Русская беседа
 
07 Апреля 2025, 12:23:21  
Добро пожаловать, Гость. Пожалуйста, войдите или зарегистрируйтесь.

Войти
 
Новости: ВНИМАНИЕ! Во избежание проблем с переадресацией на недостоверные ресурсы рекомендуем входить на форум "Русская беседа" по адресу  http://www.rusbeseda.org
 
   Начало   Помощь Правила Архивы Поиск Календарь Войти Регистрация  
Страниц: [1]
  Печать  
Автор Тема: Святитель Фо́тий, патриарх Константинопольский  (Прочитано 237 раз)
0 Пользователей и 1 Гость смотрят эту тему.
Александр Васильевич
Глобальный модератор
Ветеран
*****
Сообщений: 108025

Вероисповедание: православный христианин


Просмотр профиля WWW
Православный, Русская Православная Церковь Московского Патриархата
« : 20 Февраля 2025, 12:20:43 »

Святитель Фо́тий, патриарх Константинопольский


День памяти - 19 февраля

Житие

Святитель Фотий, патриарх Константинопольский, жил в IX веке, происходил из семьи ревностных христиан. Отец его скончался мученической смертью за защиту икон. Святой Фотий получил блестящее образование и, состоя в родственных отношениях с императорским домом, занимал должность первого государственного секретаря в сенате. Современники говорили о нем: "сведениями почти во всех светских науках он столько отличался, что по праву мог считаться славою своего века и даже мог спорить с древними". У него обучались наукам юный наследник престола Михаил и будущий просветитель славян равноапостольный Кирилл. Глубокое христианское благочестие ограждало святого Фотия от прельщения благами придворной жизни – всей душой он стремился к иночеству.

В 857 году соправитель царя Михаила, Варда, удалил с Константинопольской кафедры патриарха Игнатия. Епископы, зная благочестие и обширную ученость Фотия, указали императору на него как на человека достойного занять первосвятительский престол. Святой Фотий со смирением принял предложение. В течение 6 дней проведен он был по иерархическим степеням, а в день Рождества Христова посвящен во епископа с возведением на патриарший престол. Однако вскоре начались волнения в Церкви, разжигаемые удаленным с кафедры патриархом Игнатием. В 861 году был созван Собор для прекращения смут, на котором утверждено было низложение Игнатия и утверждение патриархом Фотия. Папа Николай I, послы которого присутствовали на этом Соборе, надеялся, утверждая Фотия патриархом, подчинить его своей власти, но, не получив ожидаемого, на Римском Соборе предал Фотия анафеме. С того времени началось для святителя Фотия длившееся до конца его жизни противоборство папскому своеволию и посягательству на Православную Церковь Востока. В 864 году вся Болгарская страна добровольно обратилась к христианству. Болгарский князь Борис крещен был, как полагают, самим патриархом Фотием, после чего святитель Фотий отправил в Болгарию архиепископа и священников для Крещения болгарского народа, а в 865 году – святых Кирилла и Мефодия для проповеди Христа на славянском языке. Однако приверженцы папы в Болгарии возбудили недоверие болгар к проповедникам Восточной Церкви. Бедственное положение Болгарии из-за нападения германцев заставило их искать помощи на Западе, и болгарский князь обратился к папе с просьбой прислать ему своих епископов. Прибыв в Болгарию, папские легаты начали активно утверждать в ней учение и обычаи латинские вместо православных. Святитель Фотий, будучи твердым защитником истины и обличителем неправды, известил окружным письмом Восточную Церковь о делах папы, указав на отступление Римской Церкви от древнего Православия не только в обрядах, но и в вероисповедании. Был созван Собор, осудивший своеволие Запада.

В 867 году императорский престол захватил Василий Македонянин, умертвив императора Михаила. Святитель Фотий обличил убийцу и не допустил его до приобщения Святых Христовых Таин. За это он был удален с патриаршего престола и заключен в монастырь под стражу. На его место был снова поставлен патриарх Игнатий. Собор, созванный для расследования поступка святителя Фотия, проходил при участии папских легатов, которые потребовали от Собора подписания грамоты о безусловном подчинении всей Церкви суду папы. Восточные епископы, не соглашаясь на это, вступили в спор с легатами. Вызванный на Собор святитель Фотий молчанием отвечал на все нападки легатов и лишь на вопрос судей: хочет ли он покаяться, отвечал: "Одумались ли сами судьи?" Противники Фотия после долгих споров одержали победу и, не имея никаких оснований к осуждению, произнесли анафему патриарху Фотию и защищавшим его епископам. Святитель был послан в заточение на 7 лет и, по его собственному свидетельству, "только благодарил Господа, терпеливо нес суды Его...".

В то время латинское духовенство было изгнано из Болгарии за своеволие папы, и патриарх Игнатий послал туда своих епископов. В 879 году, после смерти патриарха Игнатия, был созван Собор (многими отцами Церкви называемый 8-м Вселенским), вновь признавший святителя Фотия законным пастырем Церкви. Папа Иоанн, лично знавший Фотия, через послов объявил на Соборе об отмене всех прежних папских определений о Фотии. Собор признал неприкосновенность Никейско-Цареградского Символа, отвергнув латинское искажение (filioque), признал независимость и равенство обоих престолов и обеих Церквей (Западной и Восточной). Собор постановил уничтожить в Болгарии церковные обычаи и обряды, введенные латинянами, чем пресек их господство там.

При преемнике императора Василия, Льве, святитель Фотий вновь пострадал по ложному доносу, обвиненный в заговоре против императора. Будучи низведен с кафедры в 886 году, святитель окончил дни свои в Армонийском монастыре в 891 году.

Православная Церковь почитает святителя Фотия как ревностного защитника Православного Востока от владычества пап и как ученого богослова, оставившего многочисленные и разнообразные труды, посвященные обличению заблуждений латинян, опровержению различных ересей, разъяснению Священного Писания, раскрытию различных предметов веры.



Тропарь, глас 4

Яко апо́столов единонра́вный и вселе́нныя учи́тель, Влады́ку всех, Фо́тие, моли́, ми́р вселе́нней дарова́ти и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

Ин тропарь, глас 5

Прему́дрости возвести́тель блиста́тельный бы́л еси́,/ Правосла́вия Богода́нный защи́тниче, Отце́в украше́ние Фо́тие Вели́кий,/ и́бо ересе́й не устраши́вся,/ облича́еши доны́не горды́ню и́х,/ от Восто́ка возсия́вшее свети́ло,/ облиста́ние Це́ркве,/ ю́же сохрани́, о́тче, неколеби́му во ве́ки.

Кондак, глас 4

Церко́вный свети́льник светоза́рнейший и правосла́вных наста́вник боже́ственнейший, да увенча́ется ны́не цветы песненными, боговеща́нная цевни́ца Ду́ха, крепча́йший ересе́м противобо́рец, ему́же и зове́м: ра́дуйся, всечестны́й Фо́тие.



Молитва

О, всему́дре и преизря́дне архиере́ю равноапо́стольный просвети́телю земли́ бо́лгарския, светлогла́сная гу́сло Боже́ственнаго Ду́ха, святи́телю о́тче Фо́тие к тебе́ ны́не притека́ем, и ма́лое сие́ моле́ние тебе́ умиле́нно прино́сим. Услы́ши на́с, смире́нных ча́д твои́х, яви́ предста́тельство твое́ о на́с к Вы́шнему, те́пле Того́ умоля́я да прости́т ны́ рабы́ своя́, да отве́рзет на́м две́ри милосе́рдия своего́. Не́смы бо досто́йни, ниже́ дово́льны зре́ти высоту́ небе́сную от мно́жества грехо́в на́ших сляца́еми. Но а́ще и тя́жце согреши́хом и николи́же во́ли Созда́теля на́шего сотвори́хом, ни сохрани́хом повеле́ний его́, оба́че не обрати́хомся к бо́гу ино́му, ниже́ простро́хом ру́це к бо́гу чужде́му. Преклоня́юще коле́на сокруше́нна и смире́нна се́рдца на́шего зижди́телю своему́ и твоего́ оте́ческаго заступле́ния к Нему́ па́ки про́сим: предста́тельствуй, уго́дниче Христо́в, светлопозлаще́нный Фо́тие, стране́ на́шей и Це́ркве Бо́лгарстей, не́когда по́том трудо́в твои́х напая́емой, ны́не же го́рькими собла́зны снеда́емой. Помози́ на́м, свя́тче Бо́жий, да не поги́бнем со беззако́нии на́шими, изба́ви на́с от вся́каго зла́ и от вся́кия ве́щи сопроти́вныя, упра́ви у́м на́ш и укрепи́ сердца́ на́ша в правосла́вней ве́ре, в не́йже твои́м предста́тельством и хода́тайством ни ра́нами, ни преще́нием, ни ко́им гне́вом от Созда́теля своего́ ума́лены бу́дем. Мо́лимтися, па́стырю до́брый, во́лки тя́жки от слове́снаго ста́да Христо́ва отгоня́й, лати́нскую горды́ню, а́ки бы смире́нием себе́ покрыва́ющую, и ле́стне о любви́ глаго́лющую, на Це́рковь же Собо́рную кре́пце востаю́щу, я́коже дре́вле посецы́. На́с же от ерети́ческих ухищре́ний до́бре сохрани́ и и́стинствовати в любви́ наста́ви. Вся́кому доброде́ланию, наипа́че же покая́нию сле́зному о гресе́х на́с научи́: я́ко да по исхо́де на́шем в тамошный ми́р омофо́ром мо́литв твои́х покрыва́еми и Ма́терним заступле́нием Преблагослове́нныя Влады́чицы на́шея сохраняеми́, изба́вимся возду́шных мыта́рств и ве́чнаго муче́ния, да с тобо́ю и со все́ми всегда́ прославля́ем Всепе́тое и́мя Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, и ны́не и при́сно и в безконе́чныя ве́ки веко́в, Ами́нь.

https://azbyka.ru/days/sv-fotij-konstantinopolskij
Записан
Александр Васильевич
Глобальный модератор
Ветеран
*****
Сообщений: 108025

Вероисповедание: православный христианин


Просмотр профиля WWW
Православный, Русская Православная Церковь Московского Патриархата
« Ответ #1 : 20 Февраля 2025, 12:29:10 »

Акафист равноапостольному Фотию, патриарху Константинопольскому


Кондак 1

Яко премудрости благоцветнейший луг и церкве непоколебимое основание ублажаем тя, богодухновенне иерарше. Но яко исполненный просвещения Божественного Духа, и наша разумения просвети зовущих ти:

Радуйся, всемудре Фотие!

Икос 1

Ангел истины, яко служитель премудрости показался еси, Фотие, богоявленне, и ангельским твоим гласом православия проповедуеши красоты. Сего ради светлости твоей дивящеся, вопием:

Радуйся, имже Троица воспевается.

Радуйся, имже враг прогоняется.

Радуйся, церкви великий учителю.

Радуйся, благочестия риторе всемудрый.

Радуйся, уста боговещанная учений священных.

Радуйся, устне небогремящяя догматов благочестных.

Радуйся, яко обличаеши ереси крепце.

Радуйся, яко подъял еси гонения богомудренне.

Радуйся, славных мучеников единонравне.

Радуйся, благочестивых преподобных сожительниче.

Радуйся, имже лесть упраздняется.

Радуйся, имже истина сияет.

Радуйся, всемудре Фотие!

Кондак 2

Основание церкви апостольскою ревностию и всяческою твоею премудростию показался еси, Фотие чудне, еретиков низлагая беснования: всех бо научаеши Святой Троице пети: Аллилуиа.

Икос 2

Из рода изряднаго, яко плодоносный финикс произшел еси волею Господнею, и плодами твоих добродетелей питаеши благочестивых множества, Фотие священнейше, верно тебе, отче, вопиющих:

Радуйся, прозябение цветущаго корене.

Радуйся, плоде честного земледелания.

Радуйся, родителей святых процветание.

Радуйся, жребия Божественнаго стяжание.

Радуйся, высото неудобозримая знания обильнаго.

Радуйся, глубино многославная благодати явленная.

Радуйся, яко сияеши добродетелей лучами.

Радуйся, яко разжигаеши светом всяку тварь.

Радуйся, светильниче веры всесветлый.

Радуйся, звездо владычествующаго неприступная.

Радуйся, премудрых учений изобилие.

Радуйся, честных дарований гусло.

Радуйся, всемудре Фотие!

Кондак 3

Славу земную презрел еси, мудре, во дворех царских пребывая, яко разума исполненный и всячески ко Христу взирая, от Негоже световодим, отче Фотие, взывал еси: Аллилуиа.

Икос 3

Возсия еси мудростию и светлым жительством, и ритор благочестия показался еси, отонудуже яко пастыреначальнику мудрому церкве, божественным благоволением пророчествованному, Фотие, взываем ти сице:

Радуйся, риторе благочестия.

Радуйся, уста истины.

Радуйся, церкве пастырю Богопроизведенный.

Радуйся, иерарше Христов Богодухновенный.

Радуйся, имя вседивное православных светильниче.

Радуйся, слышание многовещанное благочестивых утверждение.

Радуйся, яко иконоборцев разобличаеши заблуждение.

Радуйся, яко манихеев прогоняеши повреждение.

Радуйся, мудрый в словесех и деяниих.

Радуйся, многий в делех и благодеяниих.

Радуйся, душ очищаяй скверноту.

Радуйся, Божие к нам изъявляяй сострадание.

Радуйся, всемудре Фотие!

Кондак 4

Ревнитель показался еси Христовым апостолом во всем, свещеннейше отче. Сего ради свет Евангелия в болгарех верно проповедал еси, ихже ко Христу привел еси, отче Фотие, зовущих: Аллилуиа.

Икос 4

Премудрость твоя святая и жития святаго твоего свет богоглаголивый множайших приведе ко Христу, во мраце ереси сидящих. Сего ради светлости твоей дивящеся, взываем:

Радуйся, светильниче омраченных.

Радуйся, светило заблуждших.

Радуйся, благочестия великий учителю.

Радуйся, апостолов святых приемниче.

Радуйся, уста богодвижимая спасительного учения.

Радуйся, око безмятежное светлосиянныя души.

Радуйся, яко источаеши сладость спасения.

Радуйся, яко изсушаеши яд злобы.

Радуйся, образе пастырей богоизваянный.

Радуйся, правило святыя кротости.

Радуйся, Христа ревнителю и служителю.

Радуйся, света небеснаго зрителю.

Радуйся, всемудре Фотие!

Кондак 5

Богоглаголивым языком твоим Рима древнего предстоятеля Николая заблуждение, мудре, обличил еси, Фотие, и того гордыню до земли смирил еси: не разуме бо безумный право Троице взывати: Аллилуиа.

Икос 5

Священно направляя к пажитем спасения Христову непорочную церковь, гонения подъял еси лютая и от стада твоего нуждно разлучен был еси. Но верний твой, святе не престаша взывающе:

Радуйся, великий во иерарсех.

Радуйся, богодухновенный в пастыреначальницех.

Радуйся, терпения столпе непоколебимый.

Радуйся, благочестивых пение немолчное.

Радуйся, солнце многосветлое озаряющее всю землю.

Радуйся, мечу обоюду острый посецающий папскую гордыню.

Радуйся, яко подъял еси гонения и озлобления.

Радуйся, яко обличаеши гонителей лики.

Радуйся, пастырю всех пастырей предъизбранный.

Радуйся, верных всех защитниче.

Радуйся, Христов божественный таинниче.

Радуйся, наш заступниче и избавителю.

Радуйся, всемудре Фотие!

Кондак 6

Глашатай сый благочестия, православно проповедуеши яко Дух Всесвятый, отче, исходит от Отца, и латинское злословие обличил еси, верных научил еси, Фотие, пети Троице: Аллилуиа.

Икос 6

Возсияв на востоце яко светлая денница, озаряеши всю поднебесную и западный мрак, торжествуеши же светоносными догматы, иерарше всечудне, слыша от нас таковая:

Радуйся, востока великое светило.

Радуйся, всех верных почитание.

Радуйся, западного омрачения обличителю.

Радуйся, Божественного светозарения причастниче.

Радуйся, угле, попаляяй всякую латинскую лесть.

Радуйся, светильниче просвещаяй всех Благодатию Троическою.

Радуйся, яко Троицу Святую проповедуеши.

Радуйся, яко латинян заблуждение отсецаеши.

Радуйся, света невещественнаго исполненный.

Радуйся, многими благодатьми изобилующий.

Радуйся, Божиих дарований изъявителю.

Радуйся, мудрый и славный богоявителю.

Радуйся, всемудре Фотие!

Кондак 7

Таиннописец догматов православных сый, обличаеши манихеев заблуждение и иконоборцев крепость, возгремев словесы твоими, Фотие священноявленник божественный церкве явился еси вопия: Аллилуиа.

Икос 7

За законы церкве и уставы святых мудре поборствуя, богоглаголиве, латинян нашествие претерпел еси крепчайше, Фотие. Сего ради кротости твоей дивящеся, взываем:

Радуйся, латинян поразителю.

Радуйся, прелести низложителю.

Радуйся, апостолов ревности подражаяй.

Радуйся, злославных дерзость превращаяй.

Радуйся, органе богодухновенный Божия мудрости.

Радуйся, мечу огнеобразный на прелесть вражию.

Радуйся, мироположнице добродетелей небесных.

Радуйся, столпописание борений святых.

Радуйся, источниче вод благодатных.

Радуйся, заре вышняго сияния.

Радуйся, живота священного проведче.

Радуйся, верных истинный наказателю.

Радуйся, всемудре Фотие!

Кондак 8

Удивляет сердца верных, богоглаголиве, богатство многия твоя мудрости, сквозь всего бо добраго прошед, приятелище добродетели показался еси, Фотие, велие имя, световодяй взывающих: Аллилуйя.

Икос 8

Весь исполнь покоя, образом являяй души твоея величие, отче, сонмищу гонителей на тя сошедшихся предстал еси, верных же удивил еси Божественным нравом твоим, зовущих:

Радуйся, благодати строителю.

Радуйся, богослове изряднейший.

Радуйся, ярость безсловеснейшую понесый.

Радуйся, силу необоримую явивый.

Радуйся, образе кротости и любве сокровище.

Радуйся, Духа Святыне и душ световодителю.

Радуйся, яко предстал еси неправедному соборищу.

Радуйся, яко поучаеши словом благодати.

Радуйся, врагов безумия не убоявыйся.

Радуйся, верных разум облиставаяй.

Радуйся, судей неправедных посрамление.

Радуйся, победо наша богодарованная.

Радуйся, всемудре Фотие!

Кондак 9

Духом Святым прошед житие, понесл еси гонения мужественно и сообразен страстем Христовым быв, священнейше Фотие, того Божественней славе приобщился еси, зовый: Аллилуйя.

Икос 9

Ветия сый богоглаголивый, словеса спасительная, яко мудрый пастыреначальник, предложил еси пастве твоей словесней и всей церкви, Фотие: светильник всем явился еси, просвещая зовущих:

Радуйся, всея церкве светило.

Радуйся, душетленныя лести сожжение.

Радуйся, многочудне Фотие великий.

Радуйся, пастырю священнейший и славный.

Радуйся, поточе происходяй из Эдема таинственнаго.

Радуйся, стено необоримая церкве честныя.

Радуйся, яко возсияваеши небесное ведение.

Радуйся, яко подаеши здравие тя просящим.

Радуйся, верных священное веселие.

Радуйся, врагов всесовершенное поражение.

Радуйся, имже латиняне умолкают.

Радуйся, к немуже вернии взывают.

Радуйся, всемудре Фотие!

Кондак 10

Тя незаходимое сияние Спас всяческих яко свет церкви паки возведе яко благ, просвещати, путеводствовати и земледелати, Фотие, богомудры словом твоим Господеви поющих: Аллилуиа.

Икос 10

Всемудрых словес твоих и учений твоих Божественных сил никакоже противовещати вси западнии мудрецы могут, иже языком хульным своим на тя, отче, движут. Но мы верно тебе зовем:

Радуйся, всесветлая деннице.

Радуйся, величайший богоглагольниче.

Радуйся, мудрости луже благоуханнейший.

Радуйся, болящаго наказания обличителю.

Радуйся, сокровищехранительнице даров Божественных.

Радуйся, священный алавастре смыслов возвышенных.

Радуйся, яко всемудре люди твоя пасеши.

Радуйся, яко вещество ересей попаляеши.

Радуйся, яко огнь Божественный возжигаеши.

Радуйся, врага злейшаго поражаяй.

Радуйся, мудрых священнейшая славо.

Радуйся, верных богодарованная крепосте.

Радуйся, всемудре Фотие!

Кондак 11

Пеcньми Церковь вся Святая поет тя священными, иерарше, по долгу, Фотие мудре, яко тобою от злейших ересей избавися Божественною Благодатию и пастыреначальнику поет: Аллилуиа.

Икос 11

Света твоего, отче трепещет мрака предстатель, светоподательным же твоим званием полчище ересей яко огнем гонимо исчезает. Благочестивии же, Фотие радостию зовем ти:

Радуйся, богодухновенный первосвященниче.

Радуйся, ко Господу наш предстателю.

Радуйся, лжи попаляяй плевелы.

Радуйся, злобы обращаяй беснования.

Радуйся, православныя веры угле искрящийся.

Радуйся, Божественных преданий звездо лучистая.

Радуйся, папского безумия обличителю.

Радуйся, таинственныя радости подателю.

Радуйся, Христов служителю теплейший.

Радуйся, пастырю пастырей мудрейший.

Радуйся, верных озаряяй смыслы.

Радуйся, рог врагов побеждаяй.

Радуйся, всемудре Фотие!

Кондак 12

Радуйся к небесным преселился еси обителем и зриши несредственно Всесвятыя Троицы паче слова блистания, богодухновенне, причастием обожаем, и поя Фотие, непрестанно: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще твоя подвиги, Фотие иерарше, припадаем тебе со многим умилением, но отче отцев основание, даждь и мне каплю от твоея мудрости, просвещая сердце мое, яко да непрестанно взываю ти:

Радуйся, великий первоиерарше.

Радуйся, всех верных предстателю.

Радуйся, православных христиан осияние.

Радуйся, богоглаголивых отцев украшение.

Радуйся, Церкве Христовы державо и утверждение.

Радуйся, вражеския лести крепчайший низложителю.

Радуйся, православия озаряяй красоту.

Радуйся, злословия низлагаяй заблуждения.

Радуйся, имже от мрака избавлюся.

Радуйся, имже света исполнюся.

Радуйся, верных ко Христу ходатаю.

Радуйся, и мой светодателю и избавителю.

Радуйся, всемудре Фотие!

Кондак 13

О, предивный отче Фотие иерарше, всея Церкве красото, песненная моления милостивно прием, испроси нам света Божественнаго и небеснаго, яко да Троице Святей вопием: Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа.

[Се́й конда́к глаго́лется три́жды.]
[Далее повторяем 1‑е икос и кондак:]

Икос 1

Ангел истины, яко служитель премудрости показался еси, Фотие, богоявленне, и ангельским твоим гласом православия проповедуеши красоты. Сего ради светлости твоей дивящеся, вопием:

Радуйся, имже Троица воспевается.

Радуйся, имже враг прогоняется.

Радуйся, церкви великий учителю.

Радуйся, благочестия риторе всемудрый.

Радуйся, уста боговещанная учений священных.

Радуйся, устне небогремящяя догматов благочестных.

Радуйся, яко обличаеши ереси крепце.

Радуйся, яко подъял еси гонения богомудренне.

Радуйся, славных мучеников единонравне.

Радуйся, благочестивых преподобных сожительниче.

Радуйся, имже лесть упраздняется.

Радуйся, имже истина сияет.

Радуйся, всемудре Фотие!

Кондак 1

Яко премудрости благоцветнейший луг и церкве непоколебимое основание ублажаем тя, богодухновенне иерарше. Но яко исполненный просвещения Божественного Духа, и наша разумения просвети зовущих ти:

Радуйся, всемудре Фотие!



Молитва

О, всемудре и преизрядне архиерею равноапостольный просветителю земли болгарския, светлогласная гусло Божественного Духа, святителю отче Фотие к тебе ныне притекаем, и малое сие моление тебе умиленно приносим. Услыши нас, смиренных чад твоих, яви предстательство твое о нас к Вышнему, тепле Того умоляя да простит ны рабы своя, да отверзет нам двери милосердия своего. Несмы бо достойни, ниже довольно зрети высоту небесную от множества грехов наших сляцаеми. Но аще и тажце согрешихом и николиже воли Создателя нашего сотворихом, ни сохранихом повелений его, обаче не обратихомся к богу иному, ниже прострохом руце к богу чуждему. Преклоняюще колена сокрушенна и смиренна сердца нашего зиждителю своему и твоего отеческаго заступления к Нему паки просим: предстательствуй, угодниче Христов, светлопозлащенный Фотие, стране нашей и Церкве Болгарстей, некогда потом трудов твоих напаяемой, ныне же горькими соблазны снедаемой. Помози нам, святче Божий, да не погибнем со беззаконии нашими, избави нас от всякого зла и от всякия вещи сопротивныя, управи ум наш и укрепи сердца наша в православней вере, в нейже твоим предстательством и ходатайством ни ранами, ни прещением, ни коим гневом от Создателя своего умалены будем. Молимтися, пастырю добрый, волки тяжки от словеснаго стада Христова отгоняй, латинскую гордыню, аки бы смирением себе покрывающую, и лестне о любви глаголющую, на Церковь же Соборную крепце востающу, якоже древле посецы. Нас же от еретических ухищрений добре сохрани и истинствовати в любви настави. Всякому доброделанию, наипаче же покаянию слезному о гресех нас научи: яко да по исходе нашем в тамошный мир омофором молитв твоих покрываеми и Матерним заступлением Преблагословенныя Владычицы нашея сохрани, избавимся воздушных мытарств и вечнаго мучения, да с тобою и со всеми всегда прославляем Всепетое имя Отца и Сына и Святаго Духа, и ныне и присно и в безконечныя веки веков. Аминь.

https://azbyka.ru/molitvoslov/akafist-ravnoapostolnomu-fotiju-patriarhu-konstantinopolskomu.html
Записан
Страниц: [1]
  Печать  
 
Перейти в:  

Powered by MySQL Powered by PHP Valid XHTML 1.0! Valid CSS!