница хлебов




Тропарь Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Спорительница хлебов», глас 3
Пречи́стая Де́во Мари́е, Ма́ти Царя́ небеси́ и земли́,/ благоутро́бно призира́еши на лю́бящих Сы́на Твоего́, Христа́ Бо́га на́шего,/ и тружда́ющихся во и́мя Его́ ве́чнаго ра́ди спасе́ния,/ и подае́ши и́м вся́ оби́льно к наслажде́нию./ Спори́тельнице су́щи хле́бов и́м,/ избавля́я и́х вся́кия ну́жды и утесне́ния,// и устроя́я и́м, рабо́м Твои́м су́щим, избавле́ние ве́чныя му́ки и жи́знь ве́чную.

Молитва Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Спорительница хлебов»

О, Пресвята́я Де́во Богоро́дице, Преми́лостивая Влады́чице, Цари́це Небесе́ и земли́, вся́каго до́ма и семе́йства христиа́нскаго Благоустрои́тельнице, тружда́ющихся благослове́ние, нужда́ющихся неистощи́мое бога́тство, си́рых и вдови́ц и все́х люде́й Корми́тельнице! Пита́тельнице на́ша, ро́ждшая Пита́теля Вселе́нныя и Спори́тельнице хле́бов на́ших, Ты́ Влады́чице, ниспосылаеши Твое́ Ма́тернее благослове́ние градо́м на́шим, села́м и ни́вам и коему́ждо до́му, на Тя́ упова́ние иму́щему. Те́мже с благогове́йным тре́петом и сокруше́нным се́рдцем смире́нно мо́лим Тя́: бу́ди и на́м, гре́шным и недосто́йным рабо́м Твои́м, му́драя Домострои́тельнице, житие́ на́ше до́бре устроя́ющая. Вся́кое же соо́бщество, вся́кий до́м и семе́йство во благоче́стии и правосла́вии, единомы́слии, послуша́нии и дово́льстве соблюди́. Ни́щия и неиму́щия пропита́й, ста́рость поддержи́, младе́нцы воспита́й, все́х вразуми́ преи́скренне взыва́ти ко Го́споду: «Хле́б на́ш насу́щный да́ждь на́м дне́сь». Сохрани́, Пречи́стая Ма́ти, лю́ди Твоя́ от вся́кия ну́жды, боле́зни, гла́да, губи́тельства, гра́да, огня́, от вся́каго зла́го обстоя́ния и вся́каго нестрое́ния. Оби́тели на́шей (ве́си), дома́м и семе́йствам и вся́кой души́ христиа́нстей и все́й стране́ на́шей исхода́тайствуй ми́р и ве́лию ми́лость, да сла́вим Тя́, Преми́лостивую Пита́тельницу и Корми́тельницу на́шу, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

https://azbyka.ru/days/ikona-sporitelnica-hlebov
Записан
Александр Васильевич
Глобальный модератор
Ветеран
*****
Сообщений: 106327

Вероисповедание: православный христианин


Просмотр профиля WWW
Православный, Русская Православная Церковь Московского Патриархата
« Ответ #1 : 27 Октября 2023, 23:29:59 »

Акафист Пресвятой Богородице пред иконой «Спорительница хлебов»


Текст утвержден Священным Синодом
Русской Православной Церкви 17 июля 2020 года (журнал № 34)

Конда́к 1

Избра́нней от всех родо́в Бо́жией Ма́тери и Влады́чице Небесе́ и земли́,/ избавля́ющей нас от вся́кия ну́жды,/ благода́рственное прино́сим пе́ние./ Ты же, Всеми́лостивая Госпоже́ Богоро́дице,/ приими́ на́ше усе́рдное моле́ние,/ сохрани́ нас от гла́да и па́губы, да́руй земли́ на́шей плодоно́сие,/ Пита́тельнице и Спори́тельнице нив и хлебо́в на́ших,/ да ра́дующеся всегда́ зове́м Ти:// Ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю, пода́ждь и нам недосто́йным ро́су благода́ти Твоея́ и яви́ милосе́рдие Твое́.

И́кос 1

А́нгелов Творе́ц избра́ Тя, Влады́чице, к благода́тному челове́ков спасе́нию и дарова́ Тя Помо́щницу лю́дем, избавля́ющую нас от гла́да и вся́ких напа́стей, житие́ на́ше до́бре устроя́ющую в ми́ре и вся́ком дово́льстве. Те́мже со умиле́нием взыва́ем Ти:

Ра́дуйся, благода́тное челове́ков от вся́кия ну́жды избавле́ние;

ра́дуйся, достоя́нию Твоему́ по́мощь и заступле́ние.

Ра́дуйся, христолюби́выя лю́ди от вся́ких бед спаса́ющая;

ра́дуйся, а́лчущих пита́ющая.

Ра́дуйся, си́рых заступле́ние;

ра́дуйся, наги́х одея́ние.

Ра́дуйся, израсти́вшая нам Плод Живота́;

ра́дуйся, ро́ждшая Спа́са душ на́ших.

Ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю, пода́ждь и нам недосто́йным ро́су благода́ти Твоея́ и яви́ милосе́рдие Твое́.

Конда́к 2

Ви́дев Сын Твой, Богома́ти, вели́кое Твое́ к лю́дем милосе́рдие, глаго́лет Тебе́: проси́, Ма́ти Моя́, зане́ не отвращу́ся Тебе́, но испо́лню вся проше́ния Твоя́. Мы же, прославля́юще сие́ ди́вное промышле́ние о ро́де челове́честем, вопие́м Бо́гу: Аллилу́ия.

И́кос 2

Ра́зум Небе́сный дарова́ся преподо́бному ста́рцу Амвро́сию, е́же водрузи́ти во оби́тели, им созда́нней, ико́ну Пресвяты́я Богоро́дицы и нарещи́ ю́ Спори́тельница хлебо́в, я́ко Ты, Пресвята́я Де́во, спаса́еши лю́ди Твоя́ от гла́да, защища́еши я́ от смертоно́снаго вре́да и па́губы, да́руеши земли́ плодоно́сие, посыла́еши дождь ра́нний и по́здний на ни́вы и поля́ на́ша. Те́мже вопие́м Тебе́ такова́я:

Ра́дуйся, Де́во, христиа́н похвало́;

ра́дуйся, я́ко блажа́т Тя вси ро́ди.

Ра́дуйся, я́ко Ты хле́бы на́ша благословля́еши и споря́еши;

ра́дуйся, я́ко Ты нас от гла́да избавля́еши.

Ра́дуйся, пита́ющая нас Хле́бом Жи́зни;

ра́дуйся, млеко́м пита́вшая Пита́теля вселе́нныя.

Ра́дуйся, Плода́ безсме́ртнаго стяжа́ние;

ра́дуйся, Сади́теля жи́зни на́шея ро́ждшая.

Ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю, пода́ждь и нам недосто́йным ро́су благода́ти Твоея́ и яви́ милосе́рдие Твое́.

Конда́к 3

Си́лою свы́ше укрепи́ нас, благода́тная Влады́чице, во дни гла́да и па́губы, да не поги́бнем лю́те без покая́ния во уны́нии и отча́янии, но утверди́ и наста́ви нас в терпе́нии и благоугожде́нии Бо́гови, да разуме́ем в напа́стех и ско́рбех во́лю Его́ святу́ю, благу́ю и соверше́нную, непреста́нно взыва́юще к Нему́ хвале́бным гла́сом: Аллилу́ия.

И́кос 3

Иму́щи любо́вь ве́лию к лю́дем, искупле́нным Честно́ю Кро́вию Сы́на Твоего́ и Бо́га, Богома́ти Пречи́стая, прия́ла еси́ от Него́ власть устроя́ти и покрыва́ти род христиа́нский. Ты бо бе́дствующим Помо́щница еси́ ско́рая, градо́м и ве́сем, се́лам и ни́вам и всему́ ми́ру покро́в. Тебе́, Милосе́рдной и Боголюби́вой Ма́тери на́шей, устроя́ющей и направля́ющей ко спасе́нию земну́ю жизнь на́шу, со смире́нием глаго́лем:

Ра́дуйся, Блага́го Сы́на Блага́я Ма́ти;

ра́дуйся, непреста́нно моля́щаяся о спасе́нии нас гре́шных.

Ра́дуйся, о всем ми́ре христиа́нстем к Бо́гу Хода́таице;

ра́дуйся, благ вся́ческих Всеблага́я Пода́тельнице.

Ра́дуйся, плене́нных и в темни́цах заключе́нных Пита́тельнице;

ра́дуйся, телесе́м на́шим здра́вие и душа́м спасе́ние.

Ра́дуйся, я́ко рай пи́щный процвета́еши;

ра́дуйся, я́ко приста́нище душа́м гото́виши.

Ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю, пода́ждь и нам недосто́йным ро́су благода́ти Твоея́ и яви́ милосе́рдие Твое́.

Конда́к 4

Бу́ря проти́вных ве́тров, егда́ на́йдет на ны внеза́пно, гро́мы и мо́лнии, град и вода́ мно́гая устремя́тся на зе́млю, тогда́, Госпоже́ Всеми́лостивая, ускори́ на по́мощь нам безпомо́щным, защити́ и изба́ви нас от дожде́внаго лия́ния, его́же сотвори́хомся досто́йни грех ра́ди на́ших, и да бу́дут поля́ и ни́вы невреди́мы от сих, и да не потопи́т нас бу́ря водна́я. Тебе́ бо гре́шнии и́мамы Засту́пницу непосты́дную, на Тя упова́ние на́ше возлага́ем и, прославля́юще си́лу моли́тв Твои́х, ро́ждшемуся от Тебе́ Спа́су ми́ра зове́м: Аллилу́ия.

И́кос 4

Слы́шаще и ви́дяще Твое́ сострада́ние, Влады́чице, к бе́дствующим и ги́бнущим лю́дем, мы гре́шнии прибега́ем к Тебе́ и мо́лимся: о Пресвята́я Де́во, услы́ши нас, и во дни, егда́ со́лнце изсуши́т зе́млю и от су́хости зной бу́дет, и прозябе́ния земна́я начну́т увяда́ти, тогда́, Влады́чице, ро́су благода́ти Твоея́ низпосли́ на тре́бующия и прося́щия ми́лости, возвесели́ лице́ земли́ люде́й ра́ди Твои́х, и младе́нец их, и ското́в, и ины́х всех, и́же ча́ют к Бо́гу да́ти пи́щу им во бла́го вре́мя, и от святы́я ико́ны Твоея́ Спори́тельницы яви́ милосе́рдие Твое́ вопию́щим Тебе́ такова́я:

Ра́дуйся, Моли́твеннице неусыпа́ющая ко Христу́ Бо́гу, на ми́лость к нам Его́ преклоня́ющая;

ра́дуйся, гнев Бо́жий, на ны пра́ведно дви́жимый, от глав на́ших отводя́щая.

Ра́дуйся, Ма́терним покро́вом Твои́м от вся́ких несча́стий нас охраня́ющая;

ра́дуйся, поля́ и ни́вы на́ша от запале́ния со́лнечнаго и зно́я спаса́ющая.

Ра́дуйся, Всеми́лостивая Услы́шательнице гласо́в на́ших моле́бных в ско́рби и обстоя́ниих;

ра́дуйся, жили́ща на́ша от огня́ спаса́ющая.

Ра́дуйся, держа́вная Скоропомо́щнице на́ша во дни тя́жких испыта́ний;

ра́дуйся, от всех бед ско́рое избавле́ние.

Ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю, пода́ждь и нам недосто́йным ро́су благода́ти Твоея́ и яви́ милосе́рдие Твое́.

Конда́к 5

Боготе́чная звезда́ ико́на Твоя́, Богома́ти, лю́дем, прося́щим хле́ба насу́щнаго, немерца́емо сия́ет. Покро́вом бо Твоея́ ми́лости соблюда́еши поля́ и ни́вы на́ша и плодоноси́ти их устроя́еши, подвиза́ющи ве́рныя вопи́ти Христу́ Бо́гу: Аллилу́ия.

И́кос 5

Ви́дя Тя Сын Твой при Кресте́ стоя́щую с возлю́бленным ученико́м, глаго́лет Тебе́: Же́но, се сын Твой. И ученику́: се Ма́ти твоя́, – всыновля́я Тебе́ вся ве́рующия в Него́. Мы же, ча́да Твоя́ су́ще, на Твой покро́в наде́ющеся, Тебе́, я́ко Ма́тери на́шей, глаго́лати дерза́ем:

Ра́дуйся, Судии́ Пра́веднаго умоле́ние;

ра́дуйся, грехо́в на́ших проще́ние.

Ра́дуйся, наде́ждо на́ша изве́стная;

ра́дуйся, упова́ние на́ше непосты́дное.

Ра́дуйся, скорбе́й на́ших разреше́ние;

ра́дуйся, печа́лей на́ших утоле́ние.

Ра́дуйся, пла́мене страсте́й изменя́ющая;

ра́дуйся, всех родо́в весе́лие.

Ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю, пода́ждь и нам недосто́йным ро́су благода́ти Твоея́ и яви́ милосе́рдие Твое́.

Конда́к 6

Пропове́дует Це́рковь Христо́ва чудеса́ Твоя́, Богороди́тельнице, от восто́к бо до за́пад хва́льно и́мя Твое́, и несть гра́да или́ страны́, иде́же не яви́шася Тобо́ю де́йства си́лы Бо́жия, во избавле́ние и спасе́ние, просвеще́ние и исцеле́ние люде́й христоимени́тых, наипа́че же чрез ико́ны Твоя́ святы́я обы́кла еси́ чудотвори́ти, излива́ющи от них струи́ ми́лостей и щедро́т бе́дствующему и тре́бующему по́мощи челове́честву. Сего́ ра́ди славосло́вяще Тя, Сы́ну Твоему́ и Бо́гу на́шему вопие́м: Аллилу́ия.

И́кос 6

Возсия́ла еси́ от И́стиннаго Со́лнца заря́, Де́во Богоотрокови́це, просвеща́ющи ду́ши всех томи́мых гла́дом душе́вным, рече́ бо Госпо́дь: не о хле́бе еди́нем жив бу́дет челове́к, но о вся́ком глаго́ле, исходя́щем из уст Бо́жиих. Оба́че помрачи́шася о́чи на́ши и окамене́ша сердца́ на́ша, и не ви́дим очи́ма свои́ма и не разуме́ем се́рдцем суде́б Бо́жиих. Томи́мии же душе́вным гла́дом к Тебе́ прибега́ем, Пречи́стая Де́во, и про́сим Сло́вом Жи́зни утоли́ти глад душе́вный нас, вопию́щих Тебе́ такова́я:

Ра́дуйся, от убо́жества душе́внаго нас воздвиза́ющая;

ра́дуйся, пита́ющая нас Сло́вом Жи́зни.

Ра́дуйся, трапе́зо пресве́тлая, Хлеб Жи́зни носи́вшая;

ра́дуйся, пи́ще, ма́нны Прие́мнице.

Ра́дуйся, земле́ блага́я, Клас Боже́ственный израсти́вшая;

ра́дуйся, ни́во, растя́щая многопло́дие щедро́т.

Ра́дуйся, ка́меню, напои́вший жа́ждущия жи́зни;

ра́дуйся, ми́лость сугу́бо нам подаю́щая.

Ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю, пода́ждь и нам недосто́йным ро́су благода́ти Твоея́ и яви́ милосе́рдие Твое́.

Конда́к 7

Хотя́щи жа́ти спасе́ние, я́ко село́ сла́дкое показа́лася еси́, Влады́чице, от него́же пита́ющеся, и́мамы пи́щу ве́чную и нетле́нную. Мы же, земни́и су́ще, мо́лим Тя, Пречи́стая Де́во: покажи́ си́лу Твою́ в дни жа́твы нив и поле́й на́ших, да всяк злак изоби́лует на утеше́ние нас, пою́щих Бо́гу: Аллилу́ия.

И́кос 7

Ди́вно просла́вилася еси́, Богома́ти, в защище́нии люде́й правосла́вных. Возстаю́щии на Бо́га не познаю́т, коль сильна́ есть моли́тва Бо́жия Ма́тере. Мы же, о Твое́м всемо́щнем заступле́нии, по́мощи и благослове́нии до́бре ве́дуще, си́це к Тебе́ со умиле́нием зове́м:

Ра́дуйся, чи́стых рука́ма и се́рдцем земледе́льцев благослове́нными плода́ми венча́ющая;

ра́дуйся, бе́дствующим среди́ напа́стей и трудо́в внеза́пное вспоможе́ние.

Ра́дуйся, безма́терних сиро́т незри́мая Воспита́тельнице;

ра́дуйся, Помо́щнице всех безпомо́щных.

Ра́дуйся, Корми́тельнице вдов и сиро́т;

ра́дуйся, подаю́щая си́лу, пи́щу и отра́ду боля́щим и разсла́бленным.

Ра́дуйся, оде́ждо наги́х дерзнове́ния;

ра́дуйся, мно́гих согреше́ний проще́ние.

Ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю, пода́ждь и нам недосто́йным ро́су благода́ти Твоея́ и яви́ милосе́рдие Твое́.

Конда́к 8

Я́коже дре́вле соде́йствовала еси́ схожде́нию на зе́млю Спаси́теля ми́ра, си́це и ны́не, я́ко со́лнце светоза́рное, восхо́диши над созрева́ющею ни́вою, предше́ствующи прихо́ду Господи́на с жа́тельми. Тому́ и мы со стра́хом вопие́м: Аллилу́ия.

И́кос 8

Все упова́ние на́ше на Тя возлага́ем, Ма́ти Бо́жия, и в ско́рбех на́ших ко святе́й ико́не Твое́й усе́рдно притека́ем, ча́юще получи́ти от Тебе́ утеше́ние благода́тное и вспоможе́ние во оскуде́нии и нищете́ на́шей, сего́ ра́ди взыва́ем Ти:

Ра́дуйся, ми́лости превели́кия сокро́вище;

ра́дуйся, пи́ще и утеше́ние к Тебе́ прибега́ющих.

Ра́дуйся, хле́бе неснеда́емый а́лчущих;

ра́дуйся, ско́рое ни́щих услы́шание.

Ра́дуйся, от гла́да и ну́жды скорбя́щих прия́тное попече́ние;

ра́дуйся, к Све́ту Непристу́пному нас изводя́щая.

Ра́дуйся, ключу́ Ца́рствия Христо́ва;

ра́дуйся, наде́ждо благ ве́чных.

Ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю, пода́ждь и нам недосто́йным ро́су благода́ти Твоея́ и яви́ милосе́рдие Твое́.

Конда́к 9

Вси лю́дие дивя́тся вели́чию чуде́с Твои́х, Пресвята́я Де́во, излива́емых Тобо́ю от святы́х Твои́х ико́н, я́ко всем да́руеши по коего́ждо проше́нию, устроя́еши до́мы на́ша, посыла́еши благослове́ние земли́ де́лателем и дае́ши лю́дем вся́кое дово́льство. Те́мже вопие́м Сы́ну Твоему́: Аллилу́ия.

И́кос 9

Вети́и многовеща́ннии не мо́гут воспе́ти чуде́с Твои́х, Богома́ти Влады́чице, я́ко всем конце́м земли́ простира́еши ру́ку по́мощи и низпосыла́еши ве́рным земли́ плодоно́сие, благорастворе́ние возду́хов и вся́кое изоби́лие плодо́в и благ земны́х. Мы же, во смире́нии свое́м испове́дающе Твое́ вели́кое заступле́ние нас гре́шных и непреста́нную по́мощь в ну́ждах на́ших, вопие́м Ти:

Ра́дуйся, досто́йно восхваля́емая от Арха́нгел и А́нгел;

ра́дуйся, велича́емая от всех Небе́сных Сил.

Ра́дуйся, честне́йшая Херуви́м;

ра́дуйся, сла́внейшая без сравне́ния Серафи́м.

Ра́дуйся, Влады́чице Не́ба и земли́;

ра́дуйся, Роди́тельнице Ве́чнаго Царя́.

Ра́дуйся, ве́рная Рабо́ Госпо́дня;

ра́дуйся, ублажа́емая на Небеси́ и на земли́.

Ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю, пода́ждь и нам недосто́йным ро́су благода́ти Твоея́ и яви́ милосе́рдие Твое́.

Конда́к 10

Спаси́тельное прибе́жище в ско́рбех и напа́стех Ты еси́, Богоро́дице, те́мже испроси́ у Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего ми́лости нам гре́шным, пою́щим: Аллилу́ия.

И́кос 10

Стена́ еси́ похваля́ющим чудеса́ Твоя́, Богоро́дице Де́во, и всем с ве́рою притека́ющим и покланя́ющимся Тебе́ и ико́не Твое́й, Спори́тельница хлебо́в имену́емой, и глаго́лющим:

Ра́дуйся, неистощи́мый исто́чниче ми́лостей и щедро́т;

ра́дуйся, любве́ Боже́ственныя проявле́ние.

Ра́дуйся, чуде́с пресла́вных соверше́ние;

ра́дуйся, тружда́ющихся и обремене́нных сла́дкий поко́ю.

Ра́дуйся, терпели́вых страда́льцев да́ры благода́тными ущедря́ющая;

ра́дуйся, о хра́мех Бо́жиих попече́ние иму́щих духо́вною ра́достию утеша́ющая.

Ра́дуйся, несумне́нная на́ша наде́ждо;

ра́дуйся, ти́хое и до́брое приста́нище.

Ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю, пода́ждь и нам недосто́йным ро́су благода́ти Твоея́ и яви́ милосе́рдие Твое́.

Конда́к 11

Пе́ние на́ше не пре́зри, Пресвята́я Де́во, и сокро́вище любве́ Твоея́ не затвори́ от нас; ще́друю ру́ку Твоея́ по́мощи простри́ нам, да, прославля́юще ми́лости и чудеса́ Твоя́, пое́м Триеди́ному Бо́гу: Аллилу́ия.

И́кос 11

Све́тлыми луча́ми чуде́с Твои́х просвеща́еши весь мир христиа́нский и заступа́еши лю́ди правосла́вныя, искупле́нныя Кро́вию Сы́на Твоего́. Те́мже, припа́дающе ко свято́му о́бразу Твоему́, на не́мже зрим Тя, Богома́ти, на возду́се над поля́ми и ни́вами на́шими, благословля́ющую со́бранныя снопы́ хле́ба, мо́лим Тя, Всеми́лостивая Влады́чице: род челове́ческий, осужде́нный в по́те лица́ своего́ сне́сти хлеб, в боле́знех роди́ти и в печа́лех пита́ти ча́да своя́, ми́лостивно пощади́ и заступи́. Да́руй нам здра́вие и благомо́щие, да, пита́емии Тобо́ю, от си́лы в си́лу возраста́ти бу́дем и вси испо́лнимся ра́дости и утеше́ния от щедрода́тельныя десни́цы любве́ Твоея́, зову́ще Тебе́:

Ра́дуйся, младе́нцев Млекопита́тельнице;

ра́дуйся, усты́ дете́й хвалу́ Бо́гови соверша́ющая.

Ра́дуйся, росо́ небото́чная в зно́и трудо́в су́щим;

ра́дуйся, подаю́щая тре́бующим благострое́ние.

Ра́дуйся, прося́щим изоби́лие уготовля́ющая;

ра́дуйся, мно́гажды проше́ния предваря́ющая.

Ра́дуйся, печа́льных утеше́ние;

ра́дуйся, скорбя́щих весе́лие.

Ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю, пода́ждь и нам недосто́йным ро́су благода́ти Твоея́ и яви́ милосе́рдие Твое́.

Конда́к 12

Благода́тную по́мощь низпосли́ нам, Ма́ти Бо́жия, и, егда́ изы́дет се́яй се́яти, да не паду́т се́мена при пути́, или́ посреде́ те́рния, или́ на ка́мени, но на земли́ до́брей. Сотвори́ восхо́д их, да произрасти́т земля́ плод стори́цею, и мы вси в ра́дости се́рдца благода́рными усты́ вопие́м Бо́гу: Аллилу́ия.

И́кос 12

Пою́ще чудеса́ Твоя́ и ми́лости, Влады́чице Богоро́дице, хва́лим Тя вси, я́ко вои́стину еси́ на́ша Помо́щница, Засту́пница, Пита́тельница и Домострои́тельница, житие́ на́ше ко спасе́нию устроя́ющая. Те́мже вопие́м Ти:

Ра́дуйся, бога́тство нетле́нное нам подава́ющая;

ра́дуйся, бра́шно неги́блющее а́лчущим пра́вды.

Ра́дуйся, питие́ неисчерпа́емое жа́ждущим жи́зни;

ра́дуйся, земле́ обетова́ния, из нея́же тече́т мед и млеко́.

Ра́дуйся, ве́рных спаси́тельное прибе́жище;

ра́дуйся, покро́ве ми́ру, ши́рший о́блака.

Ра́дуйся, ненаде́жных наде́яние;

ра́дуйся, отча́янных спасе́ние.

Ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю, пода́ждь и нам недосто́йным ро́су благода́ти Твоея́ и яви́ милосе́рдие Твое́.

Конда́к 13

О всепе́тая Ма́ти, ро́ждшая всех святы́х Святе́йшее Сло́во! Ны́нешнее на́ше прие́мши приноше́ние, изба́ви лю́ди, к Тебе́ прибега́ющия, от вся́кия ну́жды, гла́да душе́внаго и теле́снаго, смертоно́сных боле́зней и вся́каго зла и ве́чныя изми́ му́ки, да с ли́ки А́нгельскими непреста́нно пое́м Бо́гу: Аллилу́ия.

[Се́й конда́к глаго́лется три́жды.]
[Далее повторяем 1‑е икос и кондак:]

И́кос 1

А́нгелов Творе́ц избра́ Тя, Влады́чице, к благода́тному челове́ков спасе́нию и дарова́ Тя Помо́щницу лю́дем, избавля́ющую нас от гла́да и вся́ких напа́стей, житие́ на́ше до́бре устроя́ющую в ми́ре и вся́ком дово́льстве. Те́мже со умиле́нием взыва́ем Ти:

Ра́дуйся, благода́тное челове́ков от вся́кия ну́жды избавле́ние;

ра́дуйся, достоя́нию Твоему́ по́мощь и заступле́ние.

Ра́дуйся, христолюби́выя лю́ди от вся́ких бед спаса́ющая;

ра́дуйся, а́лчущих пита́ющая.

Ра́дуйся, си́рых заступле́ние;

ра́дуйся, наги́х одея́ние.

Ра́дуйся, израсти́вшая нам Плод Живота́;

ра́дуйся, ро́ждшая Спа́са душ на́ших.

Ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю, пода́ждь и нам недосто́йным ро́су благода́ти Твоея́ и яви́ милосе́рдие Твое́.

Конда́к 1

Избра́нней от всех родо́в Бо́жией Ма́тери и Влады́чице Небесе́ и земли́,/ избавля́ющей нас от вся́кия ну́жды,/ благода́рственное прино́сим пе́ние./ Ты же, Всеми́лостивая Госпоже́ Богоро́дице,/ приими́ на́ше усе́рдное моле́ние,/ сохрани́ нас от гла́да и па́губы, да́руй земли́ на́шей плодоно́сие,/ Пита́тельнице и Спори́тельнице нив и хлебо́в на́ших,/ да ра́дующеся всегда́ зове́м Ти:// Ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю, пода́ждь и нам недосто́йным ро́су благода́ти Твоея́ и яви́ милосе́рдие Твое́.

Моли́тва

О Пресвята́я Де́во Богоро́дице, Преми́лостивая Влады́чице, Цари́це Небесе́ и земли́, вся́каго до́ма и семе́йства христиа́нскаго Благоустрои́тельнице, тружда́ющихся благослове́ние, нужда́ющихся неистощи́мое бога́тство, си́рых и вдови́ц и всех люде́й Корми́тельнице! Пита́тельнице на́ша, ро́ждшая Пита́теля вселе́нныя, и Спори́тельнице хлебо́в на́ших, Ты, Влады́чице, низпосыла́еши Твое́ Ма́тернее благослове́ние градо́м на́шим, се́лам и ни́вам и коему́ждо до́му, на Тя упова́ние иму́щему. Те́мже с благогове́йным тре́петом и сокруше́нным се́рдцем смире́нно мо́лим Тя: бу́ди и нам, гре́шным и недосто́йным рабо́м Твои́м, му́драя Домострои́тельница, житие́ на́ше до́бре устроя́ющая. Всех же прибега́ющих к покро́ву Твоему́, вся́кий дом и семе́йство во благоче́стии и Правосла́вии, единомы́слии, послуша́нии и дово́льстве соблюди́. Ни́щия и неиму́щия пропита́й, ста́рость поддержи́, младе́нцы воспита́й, всех вразуми́ преи́скренне взыва́ти ко Го́споду: хлеб наш насу́щный даждь нам днесь. Сохрани́, Пречи́стая Ма́ти, лю́ди Твоя́ от вся́кия ну́жды, боле́зни, гла́да, огня́, от вся́каго зла́го обстоя́ния и вся́каго нестрое́ния. Оби́тели [или́: ве́си] на́шей [или́: гра́ду на́шему], домо́м и семе́йством, и вся́кой души́ христиа́нской, и всей стране́ на́шей исхода́тайствуй мир и ве́лию ми́лость, да сла́вим Тя, Преми́лостивую Пита́тельницу и Спори́тельницу на́шу, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

https://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-presvjatoj-bogorodice-pred-ikonoj-sporitelnica-hlebov.html
Записан
Александр Васильевич
Глобальный модератор
Ветеран
*****
Сообщений: 106327

Вероисповедание: православный христианин


Просмотр профиля WWW
Православный, Русская Православная Церковь Московского Патриархата
« Ответ #2 : 28 Октября 2024, 11:17:13 »

Икона Богородицы Спорительница хлебов


Празднование - 28 октября

История

Икона Божией Матери, именуемая "Спорительница хлебов", написана по благословению старца Введенской Оптиной пустыни иеросхимонаха Амвросия (23.XI.1812 - 10.X.1891). Отец Амвросий, великий русский подвижник XIX века, пламенел детской верой к Божией Матери. Он особенно чтил все Богородичные праздники и в эти дни усугублял молитву. Иконой "Спорительница хлебов" отец Амвросий благословил основанную им недалеко от Оптиной пустыни Шамординскую женскую обитель в честь Казанской иконы Божией Матери.

На этой иконе Божия Матерь изображена сидящей на облаках. Ее руки распростерты на благословение. Внизу - сжатое поле, а на нем среди трав и цветов стоят и лежат снопы ржи. Старец Амвросий сам указал день празднества - 15 октября и назвал образ "Спорительница хлебов", указывая этим, что Пресвятая Богородица - "Помощница людям в их трудах по снисканию хлеба насущного". Перед своей блаженной кончиной отец Амвросий заказывал во множестве фотоснимки с этой иконы и раздавал и рассылал их своим духовным детям. Для пения акафиста перед святым образом старец составил особый припев: "Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою! Подаждь и нам, недостойным, росу благодати Твоея и яви милосердие Твое!"

День погребения старца Амвросия в Шамординской обители пришелся как раз на 15 октября - день празднества иконы. Первое чудо от святой иконы засвидетельствовано в 1891 году, когда во всей России был голод из-за неурожая, а в Калужской области и на полях Шамординской обители хлеб родился. В 1892 году, уже после кончины старца Амвросия, его послушник Иван Федорович Черепанов послал список с иконы в Пятницкую женскую обитель Воронежской области. В той местности была засуха и угрожал голод, но вскоре после того, как перед иконой "Спорительница хлебов" был отслужен молебен, пошел дождь и засуха прекратилась.

Судьба первоначального образа в точности неизвестна. Сегодня один из списков «Спорительницы хлебов» нового по времени письма находится в иконостасе трапезного храма Шамординского монастыря – женского ответвления Оптиной. Считается, что сам изначальный чудотворный образ оказался в Литве, куда он был принесен иеромонахом Понтием, которому, по преданию, вскоре после 1917 года явился старец Амвросий и повелел забрать икону на хранение, – в деревне Михново под Вильнюсом.

Правда, В. Каширина и Г. Черкасова в своем исследовании об иконе дают такое суждение: «В современных комментариях к работе отца Павла Флоренского “Иконостас” упоминается устное сообщение епископа Уфимского Анатолия в январе 1988 года в Бергамо. В нем он указывает на то, что икона “Спорительница хлебов” находится в литовской деревне Михново под Вильнюсом. Вероятно, этот комментарий и послужил основанием для устойчивого мнения в православном интернет-пространстве, что это и есть келейная икона старца Амвросия. Так ли это? Действительно, в храме “Всех скорбящих Радость” в местечке Михново, в 30 километрах от Вильнюса (совр. Микнишкес Шальчининкайского р-на), есть образ Божией Матери “Спорительница хлебов”. Но ни история храма, ни иконография иконы, находящейся в нем, этого мнения не подтверждают. Несомненно, что это не келейная икона старца Амвросия.



Тропарь, глас 3

Пречи́стая Де́во Мари́е, Ма́ти Царя́ небеси́ и земли́,/ благоутро́бно призира́еши на лю́бящих Сы́на Твоего́, Христа́ Бо́га на́шего,/ и тружда́ющихся во и́мя Его́ ве́чнаго ра́ди спасе́ния,/ и подае́ши и́м вся́ оби́льно к наслажде́нию./ Спори́тельнице су́щи хле́бов и́м,/ избавля́я и́х вся́кия ну́жды и утесне́ния,// и устроя́я и́м, рабо́м Твои́м су́щим, избавле́ние ве́чныя му́ки и жи́знь ве́чную.


Молитва

О, Пресвята́я Де́во Богоро́дице, Преми́лостивая Влады́чице, Цари́це Небесе́ и земли́, вся́каго до́ма и семе́йства христиа́нскаго Благоустрои́тельнице, тружда́ющихся благослове́ние, нужда́ющихся неистощи́мое бога́тство, си́рых и вдови́ц и все́х люде́й Корми́тельнице! Пита́тельнице на́ша, ро́ждшая Пита́теля Вселе́нныя и Спори́тельнице хле́бов на́ших, Ты́ Влады́чице, ниспосылаеши Твое́ Ма́тернее благослове́ние градо́м на́шим, села́м и ни́вам и коему́ждо до́му, на Тя́ упова́ние иму́щему. Те́мже с благогове́йным тре́петом и сокруше́нным се́рдцем смире́нно мо́лим Тя́: бу́ди и на́м, гре́шным и недосто́йным рабо́м Твои́м, му́драя Домострои́тельнице, житие́ на́ше до́бре устроя́ющая. Вся́кое же соо́бщество, вся́кий до́м и семе́йство во благоче́стии и правосла́вии, единомы́слии, послуша́нии и дово́льстве соблюди́. Ни́щия и неиму́щия пропита́й, ста́рость поддержи́, младе́нцы воспита́й, все́х вразуми́ преи́скренне взыва́ти ко Го́споду: «Хле́б на́ш насу́щный да́ждь на́м дне́сь». Сохрани́, Пречи́стая Ма́ти, лю́ди Твоя́ от вся́кия ну́жды, боле́зни, гла́да, губи́тельства, гра́да, огня́, от вся́каго зла́го обстоя́ния и вся́каго нестрое́ния. Оби́тели на́шей (ве́си), дома́м и семе́йствам и вся́кой души́ христиа́нстей и все́й стране́ на́шей исхода́тайствуй ми́р и ве́лию ми́лость, да сла́вим Тя́, Преми́лостивую Пита́тельницу и Корми́тельницу на́шу, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

https://azbyka.ru/days/ikona-sporitelnica-hlebov
Записан
Александр Васильевич
Глобальный модератор
Ветеран
*****
Сообщений: 106327

Вероисповедание: православный христианин


Просмотр профиля WWW
Православный, Русская Православная Церковь Московского Патриархата
« Ответ #3 : 28 Октября 2024, 11:23:22 »

Икона Божией Матери Спорительница хлебов (видео)


См.видео по нижеприведённой ссылке:

https://yandex.ru/video/preview/784102822207520961

https://my.mail.ru/mail/raisa.grebenyuk55/video/470/26156.html
Записан
Александр Васильевич
Глобальный модератор
Ветеран
*****
Сообщений: 106327

Вероисповедание: православный христианин


Просмотр профиля WWW
Православный, Русская Православная Церковь Московского Патриархата
« Ответ #4 : 28 Октября 2024, 11:36:50 »

«Матерь Божия, Спорительница хлебов наших!»

«Спорительница хлебов»

Мы, светские и тем паче советские люди, привыкли к слову «спорить». У нас оно означает нечто вроде «активно и непримиримо отстаивать свое мнение». Потому что свое мнение нам дороже чужого. Скажи нам, что у монахов высшей формой смирения является отвержение своей собственной воли, мы рухнем от удивления. Вот мы и спорим, спорим…

Позабыли мы такое выражение, как «дело спорится». И если ценить родную речь и заглядывать в «Толковый словарь живого великорусского языка», с любовью собранный для нас Владимиром Ивановичем Далем, то обнаружим, что глагол «спорить», да не с кем-то, а кому-то или чему-то, означает «способствовать» и «улучшать». Значение этого слова пытался донести нам самый прославленный старец Оптиной пустыни – преподобный Амвросий, утвердивший в русской земле совсем недавно, чуть более столетия назад, новую Богородичную икону, фактически благословивший новый иконный Богородичный канон, который он назвал «Спорительница хлебов». Его-то, этот образ, и почитает теперь православный мир, связав с праздничным событием день 15 октября по старому стилю (28-го по новому), когда старца Амвросия (преставившегося 10 октября 1891 года), предали земле. В день кончины старца (23 октября по нов. ст.) почитают самого преподобного Амвросия. А на следующий день – празднуется весь Собор Оптинских святых старцев, которых у нас 14.

Решение о внесении в календарь Русской Православной Церкви дня празднования иконы Божией Матери «Спорительница хлебов» было принято Святейшим Патриархом Алексием II в ноябре 1993 года, а в церковные календари день празднования внесен начиная с 1995 года.

Этот образ почитается теперь по всей Руси. Храм в честь иконы Божией Матери «Спорительница хлебов» обнаружим мы и в поселке Дубовое под Белгородом, и в городке Сватово Старобельского района Луганщины, и во многих других местах.

Богоматерь-Спорительница на амвросиевой иконе изображена сидящей на облаках, распрострив благословляющие руки, а внизу простирается изобильное поле, на коем «среди трав и цветов стоят и лежат снопы ржи». Утверждают, что и идея написать это поле, и название образа, и толкование его смыслов принадлежали самому преподобному Амвросию. Названием образа батюшка подчеркнул, что Пресвятая Богородица – «Помощница людям в их трудах по снисканию хлеба насущного». Конечно, в иконе очевидна и прямая мысль, иллюстрирующая цитату из нашей главной молитвы, заповеданной нам Самим Господом, «Отче наш»: «…хлеб наш насущный даждь нам днесь». Толкование этого места молитвы таково: «Должно разуметь прошение о потребностях телесной жизни, не излишних, но токмо нужных и для помощи ближним достаточных». Ясно и хорошо.

Хлеб пищи духовной – хлеб спасения – не менее насущен для земной жизни, и без него человек ведет лишь неосмысленное существование.

Однако мы помним, что Христос, нередко изъяснявшийся притчами, бывал во многом иносказателен, и глубинный восприятель может попытаться считывать прикровенные пласты смыслов в словах Господа нашего. Под хлебом насущным, прямо названным и, добавим, прямо изображенным на иконе по мысли преподобного Амвросия, можно понимать и хлеб пищи духовной, внятней говоря – хлеб спасения, ибо он не менее насущен для земной жизни, и без него человек ведет лишь неосмысленное существование.


В братской трапезной Отиной пустыни. 31 мая 2009 г.
   
Поэт-символист, философ, филолог, переводчик, драматург, литературный критик, доктор филологических наук, один из идейных вдохновителей Серебряного века Вячеслав Иванов в цикле «Песни смутного времени» в 1918 году написал:

Есть в Оптиной Пустыни
Божия Матерь Спорительница.
По видению старца Амвросия
Написан образ Пречистой:
По край земли дивное
Богатство нивное;
Владычица с неба
Глядит на простор колосистый;
Спорятся колосья,
И множатся в поле снопы золотистого хлеба…
Тайные Церкви глубин святорусских Затворница,
Руси боримой со светлыми духи Поборница,
Щедрая Благотворительница,
Смут и кровей на родимой земле Умирительница,
Дай нам хлеба в скорости –
Добрым всходам спорости,
Матерь Божия Спорительница!

Из текста следует, что этот образ был тогда уже весьма известен в православной среде. А ведь прошло всего лишь без малого три десятка лет с момента создания иконы «Спорительница хлебов».


Икона Богородицы Спорительница хлебов в Введенском храме Оптиной пустыни. Август 2009
   
Н. Дмитриева в книге «О Тебе радуется!» рассказывает, что в 1890 году игумения Илария, настоятельница Богородично-Всехсвятского женского монастыря в городе Болхове, поднесла Оптинскому старцу Амвросию образ совершенно необычного по тем временам извода, авторство которого приписывают кисти Дмитрия Михайловича Болотова (1837–1907), замечательного русского живописца, выпускника Императорской Академии художеств и правнука ученого XVIII века Андрея Тимофеевича Болотова. Принявший в 1866 году иноческий постриг с именем Даниила в Оптиной пустыни, Дмитрий Болотов остался там до конца своей земной жизни, немало потрудившись на украшение обители. Доподлинно принадлежат иноку Даниилу росписи трапезной в Оптиной (см. фото); считают, что образ «Спорительницы» явственно отличает та же стилистическая манера.

Преподобный Амвросий сам молился пред этой иконой, учил особо почитать ее своих духовных дочерей – инокинь основанной им Шамординской обители, во множестве заказывал и рассылал списки с чудотворного образа своим почитателям из мирян. Один из таких литографированных списков хранится в доме принявшего мученическую кончину отца Павла Флоренского.

Эту икону отец Амвросий оставил нам словно как знак своей любви и постоянной заботы об наших насущных нуждах.

В статье Е. Поселянина за 1891 год читаем: «15 октября, в тот же день, как батюшка установил праздновать иконе “Спорительница хлебов”, его похоронили. Об этом совпадении догадались только потом. Невольно думается, что, покидая своих детей, эту икону отец Амвросий оставил как знак своей любви и своей постоянной заботы об их насущных нуждах… и что, приносясь постоянно в жертву для всех без различия, для ближних и дальних, отец Амвросий оставил икону “Спорительница хлебов”… не для одного только маленького уголка в Руси, который был ему чрезвычайно дорог и на благо которого он положил свои последние заботы. Широко открытому для любви сердцу было бы тесно здесь. Широкое сердце простор любит».

В Воронежской губернии была засуха, но после молебна перед иконой «Спорительница хлебов» пошел дождь и засуха прекратилась.

Первое чудо от святой иконы засвидетельствовано тоже в 1891 году, когда во всей России был голод из-за неурожая, а в Калужской области и на полях Шамординской обители, имеющей особое отношение к образу (о чем скажем ниже), хлеб уродился. В 1892 году, то есть после кончины старца Амвросия, его послушник Иван Федорович Черепанов послал список с иконы в Пятницкую женскую обитель Воронежской губернии. В той местности была засуха, но после того, как перед иконой «Спорительница хлебов» был отслужен молебен, пошел дождь, засуха прекратилась.


Казанский собор в Шамординской обители. Август 2009
   
Сегодня один из списков «Спорительницы хлебов» нового по времени письма находится в иконостасе трапезного храма Шамординского монастыря – женского ответвления Оптиной, чьих насельниц некогда обучал церковной живописи инок Даниил. Считается, что сам изначальный чудотворный образ оказался в Литве, куда он был принесен иеромонахом Понтием, которому, по преданию, вскоре после 1917 года явился старец Амвросий и повелел забрать икону на хранение, – в деревне Михново под Вильнюсом. А перед иконами «Спорительницы хлебов» в храмах всего православного мира звучит составленный самим преподобным Амвросием для этого образа особый припев к Богородичному акафисту: «Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою! Подаждь и нам, недостойным, росу благодати Твоея и яви милосердие Твое!»


С. Афонин. Прпеодобный Амвросий Оптинский. 2009

Правда, В. Каширина и Г. Черкасова в своем исследовании об иконе дают такое суждение: «В современных комментариях к работе отца Павла Флоренского “Иконостас” упоминается устное сообщение епископа Уфимского Анатолия в январе 1988 года в Бергамо. В нем он указывает на то, что икона “Спорительница хлебов” находится в литовской деревне Михново под Вильнюсом. Вероятно, этот комментарий и послужил основанием для устойчивого мнения в православном интернет-пространстве, что это и есть келейная икона старца Амвросия. Так ли это? Действительно, в храме “Всех скорбящих Радость” в местечке Михново, в 30 километрах от Вильнюса (совр. Микнишкес Шальчининкайского р-на), есть образ Божией Матери “Спорительница хлебов”. Но ни история храма, ни иконография иконы, находящейся в нем, этого мнения не подтверждают. Несомненно, что эта не келейная икона старца Амвросия, как несомненно и другое: благословение старца преподобного Нектария Оптинского милостью Божией хранило общину, которая образовалась вокруг храма».
На снимке, сделанном автором этих записок в августе 2009 года, мы видим икону «Спорительница хлебов», расположенную в деревянном киоте на стене Введенского храма Оптиной пустыни, главного собора обители, построенного в 1750–1771 годах. В этом храме покоятся в посеребренной раке святые мощи преподобного Амвросия, к коему для духовного окормления стекались многие тысячи людей со всей православной России.

Во Введенском храме находится также деревянный ларец с мощами преподобного Никона – одного из четырнадцати Оптинских старцев. Святые гробы старцев сейчас установлены в трех храмах пустыни.

Что же это за место дивное такое, прославленное целым сонмом – Собором Оптинских старцев, – Оптина пустынь?

В Иоанно-Предтеченском скиту Оптиной пустыни возрождалось монашеское старчество – особая форма духовного окормления иноков и мирян. Эта традиция прославилась по всему православному миру благодаря целой плеяде подвижников.

Свято-Введенский ставропигиальный мужской монастырь Оптина пустынь находится на берегу реки Жиздры, в 3 км от древнего г. Козельска Калужской области, исторически знаменитого тем, что монголо-татары в 1232 году уничтожили всё его население, сожгли дотла город, и хан за стоическое сопротивление горожан захватчикам назвал его «злым».


Урожай в садах Оптиной
   
По легенде, в эти леса в XII веке пришел разбойник Опта, жестокий душегубец, покаявшийся и принявший постриг с именем Макарий (потому обитель называлась и Макарьевской), и стал отцом иноков. Некоторые же источники считают, что это чудесное обращение случилось позже – в XVI веке и разбойника Опту обратил на путь истинный преподобный Герасим Болдинский.

Во Владимирском храме Оптиной пустыни, где покоятся мощи семи преподобных Оптинских старцев, находится икона, на которой на фоне Оптиной изображен преподобный Амвросий, молитвенно простирающий руки ввысь, к образу Божией Матери «Спорительница хлебов».

Есть в Оптиной на территории подсобного хозяйства монастыря и храм, освященный в 2000 году в честь иконы Божией Матери «Спорительница хлебов».

Возле Введенского храма Оптиной пустыни, за алтарной частью, похоронены известные братья-славянофилы Киреевские – Иван и Петр, двоюродные племянники поэта В. Жуковского, служившие тут на стезе просвещения. Иван Васильевич переводил святоотеческие писания, а Петр Васильевич, уверявший, что песни русских крестьян ничуть не хуже итальянских, собирал по деревням образцы фольклора. Была инициатива по причислению братьев к лику святых – за подвиги на Оптинской ниве.

Жена И. Киреевского Наталия Петровна (урожденная Арбенина) в юности была духовной дочерью преподобного Серафима Саровского и оказала сильное религиозное влияние на мужа. Супруги стали помощниками Оптинского преподобного старца Макария в книгоиздательском деле.

Среди окормляемых Оптиной пустынью были известные писатели – Н.В. Гоголь, Ф.М. Достоевский (преподобный Амвросий Оптинский называл его «кающимся»; считается, что отец Амвросий был одним из прототипов старца Зосимы в романе «Братья Карамазовы»), по здешним тропам ходил накануне своей кончины, в 1910 году, и стучался в скит жаждавший душевного успокоения Лев Толстой и не был пущен по причине отлученности от Церкви (отец Амвросий, неоднократно беседовавший со знаменитым писателем, говорил о нем: «Горд больно!»).

В 1887 году Оптину пустынь посетил и беседовал со старцем Амвросием великий князь Константин Константинович Романов, известный поэт, писавший стихи под псевдонимом «К.Р.».


Храм Спорительницы Хлебов на подсобном хозяйстве в Оптиной

В живописной местности, в 12 км от Оптиной пустыни, возле села Шамордино находится Казанская Свято-Амвросиевская женская пустынь, основанная в 1884 году по благословению преподобного Амвросия Оптинского. С самого начала существования обители старец Амвросий собирал сюда всех немощных, обездоленных, слепых, хромых, сирот и вдов, не имеющих возможности поступить ни в какую другую обитель. Все они находили здесь покой и утешение. И к началу ХХ века это был самый крупный женский монастырь в Европе. Кстати, именно туда и направлялся накануне своей кончины Л. Толстой, поскольку в Шамординской обители несла монашеское послушание его родная сестра Мария.
В монастыре было два особо чтимых чудотворных образа – Божией Матери: «Казанская» (в главном храме, Казанском, – огромном и величественном) и «Спорительница хлебов».

Прекрасным Шамордино, тоже связывающим жизненный и духовный путь старца Амвросия Оптинского с образом иконы «Спорительница хлебов», можно было бы закончить наш краткий очерк. В помощь нам – строки о Шамординской обители безвестной сочинительницы, из «Песни паломницы»:

Там тишина, Господня благодать,
И там всегда, как и тогда, вначале:
Спорит хлеба над полем Божья Мать
И утолит твоя печали.

Однако рассказ об образе «Спорительница хлебов» нам никак нельзя оставить без молитвы, именно ей, амвросиевой иконе, написанной:

О Пресвятая Дево Богородице, Премилостивая Владычице, Царице небесе и земли, всякаго дома и семейства христианскаго Благоустроительнице, труждающихся благословение, нуждающихся неистощимое богатство, сирых и вдовиц и всех людей Кормительнице! Питательнице наша, рождшая Питателя Вселенныя и Спорительнице хлебов наших, Ты, Владычице, ниспосылаеши Твое Матернее благословение градом нашим, селам и нивам, и коемуждо дому, на Тя упование имущему. Темже с благоговейным трепетом и сокрушенным сердцем смиренно молим Тя: буди и нам, грешным и недостойным рабом Твоим, мудрая Домостроительнице, житие наше добре устрояющая. Всякое же сообщество, всякий дом и семейство во благочестии и православии, единомыслии, послушании и довольстве соблюди. Нищия и неимущия пропитай, старость поддержи, младенцы воспитай, всех вразуми преискренне взывати ко Господу: «Хлеб наш насущный даждь нам днесь». Сохрани, Пречистая Мати, люди Твоя от всякия нужды, болезни, глада, губительства, града, огня, от всякаго злаго обстояния и всякаго нестроения. Обители нашей (веси), домам и семействам и всякой души христианстей и всей стране нашей исходатайствуй мир и велию милость, да славим Тя, Премилостивую Питательницу и Кормительницу нашу, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

На какие изумительные слова был вдохновлен неизвестный нам автор этой молитвы, обращенной к Премилостивой Питательнице и Кормительнице нашей!

А вот это место в молитве сейчас важно особенно подчеркнуть: Всякое же сообщество, всякий дом и семейство во благочестии и православии, единомыслии, послушании и довольстве соблюди.

Употребленное здесь слово «единомыслие» означает единство мысленных устремлений, единство во Христе. Внятно представляется, что это и есть наше, русское единство, и другого у нас быть не может. И в доказательство и в назидание нам – весь страшный русский ХХ век, каждым мгновением вопиющий, что без единства во Христе Руси не бывать. Есть особый повод задуматься о том – как раз в этом календарном промежутке: между 28 октября – празднованием иконе «Спорительница хлебов» – и 4 ноября – празднованием иконе Казанской, ибо в день чудотворного Казанского образа мы теперь отмечаем День народного единства.

Воистину безгранична любовь великого старца Амвросия, и икона, оставленная им, есть благословение нам.

Станислав Минаков

Фото автора.

https://pravoslavie.ru/74669.html
Записан
Страниц: [1]
  Печать  
 
Перейти в:  

Powered by MySQL Powered by PHP Valid XHTML 1.0! Valid CSS!