Русская беседа
 
09 Ноября 2024, 17:05:33  
Добро пожаловать, Гость. Пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь.

Войти
 
Новости: ВНИМАНИЕ! Во избежание проблем с переадресацией на недостоверные ресурсы рекомендуем входить на форум "Русская беседа" по адресу  http://www.rusbeseda.org
 
   Начало   Помощь Правила Архивы Поиск Календарь Войти Регистрация  
Страниц: [1]
  Печать  
Автор Тема: Преподобномученик Макарий Ка́невский, Пинский, О́вручский, Переяславский, игумен  (Прочитано 196 раз)
0 Пользователей и 1 Гость смотрят эту тему.
Александр Васильевич
Глобальный модератор
Ветеран
*****
Сообщений: 106490

Вероисповедание: православный христианин


Просмотр профиля WWW
Православный, Русская Православная Церковь Московского Патриархата
« : 25 Сентября 2024, 23:40:37 »

Преподобномученик Макарий Ка́невский, Пинский, О́вручский, Переяславский, игумен


Дни памяти:

26 мая - Перенесение мощей

29 июня (переходящая) - Собор Белорусских святых

20 сентября

23 октября - Собор Волынских святых


ЖИТИЕ ПРЕПОДОБНОМУЧЕНИКА МАКАРИЯ, АРХИМАНДРИТА КАНЕВСКОГО

Преподобномученик Макарий Каневский жил в XVII веке. Это было тяжелейшее время для православных людей Западной Руси. Жизненный подвиг, совершенный преподобномучеником, был подвигом защиты православной веры в условиях неравной изнурительной борьбы, когда защищать можно было только будущее Русской Православной Церкви, поскольку то, что сохранялось от проносящегося урагана унии, сносилось татарскими набегами.

Святой Макарий родился в 1605 году в городе Овруче, на Волыни, в знатной семье Токаревских, известных ревнителей православия. Родители воспитали мальчика в страхе Божием, любви к молитве и храму. В 1614–1620 гг. святой обучался при Успенском Овручском монастыре и по смерти родителей, «Спаса Христа измлада возлюбивши», стал иноком этого монастыря, начав свое служение с меньшего монастырского чина – послушника. Молитва и чтение святоотеческих творений стали любимым занятием постриженного молодого инока.

В 1625 году инок Макарий, с благословения архимандрита, оставляет Успенский монастырь и направляется к епископу Пинскому Авраамию, который определяет его в Купятичский (Купятицкий) Пинский монастырь. Там преподобный настолько прославился подвижнической, добродетельной жизнью, что вскоре (в 1630 году) был рукоположен епископом Лазарем (Барановичем) в сан иеродиакона, а через два года – в иеромонаха.

Слава об образцовом монашеском житии иеромонаха Макария распространилась за пределы Купятичского монастыря, и в 1637 году братия Симоновского Брестского монастыря обратилась с просьбой к игумену Купятичского монастыря Илариону (Денисевичу) отпустить к ним в настоятели святого Макария. Но иеромонах Макарий был необходим и купятичскому игумену, и в том же году он послал его к Киевскому митрополиту Петру Могиле для вручения собранных братией денег на перестройку Киевского Софийского храма и для испрошения помощи на постройку и обновление разрушившейся монастырской церкви. Увидя в иеромонахе Макарии преданного сына Церкви Божией, митрополит выдал ему универсальный лист для сбора пожертвований, а в 1638 году назначил его настоятелем Каменецкого Воскресенского монастыря (Гродненская область). До ограбления и захвата монастыря униатами в 1642 году преподобный Макарий руководил братией этого монастыря. В суровое время братия Купятичского монастыря призвали в игумены преподобного Макария, который удерживал этот монастырь до 1656 года. С 1656 по 1659 гг. преподобный Макарий возглавлял Пинский монастырь. В 1660 году в сане архимандрита, «ко спасению вечному православные люди приводя», святой Макарий руководил братией родного Овручского Успенского монастыря.

Это было тяжелое время для православных христиан Западной Руси. Католическая Польша старалась навязать православному народу унию и латинство. Более девяти лет продолжалась непрерывная борьба с латино-поляками в Овруче. Униаты и монахи-доминиканцы неоднократно нападали на обитель преподобного, грабили церковное имущество, наносили побои и оскорбления братии. Но угодник Божий Макарий не падал духом и ободрял братию надеждой на небесное заступничество. «Повторяйте, повторяйте чаще слова пророка Давида, – говорил он, – Господь просвещение мое и Спаситель мой! Кого убоюся?.. Аще востанет на мя брань, на Него аз уповаю» (Пс.26,1-3). И сердца иноков укреплялись твердой верой и надеждой на Всесильного Бога.

Во время нападения на обитель в 1671 году униаты призывали святого Макария перейти в унию, но «веры православныя неустрашимый защитниче» мужественно отвечал: «Какое общение возможно для нас с вами? Вы оставили правила Вселенских Соборов, приняли предания лжи и вместо того, чтобы быть под Главою Церкви Иисусом Христом, преклонились перед земным властителем – Римским папой». Разъяренные поляки, подстрекаемые иезуитами, разорили город и обитель и разогнали всех иноков. Преподобный Макарий покинул монастырь, в котором не осталось ни одного монаха, и отправился для духовных подвигов в Киево-Печерскую Лавру. Здесь он провел в подвигах два года. Но такой ревностный защитник православия нужен был не только в Киеве. Митрополит Киевский Иосиф (Нелюбович-Тукальский) назначил архимандрита Макария настоятелем Каневского монастыря. Там угодник Божий, муж высокой праведной и духовной жизни, поучая всех «истинней вере и житию богоугодному», прославился многими чудесами и благодатным даром прозрения. Множество убогих, бедных, больных и скорбящих людей приходили к нему в обитель, где получали духовный совет и исцеление.

Однажды святой Макарий исцелил ослепшего жителя города Канева. «Веруй и молись Тому, Кто дал зрение слепому, – сказал он, – иди к навечерию Богоявления Господня и молись». Во время богослужения, когда преподобный читал слова молитвы на освящение воды: «Велий еси Господи и чудны дела Твоя», слепой увидел мелькнувший возле глаз луч света и внезапно прозрел. В благодарность Богу исцелившийся построил храм в честь святого Богоявления. Известен случай, когда преподобный Макарий «ленивого и неблагонравного сына жены благочестивыя» добрым советом и молитвой обратил к покаянию. «Читай одну молитву “Отче наш”, – говорил преподобный юноше, – и в ней найдешь все – и свет богопознания, уроки для жизни, и утешение, и силу для духа; прочесть эту молитву со вниманием, думаю, не тяжело». Молитва так понравилась юноше, что он стал часто читать ее и вскоре стал честным и добродетельным человеком.

За два года до блаженной кончины преподобный Макарий предсказал о разорении Канева и своем страдальческом завершении жизни. Он неустанно призывал твердо и безбоязненно исповедовать святое православие: «Приять венец нетленный нельзя иначе, – говорил святой, – как совершая законно подвиг свой. Да не отступят православные от святой веры, но да стремятся с терпением на предстоящий подвиг, памятуя непрестанно Господа Иисуса».

В 1672 году в Каневском монастыре нашел приют сын Богдана Хмельницкого Юрий. Гетман Дорошенко, ходатайствовавший перед митрополитом Иосифом о назначении преподобномученика Макария, неоднократно посещал Каневского настоятеля и в 1675 году перешел в русское подданство, отказавшись от подданства Турции, по-видимому, не без совета преподобномученика Макария.

4 сентября 1678 года турки и татары напали на Канев и ворвались в монастырь. С крестом в руках преподобный бесстрашно встретил варваров на паперти храма. Татары стали жестоко бить его, требовали указать, где спрятано монастырское золото и имущество. «Мое золото на Небе, а не на земле», – отвечал святой старец. Нечестивые захватчики стали избивать его палками, ломали руки и ноги железными орудиями и сдирали с него кожу. Но святой Макарий, призывая Сладчайшего Иисуса, терпеливо переносил мучения. «Стопы моя направи на путь мирен, к Тебе, Боже, – восклицал он, – ибо сего желает и в сем скончавается душа моя».

Через два дня (7 сентября 1678 года) мучители отсекли преподобному Макарию голову и бросили тело на площади. Христиане тайно ночью внесли святого в монастырскую церковь. Но враги подожгли храм, и все скрывавшиеся в нем погибли от огня и дыма. Когда захватчики ушли из монастыря, то уцелевшие жители города нашли тело преподобномученика нетленным. Словно живой, в одной власянице, с крестом на груди и с крестом в руках лежал преподобный. 8 сентября 1678 года христиане погребли его святые мощи под жертвенником храма.

В 1688 году при перестройке монастырской церкви был открыт гроб преподобного и в нем обнаружено его нетленное благоухающее тело. В связи с опасностью нападения на Каневскую обитель 13 мая 1688 года святые мощи были перенесены в новопостроенный храм Михайловского Переяславского монастыря, а после его закрытия почивали с 4 августа 1786 года в Переяславском Вознесенском монастыре Полтавской губернии.

В 1942 году мощи были перенесены в Троицкую церковь города Черкассы, а с 1965 года находятся в храме в честь Рождества Пресвятой Богородицы того же города.

Память преподобномученика Макария совершается дважды: 7/20 сентября – в день преставления и 13/26 мая – в день перенесения святых мощей.



Дни памяти6:

26 мая - Перенесение мощей

29 июня (переходящая) - Собор Белорусских святых

20 сентября

23 октября - Собор Волынских святых


ЖИТИЕ ПРЕПОДОБНОМУЧЕНИКА МАКАРИЯ, АРХИМАНДРИТА КАНЕВСКОГО

Преподобномученик Макарий Каневский жил в XVII веке. Это было тяжелейшее время для православных людей Западной Руси. Жизненный подвиг, совершенный преподобномучеником, был подвигом защиты православной веры в условиях неравной изнурительной борьбы, когда защищать можно было только будущее Русской Православной Церкви, поскольку то, что сохранялось от проносящегося урагана унии, сносилось татарскими набегами.

Святой Макарий родился в 1605 году в городе Овруче, на Волыни, в знатной семье Токаревских, известных ревнителей православия. Родители воспитали мальчика в страхе Божием, любви к молитве и храму. В 1614–1620 гг. святой обучался при Успенском Овручском монастыре и по смерти родителей, «Спаса Христа измлада возлюбивши», стал иноком этого монастыря, начав свое служение с меньшего монастырского чина – послушника. Молитва и чтение святоотеческих творений стали любимым занятием постриженного молодого инока.

(Окончание следует)
Записан
Александр Васильевич
Глобальный модератор
Ветеран
*****
Сообщений: 106490

Вероисповедание: православный христианин


Просмотр профиля WWW
Православный, Русская Православная Церковь Московского Патриархата
« Ответ #1 : 25 Сентября 2024, 23:41:21 »

(Окончание)

В 1625 году инок Макарий, с благословения архимандрита, оставляет Успенский монастырь и направляется к епископу Пинскому Авраамию, который определяет его в Купятичский (Купятицкий) Пинский монастырь. Там преподобный настолько прославился подвижнической, добродетельной жизнью, что вскоре (в 1630 году) был рукоположен епископом Лазарем (Барановичем) в сан иеродиакона, а через два года – в иеромонаха.

Слава об образцовом монашеском житии иеромонаха Макария распространилась за пределы Купятичского монастыря, и в 1637 году братия Симоновского Брестского монастыря обратилась с просьбой к игумену Купятичского монастыря Илариону (Денисевичу) отпустить к ним в настоятели святого Макария. Но иеромонах Макарий был необходим и купятичскому игумену, и в том же году он послал его к Киевскому митрополиту Петру Могиле для вручения собранных братией денег на перестройку Киевского Софийского храма и для испрошения помощи на постройку и обновление разрушившейся монастырской церкви. Увидя в иеромонахе Макарии преданного сына Церкви Божией, митрополит выдал ему универсальный лист для сбора пожертвований, а в 1638 году назначил его настоятелем Каменецкого Воскресенского монастыря (Гродненская область). До ограбления и захвата монастыря униатами в 1642 году преподобный Макарий руководил братией этого монастыря. В суровое время братия Купятичского монастыря призвали в игумены преподобного Макария, который удерживал этот монастырь до 1656 года. С 1656 по 1659 гг. преподобный Макарий возглавлял Пинский монастырь. В 1660 году в сане архимандрита, «ко спасению вечному православные люди приводя», святой Макарий руководил братией родного Овручского Успенского монастыря.

Это было тяжелое время для православных христиан Западной Руси. Католическая Польша старалась навязать православному народу унию и латинство. Более девяти лет продолжалась непрерывная борьба с латино-поляками в Овруче. Униаты и монахи-доминиканцы неоднократно нападали на обитель преподобного, грабили церковное имущество, наносили побои и оскорбления братии. Но угодник Божий Макарий не падал духом и ободрял братию надеждой на небесное заступничество. «Повторяйте, повторяйте чаще слова пророка Давида, – говорил он, – Господь просвещение мое и Спаситель мой! Кого убоюся?.. Аще востанет на мя брань, на Него аз уповаю» (Пс.26,1-3). И сердца иноков укреплялись твердой верой и надеждой на Всесильного Бога.

Во время нападения на обитель в 1671 году униаты призывали святого Макария перейти в унию, но «веры православныя неустрашимый защитниче» мужественно отвечал: «Какое общение возможно для нас с вами? Вы оставили правила Вселенских Соборов, приняли предания лжи и вместо того, чтобы быть под Главою Церкви Иисусом Христом, преклонились перед земным властителем – Римским папой». Разъяренные поляки, подстрекаемые иезуитами, разорили город и обитель и разогнали всех иноков. Преподобный Макарий покинул монастырь, в котором не осталось ни одного монаха, и отправился для духовных подвигов в Киево-Печерскую Лавру. Здесь он провел в подвигах два года. Но такой ревностный защитник православия нужен был не только в Киеве. Митрополит Киевский Иосиф (Нелюбович-Тукальский) назначил архимандрита Макария настоятелем Каневского монастыря. Там угодник Божий, муж высокой праведной и духовной жизни, поучая всех «истинней вере и житию богоугодному», прославился многими чудесами и благодатным даром прозрения. Множество убогих, бедных, больных и скорбящих людей приходили к нему в обитель, где получали духовный совет и исцеление.

Однажды святой Макарий исцелил ослепшего жителя города Канева. «Веруй и молись Тому, Кто дал зрение слепому, – сказал он, – иди к навечерию Богоявления Господня и молись». Во время богослужения, когда преподобный читал слова молитвы на освящение воды: «Велий еси Господи и чудны дела Твоя», слепой увидел мелькнувший возле глаз луч света и внезапно прозрел. В благодарность Богу исцелившийся построил храм в честь святого Богоявления. Известен случай, когда преподобный Макарий «ленивого и неблагонравного сына жены благочестивыя» добрым советом и молитвой обратил к покаянию. «Читай одну молитву “Отче наш”, – говорил преподобный юноше, – и в ней найдешь все – и свет богопознания, уроки для жизни, и утешение, и силу для духа; прочесть эту молитву со вниманием, думаю, не тяжело». Молитва так понравилась юноше, что он стал часто читать ее и вскоре стал честным и добродетельным человеком.

За два года до блаженной кончины преподобный Макарий предсказал о разорении Канева и своем страдальческом завершении жизни. Он неустанно призывал твердо и безбоязненно исповедовать святое православие: «Приять венец нетленный нельзя иначе, – говорил святой, – как совершая законно подвиг свой. Да не отступят православные от святой веры, но да стремятся с терпением на предстоящий подвиг, памятуя непрестанно Господа Иисуса».

В 1672 году в Каневском монастыре нашел приют сын Богдана Хмельницкого Юрий. Гетман Дорошенко, ходатайствовавший перед митрополитом Иосифом о назначении преподобномученика Макария, неоднократно посещал Каневского настоятеля и в 1675 году перешел в русское подданство, отказавшись от подданства Турции, по-видимому, не без совета преподобномученика Макария.

4 сентября 1678 года турки и татары напали на Канев и ворвались в монастырь. С крестом в руках преподобный бесстрашно встретил варваров на паперти храма. Татары стали жестоко бить его, требовали указать, где спрятано монастырское золото и имущество. «Мое золото на Небе, а не на земле», – отвечал святой старец. Нечестивые захватчики стали избивать его палками, ломали руки и ноги железными орудиями и сдирали с него кожу. Но святой Макарий, призывая Сладчайшего Иисуса, терпеливо переносил мучения. «Стопы моя направи на путь мирен, к Тебе, Боже, – восклицал он, – ибо сего желает и в сем скончавается душа моя».

Через два дня (7 сентября 1678 года) мучители отсекли преподобному Макарию голову и бросили тело на площади. Христиане тайно ночью внесли святого в монастырскую церковь. Но враги подожгли храм, и все скрывавшиеся в нем погибли от огня и дыма. Когда захватчики ушли из монастыря, то уцелевшие жители города нашли тело преподобномученика нетленным. Словно живой, в одной власянице, с крестом на груди и с крестом в руках лежал преподобный. 8 сентября 1678 года христиане погребли его святые мощи под жертвенником храма.

В 1688 году при перестройке монастырской церкви был открыт гроб преподобного и в нем обнаружено его нетленное благоухающее тело. В связи с опасностью нападения на Каневскую обитель 13 мая 1688 года святые мощи были перенесены в новопостроенный храм Михайловского Переяславского монастыря, а после его закрытия почивали с 4 августа 1786 года в Переяславском Вознесенском монастыре Полтавской губернии.

В 1942 году мощи были перенесены в Троицкую церковь города Черкассы, а с 1965 года находятся в храме в честь Рождества Пресвятой Богородицы того же города.

Память преподобномученика Макария совершается дважды: 7/20 сентября – в день преставления и 13/26 мая – в день перенесения святых мощей.



Тропарь, глас 4

Христу́, нас ра́ди с Небе́с соше́дшему,/ после́довал еси́ в по́двизех твои́х,/ Мака́рие, о́тче наш./ Его́же моли́ о нас, ублажа́ющих тя,/ проще́ние прегреше́ний дарова́ти нам,/ любо́вию же и смире́нием сердца́ на́ша озари́ти// и спасти́ ду́ши на́ша.

Ин тропарь, глас 4

Боже́ственным жела́нием весь сам себе́ от ю́наго во́зраста Го́сподеви возложи́в,/ яви́лся еси́ свети́льник све́тлый гра́ду твоему́,/ поуча́я всех и́стинней ве́ре и житию́ богоуго́дному,/ священному́чениче Мака́рие, О́вручская похвало́./ Сего́ ра́ди, я́ко а́гнец непоро́чный, гони́мый от распрелюби́вых враго́в,/ возше́л еси́ во оби́тель Ка́невскую,/ иде́же, я́ко па́стырь до́брый, ду́шу твою́ положи́л еси́ за о́вцы твоя́./ И ны́не ко всечестне́й ра́це многоцеле́бных моще́й твои́х/ мы, гре́шнии, со умиле́нием притека́юще,/ дар исцеле́ния прие́млем, многострада́льне:/ ты бо при́сно источа́еши боля́щим здра́вие, печа́льным утеше́ние/ и всем, чту́щим тя, вся́кое исполня́еши тре́бование,// моля́ся Христу́ Бо́гу спасти́ся душа́м на́шим.

Ин тропарь, глас 8

Ко всечестне́й ра́це многоцеле́бных моще́й твои́х,/ преподобному́чениче Мака́рие,/ мы, гре́шнии, притека́юще, дар исцеле́ния прие́млем:/ ты бо при́сно источа́еши боля́щим здра́вие, печа́льным утеше́ние/ и всех, чту́щих тя, вся́кое исполня́еши тре́бование,// моля́щеся Христу́ Бо́гу спасти́ся душа́м на́шим.

Кондак, глас 4

Нетле́нною красото́ю смире́ннаго жития́ твоего́/ Бо́га на земли́ просла́вил еси́/ и Боже́ственныя ве́ры чистоту́/ сохраня́ти лю́ди научи́л еси́,/ страда́льческими же по́двиги кончи́ну прие́м,/ от Бо́га просла́влен яви́лся еси́,// преподобному́чениче Мака́рие, о́тче наш.

Ин кондак, глас 2

По́стническое и равноа́нгельное житие́ твое́/ страда́льческими уясни́л еси́ по́двиги/ и А́нгелом совсе́льник, Богоблаже́нне, яви́лся еси́, Мака́рие,/ с ни́миже Христу́ Бо́гу моля́ся не преста́й// о всех нас.


Молитва

О, пресла́вный преподобному́чениче Мака́рие, ско́рый помо́шниче и те́плый засту́пниче всех, притека́ющих к тебе́, предста́тельством свои́м пред Го́сподом умоли́ Спа́са на́шего, да обрати́т ду́ши на́ша к покая́нию и исправле́нию, да да́рует мир оте́честву на́шему и всей земли́ и да помо́жет всем нам тве́рдым бы́ти в ве́ре Правосла́вней и де́лех благи́х, да отжене́т от нас дух зло́бы и лука́вства и братолю́бие всели́т в нас, и да прино́сим плоды́ духо́вныя: любо́вь, бла́гость, милосе́рдие, ве́ру нелицеме́рную, кро́тость и воздержа́ние, и да, распя́вше на земли́ плоть на́шу со страстьми́ и похотьми́ и ду́хом живу́ще и ходя́ще, сподо́бимся жи́зни ве́чныя в ве́це гряду́щем, и, ра́йския сла́дости при́сно наслажда́ющеся с тобо́ю и со все́ми святы́ми, просла́вим Отца́, и Сы́на, и Свята́го Ду́ха, ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

https://azbyka.ru/days/sv-makarij-kanevskij-pinskij-ovruchskij-perejaslavskij
Записан
Александр Васильевич
Глобальный модератор
Ветеран
*****
Сообщений: 106490

Вероисповедание: православный христианин


Просмотр профиля WWW
Православный, Русская Православная Церковь Московского Патриархата
« Ответ #2 : 25 Сентября 2024, 23:50:52 »

Акафист святому преподобномученику Макарию, архимандриту Каневскому


Кондак 1

Избранный от Бога угодниче и страстотерпче Христов, преподобномучениче Макарие, источаяй мирови многия милости и чудесная дарования! Похвальная восписуем ти, почитающе святую память твою. Ты же на Небеси предстоя Престолу Господа Славы, молися о всех нас, с верою притекающих к тебе и любовию зовущих:

Радуйся, преподобномучениче Макарие, Переяславский и Каневский чудотворче.

Икос 1

Ангела земнаго и человека Небеснаго яви тебе от утробы матерни всего мира Создатель: ты бо, блаженне Макарие, еще во отроческих летех пребывая, земная веселия вся презрев, попечение о благочестии имел еси, ко храму Божию прилежа и ревнуя о учении и познании веры Православныя. Мы же, дивящеся сему, вопием:

Радуйся, родителей благочестивых мудрый сыне.

Радуйся, от утробы матерни Духом Святым осененный.

Радуйся, от младенчества Богом избранный.

Радуйся, от юности Христа возлюбивый.

Радуйся, подвижниче, Божиею благодатию прославленный.

Радуйся, многия скорби и мучения за имя Христово претерпевый.

Радуйся, прекрасный плоде древа райскаго, Духом Святым возращенный.

Радуйся, избранниче Христов, с Нимже ныне и царствуеши во веки.

Радуйся, преподобномучениче Макарие, Переяславский и Каневский чудотворче.

Кондак 2

Видяще любовь твою к молитве и попечение, како угодити Богу, отец и мати и сродники твоя не прещаху, но паче споспешествоваху ти возрастати в разуме Божии и добродетели. И промышлением Божиим тако совершися, яко егда в земли твоей времена тяжкая для веры Православныя насташа, великий подвижник и поборник Тоя явился еси, да вси вернии воспоют Богу: Аллилуиа.

Икос 2

Разум несумненный дарова ти Христос, Божия Сила и Божия Премудрость, егда ты, отче Макарие, Моисею Боговидцу подражая, в годину тяжкую восхотел еси паче страдати с ревнители веры Православныя, неже привременныя греха сладости ради уклонитися ко прелести нечестия; сего ради мы грешнии, похваляюще таковое твое дерзновение по Бозе, умиленно вопием ти:

Радуйся, душу твою сохранивый и освятивый ю светом Христовым.

Радуйся, крест скорби и терпения за Христа в сердце своем водрузивый.

Радуйся, верное и послушное чадо Божие.

Радуйся, славный проповедниче Православия.

Радуйся, сострадательно внемлющий гласу страждущих.

Радуйся, отрадо к тебе притекающим.

Радуйся, ухо твое не отвративый от вопля и рыдания страждущих.

Радуйся, отверзый сердце твое спострадати скорбем и болезнем угнетенных.

Радуйся, преподобномучениче Макарие, Переяславский и Каневский чудотворче.

Кондак 3

Силою Божиею укрепляемый и просвещаемый, пламенне возжелел еси, досточудне Макарие, по кончине отца твоего и матере всего себе вдати Господеви; того ради, славу тленнаго мира всю презревши, притекл еси во Овручскую обитель и тамо чин Ангельский прием, воспел еси Христу Богу: Аллилуиа.

Икос 3

Имея попечение об угождении не людем, но Богу, егда приял еси иноческий чин, блаженне Макарие, мнозе поучался еси в словесех Писания Божественнаго и Святых Отец творений, добре любяй Святаго Златоуста письмена; и был еси удостоен благодати священства и власти поставляти и поучати иноки. Мы же, ведуще веру твою во Христа Спаса пламенну и мудрость великую, ублажаем звании сими:

Радуйся, смирения, кротости и воздержания учителю.

Радуйся, воине Христов непобедимый.

Радуйся, плотския похоти Бога ради умертвивый.

Радуйся, пощением и молитвою, трудом и послушанием Богу угодивый.

Радуйся, иноков похвало и достойный собеседниче Ангелов.

Радуйся, яко тобою благодати Божия вернии исполняются.

Радуйся, от юности иноческим обетом предавый Господеви чистое сердце твое.

Радуйся, умертвивый похоти и страсти постом и молитвою.

Радуйся, преподобномучениче Макарие, Переяславский и Каневский чудотворче.

Кондак 4

Бурю внутрь имеяй помышлений сумнительных, вначале отреклся еси, Макарие, правити обителию Овручскою, обаче егда братия гневахуся на тя и суд Божий представиша ти, аще не восхощеши правити обителию в тяжкую годину искушений и бед, ты, блаженне, предав себе воли Господни, приял власть, поюще со всеми Богу: Аллилуиа.

Икос 4

Слышавше и видевше святое житие твое, понеже наставник великий монахов был еси, учаще оныя, такожде и мирския люди словом и делом, како надлежит во благочестии жити, приходиша к тебе ближнии и дальнии послушати словес твоих и житию добродетельному учитися. Молим тя, блаженне Макарие, научи христианскому житию и нас, грешных, вопиющих ти таковая:

Радуйся, сосуде, благодати Божия изобильно исполненный.

Радуйся, добрый делателю винограда Небеснаго.

Радуйся, мудрый сеятелю благочестия.

Радуйся, великий наставниче заблуждших.

Радуйся, скорый помощниче страждущим.

Радуйся, Ангеле, во плоти миру явленный.

Радуйся, стада Христова добрый и кроткий пастырю.

Радуйся, яко научивый и сотворивый, и великим нареченный в Царствии Небеснем.

Радуйся, преподобномучениче Макарие, Переяславский и Каневский чудотворче.

Кондак 5

Боготечней звезде уподобился еси, отче Макарие, егда, показуя людем путь твердый, ко Господу ведущий, в день, воньже нечестивии агаряне нападоша на град Овруч, ты теплою молитвою, исшед с братиею со святыми иконами, отгнал еси враги от града; и тии возмневше, яко полк зело мног на них ополчися, в бегство обратишася. Чудесно же спасеннии благодарственно воспеша Богу: Аллилуиа.

Икос 5

Видевше тя хранителя тверда веры Православныя, врази твои, книжником и фарисеем древним подобящеся, совет нечестивый сотвориша уловити тя и совратити с пути праведнаго. Посрамлени же быша, дышуще злобою, помышляху всячески о разорении и искоренении обители твоея; вскоре же агаряне, паки нашедше, разориша вконец и обитель твою. И ты, поруган зело, отшел еси подвизатися в Киево-Печерскую Лавру. Таковыя ради твоея ревности о Господе Вседержителе, вопием ти, святе Макарие, сице:

Радуйся, поборниче Христов, в мужестве неодоленный.

Радуйся, советом нечестивых не покоривыйся.

Радуйся, непоколебимый столпе Церкве Христовы.

Радуйся, щите веры, притупивый стрелы лукавых.

Радуйся, молние, разгоняющая враги видимыя и невидимыя.

Радуйся, звездо, путь ко Христу показующая.

Радуйся, препоясавый чресла твоя истиною.

Радуйся, молением поражающий врагов Церкви Христовой.

Радуйся, преподобномучениче Макарие, Переяславский и Каневский чудотворче.

Кондак 6

Проповедницы быша твоего непоколебимаго стояния в вере Христовой иноцы, мирстии и святителие, видяще, яко уподобился еси розе среди шипов невредимо растущей, понеже врази, аще и тщахуся, не возмогоша погубити святости и благоухания в Тебе Божия. Мы же, величающе тя, яко преизящный крин Христов, вопием прославльшему тя Господу: Аллилуиа.

Икос 6

Возсиял еси дивным светом жития твоего и борения за веру Православную, отче Макарие, и сего ради якоже во Овруче граде был еси начальник обители, таковым поставлен был еси и во граде Каневе, и зде паки начаху приходити к тебе ближнии и дальнии учитися, како во Христе жити и зло побеждати со упованием на Господа. Ты же был монахом и мирским, яко отец чадом; и нам, грешным, наставник великий являешися, вопиющим ти:

Радуйся, скорбящих и обуреваемых приятное утешение.

Радуйся, изнемогающих тихое пристанище.

Радуйся, заступниче вдов, сирот, немощных и убогих.

Радуйся, защитниче обидимых и гонимых.

Радуйся, истиннаго Богопочитания насадителю.

Радуйся, яко добрая дела твоя сияют на тверди Небесней.

Радуйся, многоценное миро любве Христовы, источаемое независтно всем притекающим.

Радуйся, мудрый делателю винограда, егоже насади десница Господня.

Радуйся, преподобномучениче Макарие, Переяславский и Каневский чудотворче.

Кондак 7

Хотяй путеводити люди ко спасению, якоже повелевают уставы Церковнии и совесть Христианская, в годину скорби учил еси, отче Макарие, яко скорби нуждни суть нам, еже святый Златоуст рече, понеже скорбьми велики подобает внити в Царство Небесное; ревностию же по Бозе пламенеющи, молил еси сильныя о покровении Церкве Православныя, да вси чада ея воспоют Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Новую показа милость рабом Своим Спас мира, Христос Господь, тобою, отче Макарие, егда ты, внимая слезам некия жены благочестивыя, обратил еси ко Господу нерадиваго и неблагонравнаго сына ея, кротце научил онаго творити молитву Господню, и чтение тоя прилежное возроди душу человека сего. Мы же, таковаго ради деяния твоего, умиления исполнени, зовем ти тако:

Радуйся, падающих возводяй любовию ко Христу.

Радуйся, заблуждших исправление от путей беззаконных.

Радуйся, благодатный врачу немощных.

Радуйся, прозорливче Божий, тайная ведый человеческая сердца.

Радуйся, мечу, посекаяй всяку неправду и беззаконие.

Радуйся, неотступный обличителю грешников духом кротости и милосердия.

Радуйся, многих на путь истинный наставивый.

Радуйся, вразумление нерадивых и неблагонравных.

Радуйся, преподобномучениче Макарие, Переяславский и Каневский чудотворче.

Кондак 8

Странное и славное явление силы Божия видеша на тебе чада Церкве Христовы: твоими бо молитвами слепии прозреваху, бесы изгонишася, болящия от одра возставаху. Того ради мы, прославляюще тя, Макарие, яко Врача душ и телес наших – Христа – вернаго служителя, вопием: Аллилуиа.

Икос 8

Весь был еси помышлением твоим в вышних, сего ради и люди ревностне учил еси, како угождати Богу словесы и делы, грешныя же обличал еси, да покаются; в нихже научил еси жити; благочестно судию некоего, во граде живуща, мздоимца и неправедно суд людем творяща, сему тайно в субботы посылающе пенязи и краткия письмена увещания. И егда уведе от тебе судия, яко последняя отдавши, раскаяние и исправление яви. Молитвами твоими, Макарие, помози и нам к покаянию обратитися, зовущим ти:

Радуйся, непрестанное в людех имый промышление.

Радуйся, неверных на путь истины приводяй.

Радуйся, неправо судящих грозный обличителю.

Радуйся, праваго пути светило светозарное.

Радуйся, сокровище многообразных дарований Животворящего Духа.

Радуйся, человече Божий, грады и веси исполнивый славою добрых дел твоих.

Радуйся, неотступный обличителю неправды.

Радуйся, ищущий бисеров плодами веры и покаяния.

Радуйся, преподобномучениче Макарие, Переяславский и Каневский чудотворче.

Кондак 9

Все естество Ангельское срадуется и свеселится Спасу Христу, зряще тя, блаженне Макарие, данный Ти от Господа талант возрастивша: ты бо, расточая стяжания твоя нищим и убогим, от нетленнаго богатства духовнаго питал еси вся приходившия к тебе, тщася всячески, да отложат вернии ветхаго человека с деяньми его, в новаго же облекутся, обновляемаго по образу Создавшаго его, в разуме поюще Богу: Аллилуиа.

Икос 9

Ветии многовещанныя не возмогут достойно славити дела твоя великая: ты бо еще в житии твоем, Спасу тя прославляющу, удостоен был еси от Господа дара прозрения, еже быти имать в летех грядущих. Тако предрекл еси разорение от врагов града Канева и обители твоея, беды лютыя и смерть многих; и увещавал еси братию николиже отпадати от веры, но верными даже до смерти Христу пребывати. Прославляюще твое о Господе мужество, Макарие, вопием ти:

Радуйся, правило веры и ревности благочестивыя.

Радуйся, древо, плодами благочестия украшенное.

Радуйся, велию власть на диавола от Господа получивый.

Радуйся, сподобивыйся от Бога дара прозрения будущих.

Радуйся, верных твоих уготовавый ко дню воцарения со Христом в жизни вечней.

Радуйся, подвигнувый чада твоя мужески терпети вся за имя Христово.

Радуйся, душ наших радование.

Радуйся, яко тобою сладостей духовных исполняемся.

Радуйся, преподобномучениче Макарие, Переяславский и Каневский чудотворче.

Кондак 10

Спастися и в разум истины прийти всем человеком хотящу Спасу работая, егда час нашествия врагов на землю Украинскую и град Канев уже наста, повелел еси братии уготоватися к исходу от жития сего земнаго пощением и причащением Святых Тайн. Вси же послушавше тебе, воспеша Богу: Аллилуиа.

Икос 10

Стена явился еси братии обители твоея, Макарие, и всем верным во граде Каневе, егда врази сокрушивше врата обители и сокровища монастырския ищуще, изведоша тя вон и поруганию и избиению предаша. Вернии же людие со слезами: Отец наш! Отец наш!, – вопияху гласом. Ты же агаряном нечестивым рекл еси, отче: не на земли, но на Небеси Сокровище мое есть. Врази же злобою на тя ярящеся, отсекше главу твою, отъидоша. Моли о нас, мучениче Христов, да помянет во Царствии Небеснем Спас нас, якоже разбойника благоразумнаго, почитающих страдания твоя и зовущих ти:

Радуйся, Господа прославивый подвиги твоими.

Радуйся, страстотерпче Христов, молитвою и Крестом мучителей посрамивый.

Радуйся, дух твой Господу предавый во глас любве к тебе верных.

Радуйся, вольная страдания за Христа претерпевый.

Радуйся, уничиженный и поруганный на земли.

Радуйся, славою и честию украшенный на Небеси.

Радуйся, усекновение главы твоея от агарян приявый.

Радуйся, убеливый ризы твоя в крови Агнчей.

Радуйся, преподобномучениче Макарие, Переяславский и Каневский чудотворче.

Кондак 11

Пение всеумиленное принесоша ти града Канева обитателие, имже судил есть Господь по отшествии нечестивых агарян живыми остати, егда пришедше на место, идеже стояше сожженный агаряны храм обители, и не нашедше останков сродник своих, обретоша токмо честное без главы тело твое, во власяницу одеяно и со Крестом в руце, и погребению честному предаша на месте, идеже стояше жертвенник, поюще Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Светильник горяй и светяй был еси в житии твоем земнем, блаженне Макарие, и таковым и поныне всем верным являешися, и сие узреша людие Православнии, егда десятилетию минувшу по разорении града Канева, обретени быша честныя мощи Твоя и поставлени в новоустроеннем храме обители, и тамо мнози чудеса источиша; такожде бысть и по пренесении мощей твоих во град Переяславль. Прославляюще тя, отче, яко помощника в скорбех и бедах наших, вопием ти:

Радуйся, пресветлый светильниче, возсиявый на тверди Небесней.

Радуйся, в немерцающем свете с Господем пребываяй.

Радуйся, зрящий Господа Вседержителя на Небеси.

Радуйся, унаследовавый вечныя радости в Царствии Небеснем.

Радуйся, исцелений благодатный источниче.

Радуйся, о спасении душ наших великий молитвенниче.

Радуйся, псаломски вопиявый от сих ко Господу: не убоюся зла, яко Ты со мною еси.

Радуйся, неверных страх и посрамление, венец исповедника Христова стяжавый.

Радуйся, преподобномучениче Макарие, Переяславский и Каневский чудотворче.

Кондак 12

Благодать дарова ти обильную Христос Бог наш, святе Макарие, во еже путеводити люди ко спасению. И ныне источают оную честныя мощи твоя, недугующия душею и телом исцеляя. Поклоняющеся им с верою, вопием ти: Предстательством Твоим у Спаса Христа помози нам, преподобномучениче, благочестно на земли пожити, да и Царствия Небеснаго сподобимся, поюще Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще труды и подвиги твоя, преподобномучениче Макарие, прославляем Дивнаго во святых Своих Господа, ублажаем мученическую кончину Твою, и ведуще тя, яко Ангела во плоти на земли, Спасу благоугодивша и вольная страдания за Него претерпевша, и яко заступника великаго пред Престолом Господним за люди Православныя, из глубины души в похвалу тебе вопием:

Радуйся, дивное сияние истины Евангельския.

Радуйся, великий предстателю бедствующих в море житейстем.

Радуйся, благодатный утешителю всех славящих имя твое.

Радуйся, скорый послушниче всех с верою призывающих тя.

Радуйся, теплый ходатаю у Престола Господня о всех, чтущих святую память твою.

Радуйся, Небесный покровителю страны нашея, града и храма, идеже почивают святыя мощи твоя.

Радуйся, исповедниче веры во Христа неустрашимый.

Радуйся, воине Христов непобедимый.

Радуйся, преподобномучениче Макарие, Переяславский и Каневский чудотворче.

Кондак 13

О, пресвятый и пречудный угодниче Христов, преподобномучениче Макарие, приими от нас малое моление сие наше, сердцем и устами в похвалу тебе приносимое, и умоли Христа Бога, да направит нас всемогущею силою Своею к житию праведному, и да удостоит деснаго стояния на Страшнем Судищи Своем, радостно поющих: Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа.

[Се́й конда́к глаго́лется три́жды.]
[Далее повторяем 1‑е икос и кондак:]

Икос 1

Ангела земнаго и человека Небеснаго яви тебе от утробы матерни всего мира Создатель: ты бо, блаженне Макарие, еще во отроческих летех пребывая, земная веселия вся презрев, попечение о благочестии имел еси, ко храму Божию прилежа и ревнуя о учении и познании веры Православныя. Мы же, дивящеся сему, вопием:

Радуйся, родителей благочестивых мудрый сыне.

Радуйся, от утробы матерни Духом Святым осененный.

Радуйся, от младенчества Богом избранный.

Радуйся, от юности Христа возлюбивый.

Радуйся, подвижниче, Божиею благодатию прославленный.

Радуйся, многия скорби и мучения за имя Христово претерпевый.

Радуйся, прекрасный плоде древа райскаго, Духом Святым возращенный.

Радуйся, избранниче Христов, с Нимже ныне и царствуеши во веки.

Радуйся, преподобномучениче Макарие, Переяславский и Каневский чудотворче.

Кондак 1

Избранный от Бога угодниче и страстотерпче Христов, преподобномучениче Макарие, источаяй мирови многия милости и чудесная дарования! Похвальная восписуем ти, почитающе святую память твою. Ты же на Небеси предстоя Престолу Господа Славы, молися о всех нас, с верою притекающих к тебе и любовию зовущих:

Радуйся, преподобномучениче Макарие, Переяславский и Каневский чудотворче.



Молитва святому преподобномученику Макарию

О, преславный преподобномучениче Макарие, скорый помощниче и теплый заступниче всех, притекающих к тебе, предстательством своим пред Господом умоли Спаса нашего, да обратит души наша к покаянию и исправлению, да дарует мир отечеству нашему и всей земли и да поможет всем нам твердыми быти в вере Православней и делех благих, да отженет от нас дух злобы и лукавства, и братолюбие вселит в нас, и да приносим во всем житии нашем плоды духовныя: любовь, благость, милосердие, веру нелицемерную, кротость и воздержание, и да, распявше на земли плоть нашу со страстьми и похотьми и духом живуще и ходяще, сподобимся жизни вечныя в веце грядущем, и, райския сладости присно наслаждающеся с тобою и со всеми святыми, прославим Отца, и Сына, и Святаго Духа, ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.

https://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-svjatomu-prepodobnomucheniku-makariju-arhimandritu-kanevskomu.html
« Последнее редактирование: 25 Сентября 2024, 23:56:09 от Александр Васильевич » Записан
Страниц: [1]
  Печать  
 
Перейти в:  

Powered by MySQL Powered by PHP Valid XHTML 1.0! Valid CSS!